Vozili smo: Jeep Grand Cherokee

Za svetovni uspeh Jeepa jamči avtomobil, poimenovan po velikem Indijancu, poglavarju Čerokijev. Brez njega bi se najbrž pisala drugačna zgodovina Jeepa.

Vozili smo: Jeep Grand Cherokee (foto: Alberto Alquati (Jeep)) Alberto Alquati (Jeep)
5. 8. 2011

Na kratko rečeno, je novi Grand Cherokee spet pravi Jeep. Primerna zunanja podoba ter dovolj prostora in celo prestiža v notranjosti je tisto, kar je temu modelu že doslej zagotavljajo dokaj številno paleto morebitnih kupcev. Prihodnje leto bo ta uspešni ameriški model slavil že 20-letnico. V ZDA so četrto izdajo začeli prodajati že lani, a v Evropo brez dizla niso smeli priti.

Novi turbodizelski motor (V6) je izdelek bivšega italijanskega VM (zdaj tudi v Fiatovi lasti), ki je za Chrysler in Jeep tudi že dobavljal motorje za njihove evropske različice. Ta je zdaj opremljen s sodobno Fiatovo tehnologijo skupnega vbrizga (Multijet II) z zvišanim tlakom na 1.800 barov. Prvi vtis dovolj zmogljivega (močnejšega) motorja je dober, enako lahko zapišemo za obnašanje na cesti. K temu zagotovo veliko pripomore tudi precej izboljšana vzvojna trdnost karoserije (meritve pokažejo za 147 odstotkov večjo trdnost).

Za vožnjo zunaj utrjenih poti lahko kupec Grand Cherokeeja izbira med dvema vrstama pogona: Quadra-Tracom II in Quadra-Drivom II. Pri Quadra-Tracu II je na voljo dvojni prenos moči, s pomočjo tipal pa sredinski diferencial samodejno prilagaja porazdelitev pogonske moči na oba para koles; če zaznajo zdrs enega para, se pogon povsem (100-odstotno) preseli na drugi par.

Če izberemo dodaten prenos (4WD Low), pa sredinski diferencial porazdelitev moči zapre v razmerju 50 : 50. Quadra-Drive II ima elektronsko diferencialno zaporo na zadnjem diferencialu. Elektronsko uravnan sredinski diferencial prilagaja porazdelitev moči glede na potrebe. Pri običajni vožnji je razmerje med močjo na prednji in zadnji kolesi 48 : 52. Tudi tu sta na voljo programa 4WD High in 4WD Low, pri zadnjem pomaga še redukcijski menjalnik (v razmerju 2,72 : 1).

Prvič je tokrat pri Grand Cherokeeju na voljo tudi (kot dodatna ponudba) zračno vzmetenje. To omogoča, da avtomobil v primeru potrebe za 10,5 centimetra dvignemo in dosežemo s 27 centimetri največjo oddaljenost dna avtomobila od tal. Elektronski program Selec-Terrain pa je elektronski dodatek, ki koordinira vse Jeepove elektronske sisteme: tistega za podporo motorja, zavor, vzmetenja, stanja stopalke za plin, izbire prestavne ročice, štirikolesnega prenosa in ESP.

Voznik lahko pri tem sistemu izbira med petimi prednastavitvami, s katerimi si pomaga pri vožnji po terenu.

Tomaž Porekar, foto: Alberto Alquati (Jeep)

Prvi vtis
  • Videz

    Grand Cherokee je tudi kot četrti rod povsem prepoznaven.

  • Motorji

    Turbodizelski V6 je zmogljiv in prepričljiv, oba bencinska sta namenjena pravim Jeepovim entuziastom.

  • Notranjost in oprema

    Ker gre za premijsko ponudbo, sta povsem na ravni tekmecev.

  • Cena

    Kdaj ga lahko pričakujejo tudi slovenski kupci, še ne vemo.

Prva ocena

Novi Grand Cherokee ima svoje prepričane kupce, ponuja odlične zmogljivosti na terenu in je tudi na oko kar prijeten.

Podatki

Model: 3.0 CRDi V6

Motor (zasnova): V6, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.987
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140 (190) pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 440 pri 1.600 do 2.800
Menjalnik, pogon: S5; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.915
Dolžina x širina x višina (mm): 4.822 x 1.943 x 1.781
Prtljažnik (l): 782*/1.554
Masa praznega vozila (kg): od 2.347
Največja hitrost: 191
Pospešek (0-100km/h): 10,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,3
Izpust CO2(g/km): 218

Model: 3.0 CRDi V6

Motor (zasnova): V6, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.987
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 177 (241) pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 550 pri 1.800 do 2.800
Menjalnik, pogon: S5; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.915
Dolžina x širina x višina (mm): 4.822 x 1.943 x 1.781
Prtljažnik (l): 782*/1.554
Masa praznega vozila (kg): od 2.347
Največja hitrost: 202
Pospešek (0-100km/h): 8,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,3
Izpust CO2(g/km): 218

Model: 3.6 V6

Motor (zasnova): V6, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 3.604
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 210 (286) pri 6.350
Največji navor (Nm pri 1/min.): 347 pri 4.300
Menjalnik, pogon: S5; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.915
Dolžina x širina x višina (mm): 4.822 x 1.943 x 1.781
Prtljažnik (l): 782*/1.554
Masa praznega vozila (kg): od 2.266
Največja hitrost: 206
Pospešek (0-100km/h): 9,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 11,4
Izpust CO2(g/km): 265

Model: 5.7 V8

Motor (zasnova): V8, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 5.654
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 259 (352) pri 5.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 520 pri 4.200
Menjalnik, pogon: S5, štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.915
Dolžina x širina x višina (mm): 4.822 x 1.943 x 1.781
Prtljažnik (l): 782*/1.554
Masa praznega vozila (kg): od 2.382
Največja hitrost: 225
Pospešek (0-100km/h): 8,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 14,1
Izpust CO2(g/km): 327