Vozili smo: Kia Soul/Sportage

Z avtomobili nenavadnih oblik je navadno tako, da so kupcem hipoma všeč ali pa sploh ne. Vmesne poti ni in pri Kii so očitno ocenili, da oblike Soula ni treba spreminjati.

28. 4. 2014

Seveda pa ta korak ni odvisen zgolj od oblikovalcev, temveč tudi od kupcev in njihovega odziva. Pri Kii se zadnje čase ne morejo pritoževati nad prodajo svojih modelov, saj jim prodaja še vedno raste. Izjema ni niti Kijin Soul, saj je prva generacija prepričala več kot 700.000 kupcev. Če se čudite nad dobro prodajo, je razlog seveda odlična prodaja onkraj Atlantika, kjer je kriza kupce prepričala, da kupujejo tudi manjše in cenejše avtomobile.

Posledično je logično, da Soul druge generacije ne nastopa v pretirano spremenjeni podobi. Tako ostaja škatlasta prepoznavnost, ki so jo zgolj kozmetično izpilili. No, novi Soul je malenkostno daljši, nižji in širši, s čimer so mu namenili bolj dinamično obliko, z dva centimetra daljšo medosno razdaljo pa zagotovili tudi nekaj več notranje prostornosti. Da boste novo generacijo prepoznali, se bo treba kar potruditi, so pa v slogu hišnega oblikovanja dodani nova maska, všečne plastične obrobe pod odbijačema, ki se povezujejo nad blatniki in pod pragovoma, strešne sani in pokončne zadnje luči. Na zadku so zmanjšali šipo oziroma spremenili podobo zadnjih vrat. Gledano v celoti, ima Soul še vedno obliko motoristične čelade, pri čemer je steklenih površin malo oziroma so šipe zelo nizke. A to pogleda iz notranjosti na okolico ne moti preveč. Še več, zaradi preproste in škatlaste zunanje oblike je preglednost presenetljivo dobra, rešitev za majhne voznike pa je seveda dvig voznikovega sedeža, kar pa lahko uporabijo tudi višjerasli vozniki, saj težav s prostorom nad glavo ni. V notranjosti so novi merilniki, ki so lepo pregledni, dodali pa so jim velik sredinski zaslon. Nova je tudi sredinska konzola, odvisno od opreme je lahko tam velik zaslon z navigacijo, sistemom bluetooth in tudi digitalnim radijskim sprejemnikom. Ker večina Soulov zaide v Ameriko, je jasno, da so na voljo tudi priključki za iPod oz. iPhone in druge naprave, priključljive prek USB-vtičnice. Poleg omenjenega je mogoče izbrati tudi brezkontaktni ključ, ogrevane in hlajene prednje sedeže, ozvočenje Infinity ...

Na splošno je občutek v notranjosti zelo dober, izbrani materiali so dobri in kakovostni, na zavidljivi ravni je tudi zvočna izolacija.

Prtljažnik s 354 litri ni največji v svojem razredu, a ponuja dvojno dno s prostorom za drobnarije in je preprosto povečljiv vse do 1.367 litrov. Tudi sicer je v notranjosti obilo odlagalnih površin in predalov.

Motorna paleta je skromno preprosta. Na voljo sta dva 1,6-litrska štirivaljnika, bencinski s 132 'konji' in dizelski s 128 'konji'. Bolj razumna izbira je dizelski motor, a tudi bencinski ni slab. Jasno, vse je odvisno od sloga vožnje in predvsem rabe oziroma števila prevoženih kilometrov. Serijsko obema motorjema pripada šeststopenjski ročni menjalnik, doplačilno je mogoče izbrati enakostopenjskega samodejnega, kasneje bosta oba motorja dobila tudi sistem Start/Stop.

Vožnja je obliki primerna, pri čemer pa se kabina, tudi zaradi prenovljenega podvozja, v ovinkih pretirano ne nagiba. Vozniku so na voljo tudi nastavljanje trdote volana, sistem za opozarjanje pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu in celo samodejno pretikanje med zasenčenimi in dolgimi lučmi.

Gledano v celoti, je Soul dovolj prenovljen, da v Evropi ujame kakšnega kupca več, kot ga je prva generacija. V Sloveniji ga bo začel loviti poleti, ko se bo začela uradna prodaja, takrat pa bodo znane tudi cene.

Kia Sportage

Rahlo so prenovili tudi Kijin najuspešnejši model Sportage, ki je bil lani celo tretji najbolje prodajani model v svojem segmentu. Dobil je novo masko (v hišnem slogu, seveda), nova aluminijasta platišča in zadnje luči, štiri nove karoserijske barve ter anteno v podobi plavuti morskega psa. V notranjosti ni večjih sprememb, nekoliko so spremenjeni merilniki oziroma je dodan sredinski zaslon. Na voljo so boljši materiali v novih barvnih kombinacijah, izboljšana pa je tudi zvočna izolacija. Prenova je zajela tudi podvozje, zaradi česar se Sportage pelje bolj udobno in tišje, posledično tudi bolj zanesljivo, k čemur pripomore tudi možnost nastavljanja trdote volanskega obroča. Prenovljeni Sportage bo tudi v Sloveniji na voljo že aprila.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Posebna oblika za posebne ljudi.

  • Motorji

    Motorna paleta je skromna, a nad njo se dosedanji kupci niso pritoževali. Če bo potreba, bodo dodali še kakšen motor.

  • Notranjost in oprema

    Izdelava je na zavidljivi ravni, tudi materiali so kakovostni.

  • Cena

    Kia Soul bo v Slovenijo pripeljala poleti, takrat bodo znane tudi cene.

Prva ocena

Kia Soul ostaja poseben avtomobil za posebne kupce. Čeprav si pri Kii želijo, da bi jih v Evropi prodali več kot do zdaj, bo glavni trg za Soula verjetno še naprej onkraj Atlantika, kjer so že dojeli, da je avtomobil narejen za to, da se z njim pelješ, in ne za to, da ga gledaš oziroma se z njim postavljaš, še najraje pred sosedom.

Podatki

Model: 1.6 GDI

Motor (zasnova): 4-valjni, bencinski, neposredni vbrizg goriva
Gibna prostornina (cm3): 1.591
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 97 (132) pri 6.300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 161 pri 4.850
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.570
Dolžina x širina x višina (mm): 4.140 x 1.800 x 1.618
Prtljažnik (l): 354/1.367
Masa praznega vozila (kg): 1.212
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 11,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,5
Izpust CO2(g/km): 151

Model: 1.6 CRDi

Motor (zasnova): 4-valjni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.582
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 94 (128) pri 6.300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 260 pri 1.900
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.570
Dolžina x širina x višina (mm): 4.140 x 1.800 x 1.618
Prtljažnik (l): 354/1.367
Masa praznega vozila (kg): 1.308
Največja hitrost: 180
Pospešek (0-100km/h): 11,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 125