Vozili smo: Jeep Grand Cherokee

5. 7. 2013
Deli

Po dobrih dveh letih so Američani četrti rod Grand Cherokeeja opremili z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Poleg tega pa je v Evropi najbolj priljubljen motor dobil nekaj več moči, zdaj ima namreč skupni izdelek konstruktorjev italijanske VM Motori in Fiata, trilitrski turbodizelski V6, 184 kilovatov namesto dosedanjih 177 (oziroma devet 'konj' več kot do zdaj). Zmogljivosti sicer zaradi teh sprememb niso drugačne, sta se pa izboljšala oba podatka o porabi goriva in izpustu CO2. Normno povprečje je zdaj solidnih 7,5 litra goriva na 100 kilometrov oziroma 198 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Morda je čudno, a Američani so že po treh letih prodaje četrtega rodu Grand Cherokeeja spremenili njegov videz. Oblikovalci so mu namenili nekoliko drugačno masko z za Jeep značilnimi sedmimi navpičnimi odprtinami, dobil pa je tudi novo svetlobno opremo. Spredaj gre za kombinacijo žarnic LED in ksenonskih žarometov, zadaj zdaj tudi LED pomagajo običajnim lučem, s svetlobo oddajajočimi diodami (LED) pa so tudi Jeepovi oblikovalci poskušali novemu velikemu 'indijancu' za nočni videz dodati nekaj samosvojih značilnosti.

Jeep je uporabil osemstopenjski samodejni menjalnik nemškega izdelovalca Zahnfabrik Friedrichshafen (ZF). Gre za sodobno konstrukcijo, ki vključuje tudi sistem start-stop. Da bi ga bolje pripravili za tržni boj s tekmeci iz premijskega razreda (Q5, X5, razred ML), pa je zdaj tudi notranja oprema v bolje opremljenih različicah žlahtnejša in kakovostnejša. To še zlasti velja za novo najbolje opremljeno različico Summit, kjer dobi kupec usnje na sedežih in kakovostne, semišu podobne prevleke na stebričkih in stropu avtomobila pa tudi 8,4-palčni večfunkcijski za dotik občutljiv zaslon. Celotno upravljanje funkcij gre prek te nove naprave, a pri Jeepu so ohranili še tudi gumbe z enakim delovanjem pod njim (radio, klimatska naprava).

Čeprav je v Grand Cherokeeju vse izvedeno tako, da celotna mehanika samodejno podpira voznikove želje, si ta lahko izbere različne podporne programe za vožnjo po terenu (višino od tal pa tudi diferencialne zapore in reduktorski menjalnik, ki delujejo po vgrajenih programih). Predvsem pa prepriča tudi vožnja po običajnih cestah, kjer za vrhunec udobja poskrbi zračno vzmetenje.

Grand Cherokee je vsekakor avtomobil, ki preseneti v marsičem. Za evropski pogled je pravzaprav že skoraj neverjetno, kako dovršen in temeljit izdelek je postal.

Grand Cherokee pri nas

Nič ne kaže, da bi Grand Cherokee pri nas postal prodajna uspešnica. Za to ni kriva le sedanja kriza, ampak tudi zgodovina znamke Jeep v zadnjih letih ter lanska uvedba dodatnega Šušteršičevega davka na luksuz. Tako za zdaj Jeepov uvoznik Avto Triglav še ne ve, kdaj bo prenovljeni Grand Cherokee sploh na voljo, seveda tudi slovenskega cenika zanj še ni. V Nemčiji, kamor se bodo najbrž morali morebitni kupci napotiti, pa je cena osnovnega modela 65.500 evrov, dobavljiv pa bo od junija.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja