Še pred letom dni smo se čudili, kako bosta šla skupaj ameriški in italijanski avtomobilski način. Jeep bo prvi poskušal dokazati, da gre!
Legendam je včasih težko. Jeep pa je, to najbrž ve vsak otrok, res prava legenda za avtomobile z vsemi gnanimi kolesi. A pred letom in pol ga je doletela enaka usoda kot lastnika te legendarne znamke, Chrysler. Najprej ga je Amerika podržavila, da bi se sploh lahko obdržal, nato je sledil stečaj in novi Chrysler je ameriška država podelila italijanskemu Fiatu. Dobili so ga tako rekoč na 'lepe oči', no, za obljubo, da bodo s svojim tehnološkim znanjem ameriško podjetje vrnili na pot uspehov.
Po trdno določenih pogojih pogodbe o Fiatovem sodelovanju so Američani koncernu iz Torina pred kratkim prepisali prvih pet dodatnih odstotkov lastništva, zdaj jih ima 30. Pod Fiatovim vodstvom je Jeep znamka, ki bo ohranila še največ tistega iz preteklosti. Seveda ima še naprej status specialista za štirikolesni pogon. Pravzaprav ji je Fiat, vsaj za svoj poslovni načrt zunaj ZDA, namenil pomembno mesto dopolnilne znamke, ki jo bodo popolnoma vključili v svojo ponudbo.
Američani so svoj posel priprav in osvežitev opravili v slabem letu, Jeepovi novi ali prenovljeni izdelki pa so se nato postavili na ogled na januarskem detroitskem salonu. Tudi za evropsko ponudbo je konstrukcijski oddelek moral narediti veliko, a marčevski ženevski salon je vendarle postregel z evropskimi različicami. Prenova je bila pravočasna, ko pa bodo konec maja zaživele še nove podjetniške povezave v Evropi, se bo lahko začelo novo evropsko poglavje Jeepa – pod Fiatovim okriljem.
Za dober ponoven evropski start so osvežili vse tri modele, ki naj bi sestavljali ponudbo. Jeepu Compassu so prenovili zunanjost, notranjost in dizelske motorje, Jeep Grand Cherokee pa je pred začetkom evropske prodaje povsem novega, četrtega rodu. Osvežitve si je zaslužil tudi najstarejši model, Jeep Wrangler.
Jeep Compass: Osveženi videz
Compassu so v Detroitu in Torinu namenili prenovljeno zunanjost, ki jo bomo najhitreje prepoznali z novo, v slogu Grand Cherokeeja izvedeno masko. Ta mu zelo pristaja in Compass se zdi kot prerojen. Tudi notranjost je Jeep precej predelal, tako da je zdaj zelo izboljšal vtis kakovosti v primerjavi z močno cenenim videzom notranjosti v prvotnem modelu.
Za evropski trg pa je zdaj povsem nov 2,2-litrski turbodizelski motor. Ta je nadaljnji Chryslerjev razvoj dediščine, ko je to podjetje še sodelovalo z nemškim Daimlerjem. Za Compassa so v Detroitu skupaj z inženirji iz Torina razvili dve različici, s 100 in 120 kilovati. Manj zmogljiv bo namenjen tudi novosti v Jeepovem programu, različici z zgolj prednjim pogonom … Podobno nalogo ima tudi dvolitrski bencinski motor.
Tudi štirikolesni pogon z oznako Freedom Drive I je novost. Opremljen je s centralnim diferencialom z dodatno zaporo (ki jo ročno vzpostavimo z vzvodom med prednjima sedežema). Tik pred zadnjim diferencialom je postavljena elektronsko podprta sklopka, ki prenos moči med prednji in zadnji par koles uravnava brezstopenjsko, od izhodiščnega 95 : 5 do kateregakoli razmerja, ki ga določi elektronika za primer zdrsavanja koles.
Močnejši turbodizel skupaj s štirikolesnim pogonom se izkaže za dokaj sprejemljiv primerek 'mehkega' terenca, primernega predvsem za uporabo na običajnih cestah, a preizkus z vožnjo po lahko prevoznem terenu je pokazal, da je Compass tudi dovolj zmogljiv v razmerah, kjer se morajo avtomobili znamke Jeep dobro znajti.
Jeep Wrangler: dve karoserijski različici
Wrangler je Jeepov tradicionalni izdelek, po videzu in tistem, kar zmore pri vožnji po terenu, skratka spet pravi Jeep. Tudi narejen je prav za oboje, zdaj nekoliko osvežen, da bo lažje izpolnil zahteve sodobnega, vse manj terenskega avtomobilizma.
V dveh karoserijskih različicah zadovolji različna pričakovanja kupcev. Običajen (kratek) z le dvoje bočnimi vrati (če sploh), s štirimi vrati z dodatno oznako Unlimited (ima 52 cm daljšo medosno razdaljo).
Znanim štirikolesnim konfiguracijam so zdaj dodali še sistem za ustavitev in ponovni zagon motorja. Wrangler je na voljo z dvema motorjema in s tremi stopnjami opreme (Sport, Sahara, Rubicon).
Kdo bo zastopal Jeepa pri nas?
Pri nas je uradno še povsem nejasno, kdo naj bi zastopal in prodajal ameriško znamko Jeep. Dosedanjemu distributerju, podjetju Jeep Chrysler Import, konec maja poteče pogodba, ki so jo podpisali z evropsko podružnico tedanjega ameriškega podjetja. Za distribucijo znamke Jeep se poteguje Avto Triglav, ki je kandidat tudi za nadaljevanje distribucije znamke Lancia. Ta je svoj prodajni program združila s Chryslerjem. Več bo znano konec maja, ko bodo stare pogodbe potekle.