Vozili smo: Jeep Grand Cherokee

5. 8. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Za svetovni uspeh Jeepa jamči avtomobil, poimenovan po velikem Indijancu, poglavarju Čerokijev. Brez njega bi se najbrž pisala drugačna zgodovina Jeepa.

Na kratko rečeno, je novi Grand Cherokee spet pravi Jeep. Primerna zunanja podoba ter dovolj prostora in celo prestiža v notranjosti je tisto, kar je temu modelu že doslej zagotavljajo dokaj številno paleto morebitnih kupcev. Prihodnje leto bo ta uspešni ameriški model slavil že 20-letnico. V ZDA so četrto izdajo začeli prodajati že lani, a v Evropo brez dizla niso smeli priti.

Novi turbodizelski motor (V6) je izdelek bivšega italijanskega VM (zdaj tudi v Fiatovi lasti), ki je za Chrysler in Jeep tudi že dobavljal motorje za njihove evropske različice. Ta je zdaj opremljen s sodobno Fiatovo tehnologijo skupnega vbrizga (Multijet II) z zvišanim tlakom na 1.800 barov. Prvi vtis dovolj zmogljivega (močnejšega) motorja je dober, enako lahko zapišemo za obnašanje na cesti. K temu zagotovo veliko pripomore tudi precej izboljšana vzvojna trdnost karoserije (meritve pokažejo za 147 odstotkov večjo trdnost).

Za vožnjo zunaj utrjenih poti lahko kupec Grand Cherokeeja izbira med dvema vrstama pogona: Quadra-Tracom II in Quadra-Drivom II. Pri Quadra-Tracu II je na voljo dvojni prenos moči, s pomočjo tipal pa sredinski diferencial samodejno prilagaja porazdelitev pogonske moči na oba para koles; če zaznajo zdrs enega para, se pogon povsem (100-odstotno) preseli na drugi par.

Če izberemo dodaten prenos (4WD Low), pa sredinski diferencial porazdelitev moči zapre v razmerju 50 : 50. Quadra-Drive II ima elektronsko diferencialno zaporo na zadnjem diferencialu. Elektronsko uravnan sredinski diferencial prilagaja porazdelitev moči glede na potrebe. Pri običajni vožnji je razmerje med močjo na prednji in zadnji kolesi 48 : 52. Tudi tu sta na voljo programa 4WD High in 4WD Low, pri zadnjem pomaga še redukcijski menjalnik (v razmerju 2,72 : 1).

Prvič je tokrat pri Grand Cherokeeju na voljo tudi (kot dodatna ponudba) zračno vzmetenje. To omogoča, da avtomobil v primeru potrebe za 10,5 centimetra dvignemo in dosežemo s 27 centimetri največjo oddaljenost dna avtomobila od tal. Elektronski program Selec-Terrain pa je elektronski dodatek, ki koordinira vse Jeepove elektronske sisteme: tistega za podporo motorja, zavor, vzmetenja, stanja stopalke za plin, izbire prestavne ročice, štirikolesnega prenosa in ESP.

Voznik lahko pri tem sistemu izbira med petimi prednastavitvami, s katerimi si pomaga pri vožnji po terenu.

Tomaž Porekar, foto: Alberto Alquati (Jeep)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja