Korejci se držijo načrta. Svojo floto vozil ne samo pospešeno elektrificirajo, tudi njihova prodaja je iz dneva v dan boljša.
V prvih devetih mesecih leta 2019 so Korejci prodali že 389.151 vozil, od tega kar 120.846 samo v zadnjem četrtletju. Jasno, gre za rekordno prodajo. Posledično je v Evropi zrasel tudi njihov tržni delež, ki je zdaj 3,2-odstoten.
Zakaj je tako, je enostavno povedal Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motor Europe: »Naš pristop predstavljanja premišljeno zasnovanih novih modelov in naprednih elektrificiranih pogonov na trgu prinaša rezultate.« Ob tem se opira predvsem na družino Ceed, ki je z razširjeno ponudbo različic zelo uspešna. Odlično je bil sprejet zanimivo oblikovan ProCeed, še bolje pa je začel XCeed, s katerim so si pri Kii okrepili prodajne možnosti v še vedno zelo prodajno uspešnem razredu križancev.
A nikakor ni zanemarljiv niti delež električnih vozil. Kupci vse bolj spoznavajo, da s Kijinimi avtomobili dobijo relativno visoko kakovost za zmeren denar, tudi pri električnih avtomobilih. Tem prodajno pot več kot odlično tlakujejo Kijini hibridni modeli, skupaj z električnimi pa je Kia dosegla kar 22-odstotno rast prodaje. Med slednjimi je glavni vodja seveda Niro, ki si ga kupci lahko omislijo kot hibrid, priključni hibrid ali popolnoma električen avtomobil. Prav uspeh zadnjega je obet za preostale modele, ki si seveda delijo Nirov pogon.
Eden takšnih je Soul. Z novo generacijo elektrificiranih modelov je Kia uvedla tudi novo imenovanje in tudi Soul EV je zdaj e-Soul, kakor so tudi drugi modeli. V primerjavi s predhodnikom se novinec ponaša s kar 25-odstotnim povečanjem shranjene energije v baterijskem sklopu. Na drugi strani sta nova porabnika (elektromotorja), ki prinašata več moči in z njo še hitrejše pospeševanje. V nasprotju z nekaterimi drugimi električnimi avtomobili je novi e-Soul že serijsko opremljen z možnostjo hitrega polnjenja. Novemu Soulu je seveda dal zalet podatek, da so v zadnjem letu predhodnika (2018) prodali več električnih različic Soul EV kot pa skupaj modelov z bencinskim in dizelskim motorjem.
Novinec ob povsem novem električnem sklopu ohranja prednosti oziroma značilnosti predhodnika. Škatlasta oblika je seveda dvorezni meč, a po drugi strani oblikovno podobnih avtomobilov, vsaj v Evropi, ni. Tudi nepoznavalec bi zlahka ločil starega od novega, predvsem izstopata prednji in zadnji del, kjer so povsem novi LED žarometi in zadnje luči. Gledano s strani večjih sprememb ni, je pa novinec od predhodnika daljši za 55 milimetrov, hkrati je za 30 milimetrov daljša tudi medosna razdalja. Za notranjost še vedno velja, da je navdihnjena z glasbo.
Že od začetkov Soula so Kijini oblikovalci v notranjosti dajali velik poudarek glasbi in tako je tudi v zadnji različici. Pravijo, da so celo notranji materiali in oblikovanje glasbeno navdahnjeni, kar pa zagotovo velja za notranjo osvetlitev, ki lahko, če voznik to želi, utripa v ritmu predvajane glasbe. Ob tem lahko kupec izbira med dvo- ali enobarvno notranjostjo, med klasičnimi ali usnjenimi prevlekami, po vrhu vsega pa je za pridih športnosti mogoče izbrati tudi rdeče šive. Nadpovprečno opremo novega e-Soula dopolnjujejo brezžično polnjenje pametnega telefona, ogrevani in celo hlajeni prednji sedeži in pa odličen zvočni sistem Harman Kardon.
Osrčje e-Soula je seveda pogon. V Evropi bo Soul na prodaj zgolj v električni različici, ki je bila tudi zato krepko izpopolnjena. Tako kot v Niru bosta na voljo dva baterijska paketa, in sicer s 64-kilovatno ali 39,2-kilovatno baterijo. Večja baterija bo povezana z močnejšim motorjem (150 kW) in z njim naj bi se ob polnih baterijah prevozilo do 452 kilometrov. Šibkejša različica bo ponujala 100 kW, kar naj bi zadostovalo za 276 prevoženih kilometrov. Razlika pa ni samo v moči in bateriji, temveč tudi v navoru (395 Nm), posledično pa e-Soul z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v 7,9 sekunde. Kot že zapisano, je možnost hitrega polnjena serijska (za obe različici) in tako je mogoče baterije od 20 do 80 odstotkov na hitri 100-kilovatni polnilnici napolniti v 42 minutah.
Kijini inženirji pravijo, da so zvočno zaščito potniške kabine še izboljšali. V električnem avtomobilu je to kar težko oceniti, zato jim pač verjamemo na besedo. Še tako temeljito priganjanje seveda ni povzročalo nikakršnega dodatnega hrupa. Morda se zaradi oblike e-Soula malce bolj sliši piš vetra, a za to je potrebna tudi nadpovprečna hitrost. Te pa električni avtomobili tako ali tako ne marajo in ob zmerni vožnji teh problemov seveda ni. e-Soul se vozi povprečno, svoje oblike in posledično višjega težišča pač ne more in tudi noče skriti. Namenjen je res tistim kupcem, ki se zaljubijo v obliko in kakšno slabost mu zato brez težav oprostijo.
Kia e-Soul je v Evropi na prodaj zgolj na nekaterih trgih. Med njimi trenutno (še) ni Slovenije. Pa ne zato, ker je naš zastopnik ne bi želel prodajati, temveč zato, ker je proizvodnja (tako kot pri e-Niru) preprosto razprodana.
V prvi uri
1. minuta:
Všečna in opazna prenova.
5. minuta:
Tiho notranjost popestri dober avdiosistem. Jasno, Harman Kardon.
30. minuta:
e-Soul je lahko zelo hiter avto.
60. minuta:
Doseg se zdi realen.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere