Vozili smo: Jeep Renegade

2. 11. 2014
Deli

Je že tako, da imamo Evropejci do ameriških avtomobilov predsodke oziroma podcenjevalni odnos. Ampak Jeep Renegade postavi to teorijo povsem na glavo.

Za avto lahko brez najmanjšega dvoma zapišem, da je veliko in pozitivno presenečenje. Ker je Renegade prvi avtomobil, ki je nastal v skupini Fiat Chrysler Automobiles, človek niti ne ve, kaj lahko pričakuje. Za ameriške avtomobile je znano, da lahko imajo dober pogon, močan in zmogljiv motor, z udobjem, ali s kombinacijo vsega naštetega pa je že težava. Fiat zadnje čase večinoma stavi na model 500, njihov najboljši križanec je verjetno kar Panda. Kar pomeni, da obeti niso bili ravno najboljši.

Zato je bilo presenečenje še toliko večje. Že res, da so tako pri Fiatu kot pri Jeepu obljubljali veliko, a zdaj vemo, da Jeep Renegade povsem upraviči svoje ime in poreklo. Tako lahko brez zadržkov potrdimo to, kar pravijo Američani – da je tudi Renegade čisto pravi Jeep.

Oblikovno morda Jeep Renegade, ki v dolžino meri 4,236 metra, v širino 1,805 in v višino 1,667 metra (Trailhawk 1,697), vsaj na prvo žogo ne bo vse prepričal takoj. Toda pri oblikovanju so se malce ozirali tudi v preteklost, na uveljavljene Jeepove modele, kot sta znamenita Willys in Wrangler. Povsod, tako zunaj kot v notranjosti, je mogoče opaziti oblikovne elemente v obliki črke X. No, to ni zgolj modni dodatek, ampak so ga oblikovalci povzeli po znameniti vojaški posodi za gorivo, ki je bila del obvezne opreme na vojaških vozilih.

Pozitivno preseneti tudi notranjost. Je povsem nova, z res malo znanimi elementi in gumbi (nekaj se jih takoj prepozna iz Fiatovih modelov) ter predvsem glede na zunanjo majhnost avtomobila (4,2 metra) presenetljivo prostorna. Glede na velikost avtomobila ne gre pričakovati čudežnega prtljažnika: v osnovi je prostornine za 351 litrov, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa je na voljo 1.297 litrov. Voznikov delovni prostor je prijeten, volanski obroč lepo sede v roki, stikala na njem so uporabna in dobro razporejena. Sedi se dobro (žal smo preskusili le sedeže, prevlečene z usnjem), voznik in potniki imajo občutek, da sedijo v veliko večjem avtomobilu, kot Renegade je. Toda ne v prevelikem!

Ker so bili testni avtomobili najbolje opremljeni, bo seveda s slabše opremljenimi različicami (na voljo so Sport, Longitude, Limited in Trailhawk) navdušenje manjše, a kljub temu lahko pohvalimo velik zaslon na sredinski konzoli (sistem UConnect 5.0 za telefoniranje, zabavo in navigacijo), še bolj tisti med merilnikoma na armaturni plošči. Sposoben je prikazovati skoraj vse, od podatkov potovalnega računalnika do radia, telefona in navsezadnje navigacije. Pozneje bo Renegade na voljo tudi s pomično streho in celo takšno, ki bo v celoti odstranljiva.

Še najbolj pravzaprav preseneti vožnja. Jeep Renegade se izkaže kot izjemno čvrst avtomobil, navduši z odlično zvočno izolacijo in zagotavlja nadpovprečno udobje. Pa to ne le na asfaltu, navdušenja ni konec niti takrat, ko zapeljemo na makadamsko ali celo skalnato podlago. Takrat Renegade pokaže svoje ameriške oziroma jeepovske korenine in zleze tja, kamor morda niti voznik sam ne bi. Ob vstopnem pogonu na prednji kolesi je seveda na voljo tudi štirikolesni pogon, in to v dveh kombinacijah, 4 x 4 Active Drive in 4 x 4 Active Drive Low. Prvi je povsem avtomatiziran in pri običajni vožnji po suhi podlagi (in primernih temperaturah) izklopi pogon na zadnji kolesi ter ga hipno vklopi, ko je to treba. Pri drugem (Low) pa že oznaka pove, da je namenjen počasni terenski vožnji, poleg tega je dodan nadzor spuščanja po hribu navzdol. Pri opremi oziroma različici Trailhawk (ki je že v osnovi namenjena terenskim dogodivščinam) je dodana še dodatna možnost Rock pri izbiri načina vožnje, ki jo izberemo prek vrtljivega gumba Selec-Terrain, ta pa poleg ekstremnega načina Rock pri vseh drugih različicah ponuja po vrsti še Auto, Snow, Sand in Mud (avtomatski, sneg, pesek, blato).

Renegade prav tako prvič prinaša v svoj razred kar devetstopenjski samodejni menjalnik. Deluje odlično, na terenu ali pri hitrejši vožnji lahko nad prestavljanjem nadzor prevzame voznik. Prestave izbira s pomikanjem prestavne ročice (po vzoru športnih avtomobilov naprej v nižje prestave in nazaj v višje). Jeep Renegade bo na voljo v 12 različnih kombinacijah motorjev, menjalnikov in pogonov. Bencinska motorja bosta dva v treh različicah (1.6 110 'konj' in 1.4 Multiair2 Turbo 140 ali 170 'konj') ter dva dizelska (1.6 Multijet 120 'konj', 2.0 Multijet 140 ali 170 'konj'), ob že omenjenem devetstopenjskem samodejnem menjalniku (ki bo doplačilno na voljo pri močnejšem 1.4 Multiair2 Turbo in obeh 2.0 MultiJet) bo z osnovnim bencinskim motorjem sodeloval petstopenjski ročni menjalnik, za vse druge motorje bo serijski šeststopenjski ročni menjalnik, opcijsko pa bo šibkejši 1.4 Multiair2 Turbo na voljo tudi z novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko DDCT.

Pri Jeepu so z novincem prvič vstopili na trg majhnih križancev in se verjetno kar takoj uvrstili v sam vrh, čeprav je Renegade prvi Jeep, ki so ga zasnovali v Italiji in ga izdelujejo zunaj ZDA. In to za celotni svetovni trg.

Renegade bo kmalu na prodaj v Italiji, manj kot mesec dni pozneje v Nemčiji in Franciji, potem pa predvidoma novembra v sklopu preostalih evropskih držav tudi v Sloveniji.

Besedilo in foto Sebastjan Plevnjak