Vozili smo: Kia Soul EV, drugič!

29. 7. 2014
Deli

Vedno več avtomobilskih znamk v svojo ponudbo uvršča tudi električna vozila. Ta so že precej izpopolnjena, tudi oblika ni več suženj namena.

Redni bralci se boste zagotovo spomnili, da smo o Kii Soul EV v Avto magazinu že pisali, in sicer v šesti letošnji številki. Taisti bralci zagotovo tudi veste, da se je medtem Tomažu Porekarju izteklo članstvo v žiriji za evropski avto leta, in ker ga je nadomestil avtor tega članka, se je zgodba z vožnjo pač ponovila.

In prvi vtis? Več kot pozitiven. A pred tem je treba še posebej izpostaviti Kijin pristop k 'električnemu' projektu. Dodatna spodbuda za plutje v električne vode je zagotovo rast prodaje električnih avtomobilov. Če se jih je v Evropi leta 2010 prodalo zgolj 554, se jih je leto kasneje že skoraj 10.000, lani pa že več kot 36.000. To pomeni, da se je segment električnih vozil med leti 2011 in 2013 povečal za več kot trikrat, pri čemer imajo največ zaslug francoski in norveški kupci, ki letno kupijo več kot 8.000 električnih vozil. Jasno, v Franciji tudi zaradi domače naveze Renault-Nissan in koncerna PSA ter njihovih električnih modelov, na Norveškem pa predvsem zaradi zajetnih davčnih olajšav. Najbolje prodajani električni avtomobil lanskega leta je bil Nissan Leaf, zanj se je odločilo več kot 12.000 kupcev. A že v bližnji prihodnosti se skoraj zagotovo obetajo spremembe. Že če pogledamo zgodovino hibridnih vozil, je jasno, da je prvi zanos ob nakupu 'eko' avtomobila zbledel. Včasih so kupci hibridne in prve električne avtomobile kupovali zato, da so jih imeli oziroma zato, ker je bilo to moderno. Avtomobili niti slučajno niso bili poceni, poleg tega so bili oblikovno podvrženi namenu. Zdaj se zgodba obrača in do okolja prijazni avtomobili nimajo več čudnih oblik. Še več, vse več avtomobilskih tovarn ponuja hibridne oziroma električne avtomobile, ki se oblikovno od serijskih avtomobilov ne razlikujejo več ali pa so po drugi strani sicer oblikovno samostojni, a všečni, kot je ameriški Tesla. Tu svoje možnosti vidijo tudi pri Kii. Soul EV od serijskega modela oblikovno ne odstopa, dodanih je zgolj nekaj sprememb, ki jih pač zahteva električni avtomobil. Predvsem drugačna maska, saj se pod njo skriva vtičnica za električno napajanje, bolj aerodinamični kolesni pokrovi, potem pa karoserijskih oblik (razen barvnih kombinacij) ni več. Pri Kii so si namreč zastavili cilj, da ne ponudijo le električnega avtomobila, ampak bo ta tudi oblikovno všečen, praktičen in tehnološko dovršen ter bo navsezadnje tudi kakovostno izdelan. Da mislijo resno, potrjuje tudi dejstvo, da bo Kia kot edini izdelovalec električnih avtomobilov na svetu ponujala sedemletno jamstvo (ali 150.000 km).

In Kia Soul EV? Kot rečeno, v vožnji prepriča. Predvsem zato, ker je povsem običajen avtomobil. Vsaj navzven, seveda. Oblika je enaka serijskemu Soulu, tudi v notranjosti ni večjih sprememb. Enako je s prostornostjo. Druga pesem je seveda pogon. Deluje brezhibno, elektrika zagotavlja takojšen navor in Soul EV nikakor ni polžek na cesti. Pospeševanje se zdi boljše, kot razkrijejo številke, praktičen preizkus je razkril, da je mogoče s Soulom EV brez težav voziti tudi po nemških avtocestah. Navsezadnje doseže 145 km/h največje hitrosti. Ob tem pa je seveda treba misliti na zmogljivost akumulatorjev. V idealnem svetu bi zmogljivost 27 kWh zadoščala za 200 prevoženih kilometrov, resničnost pa pokaže drugo sliko. Ob pazljivi in seveda odvisno od terena (dviganje ali vožnja navzdol) se da menda prevoziti 175 kilometrov brez težav. Avtocestne hitrosti baterijo izpraznijo veliko hitreje, zato je morda bolje izbrati vožnjo po običajni cesti. In prav stanje preostale energije je za voznika edini stres pri vožnji z električnim Soulom. Med vožnjo se je namreč težko zavestno odreči nenehnemu pogledovanju na merilnik polnosti akumulatorjev. To pa je seveda osnovna težava električnih avtomobilov – strah pred prehitro ali nenadno izrabo akumulatorjev. Ljudje smo pač vajeni, da z nadzorovanjem pritiskanja na plin uravnavamo tudi porabo klasičnih motorjev, porabe elektrike pa, vsaj v avtomobilih, še nismo popolnoma usvojili. Ampak s takimi poskusi, kot je Kijin Soul EV, jo bomo zagotovo prav kmalu.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja