Vozili smo: Kia Picanto

Sedem let je minilo od prvega Picanta, ki so ga slovenski kupci komaj opazili. Že zaradi videza bo z novim rodom drugače, novost pa uvaja tudi precej bolje opremljeno ponudbo v razred majhnih avtomobilov.

8. 2. 2012

Picanto se razvija

Picanto bo v Kijino ponudbo prinesel več zanimivosti tudi pri majhnih avtomobilih. Po zaslugi uspešnega šefa Kijinega oblikovanja, Nemca Petra Schreyerja, je tudi Picanto že na prvi pogled všečen avtomobil, pravzaprav prepričljiv. S katerekoli strani ga pogledamo, kljub svoji majhnosti kar izžareva odraslost.

Spredaj ob značilni maski (ki ji pri Kii pravijo tigrov smrček) prepričata še oba para žarometov in dnevnih luči v kombinaciji s smerniki. Stranski obris kljub majhnosti deluje odraslo (še posebno s klinasto potekajočim grebenom v boku, v katerem so nameščene kljuke, prve na poteg pri avtomobilih tega razreda). Tudi zadek je prijeten, poudarek drugačnosti mu dajejo spretno oblikovane luči.

Notrajnost je na ravni avtomobilov za razred višjega razreda

Podobno resnost ob vsej svežini zaznamo pri oblikovanju notranjosti. Armaturna plošča s prečnim vložkom v drugi barvi ter (v tej barvi) ponovljenim tigrovim smrčkom kot vložkom v volanskem obroču popestri bivalni prostor. Trije merilniki dajejo občutek, da sedimo v avtomobilu višjega razreda, enako velja za ličen ponovljeni motiv: radio nad sredinsko konzolo in upravljavski sklop zračenja in klimatske naprave spodaj v njej. Pod obema je v sredinski konzoli ob prilagodljivih držalih za plastenke mogoče dobiti še vtičnice za USB, iPod in AUX. Na voljo je tudi podpora za povezanost telefona z bluetoothom (in gumbi za upravljanje v desni naperi volanskega obroča). Picanto v marsičem na armaturni plošči prekaša ponudbo in oblikovno zasnovo marsikaterega večjega avtomobila.

Kar šest centimetrov daljši

Seveda v avtomobilu, ki je dolg zgolj 3,6 metra, ne moremo pričakovati prostorskih čudežev. A prostora za noge zadaj je celo ob primerni postavitvi voznikovega sedeža za dobrih 180 cm visokega voznika dovolj. Nad prostorsko ponudbo spredaj pa se tudi ne moremo pritoževati. V primerjavi s predhodnikom je novi Picanto za šest centimetrov daljši, za 1,5 cm pa so mu povečali medosno razdaljo. Posledica tega je tudi za četrtino večji prtljažnik (200 l), ki tako velik ostane celo pri različici, ki za pogon ob bencinu uporablja tudi tekoči naftni plin, pod prtljažnikom pa sta spravljeni dve posodi za gorivo (a v takšnem Picantu ni več prostora za nadomestno kolo!).

Kljub občutno povečani trdnosti karoserije (in tudi boljši pasivni varnostni opremi: šest serijskih varnostnih blazin lahko dopolni še sedma za varovanje voznikovih kolen) pa je avtomobil celo okoli 10 kilogramov lažji od predhodnika. Tako imajo tudi trije novi motorji manj težav z zagotavljanjem primerne moči in še primernejše bencinske gospodarnosti.

Tri ali štiri valje?

Pravzaprav gre za dva bencinska, trivaljnik z nekaj manj kot tisoč 'kubiki' delovne prostornine in štirivaljnik z nekaj več kot 1,2 litra prostornine. Za doseganje še boljših rezultatov glede izpusta CO2 so pri Kii pripravili še 'dvogorivni' motor, ki za pogon uporablja bencin ali tekoči naftni plin (ki se izkaže kot ekološko bolj pripraven glede na manjši izpust CO2).

Tisto, kar se zdi najbolj pohvalno pri novem Picantu, je odločitev Kie, da ga bo opremila s kar se da številno in pestro dodatno opremo, s tem pa se Picanto lahko iz prijetnega majhnega avtomobila prelevi že v skoraj luksuznega. Možni so najrazličnejši dodatki, tudi usnje v notranjosti ali pametni ključ. Ta tudi v Picantu omogoča odklepanje, vstop, zagon, izstop in zaklepanje tako, da ga obdržimo le v žepu (česar si še pri nekaterih pravih prestižnih avtomobilih ne znajo privoščiti).

Tu so tudi dnevne luči LED pa projekcijski žarometi, samodejna klimatska naprava, steklo, ki zmanjšuje prodiranje UV-žarkov v notranjost avtomobila, sistem žarometov 'pospremi me domov' pa dodatni odlagalni prostori, gretje prednjih sedežev in celo volanskega obroča, senčniki z ogledalom (tudi na voznikovi strani, ki pa je pripravilo majhno razočaranje glede kakovosti izdelave, ker je ob uporabi kar razpadlo), pa tudi za marsikoga zelo uporabna tipala kot parkirna pomoč, tudi samodejni zadrževalnik avtomobila ob speljevanju navkreber.

Picanto skratka tokrat že v imenu skriva, da je vroč. Le navdušenje za nakup bo še treba brzdati, saj ga za slovenski trg obljubljajo šele čez slabega pol leta.

bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: tovarna

 

Prvi vtis
  • Videz

    Med 'malčki' je novi Picanto prava osvežitev in bi lahko že zaradi videza privlačil bolj kot avtomobili tega razreda.

  • Motorji

    Bencinska tri- in štirivaljnik sta po zmogljivostih povsem na ravni razreda, tistega, ki je kombiniran z utekočinjenim naftnim plinom, pa za zdaj naš uvoznik ne obljublja.

  • Notranjost in oprema

    Prepriča predvsem kakovost notranjosti (v primerjavi s tekmeci), a tudi širok nabor opreme.

  • Cena

    Za zdaj cena za naš trg še ni znana, saj naj bi Picanta začeli prodajati šele čez slabega pol leta.

Prva ocena

Prijetna oblika, dovolj prostorna in sveža notranjost ter varčni motorji prepričajo. Ali bodo tudi slovenske kupce, pa je že drugo vprašanje.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri