Najmanjši Range Rover je po dveh uspešnih letih prodaje dobil dopolnilo, devetstopenjski samodejni menjalnik!
V zgolj 18 mesecih je Evoque postal najuspešnejši Range Rover vseh časov. Kar 170.000 kupcev se zdaj vozi po cestah (ali brezpotjih) sveta. Že tako odličnim lastnostim terenca pa so zdaj dodali še učinkovit samodejni menjalnik. Evoque je tako eden prvih avtomobilov, v katerega serijsko vgrajujejo devetstopenjski samodejni menjalnik nemškega izdelovalca ZF. Z njim so pri Land Roverju nadomestili dosedanjo različico s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Napredek je očiten tudi pri številkah porabe in izpusta CO2, saj Evoque zdaj v povprečju porabi do 11,4 odstotka manj goriva, izpuh pa je manjši do 9,5 odstotka. Enako pomembna kot to izboljšanje pa je tudi vozna izkušnja z novo avtomatiko. Spreminjanje prestavnih razmerij je tako učinkovito, da ga voznik sploh ne zaznava, podporni sistem pa v vsakršnih razmerah najde primerno prestavno razmerje. Tako je skoraj ves čas delovanje motorja omejeno na zelo ozko območje vrtljajev (pri turbodizelski različici okoli 2.400 vrtljajev v minuti). To velja tako za vožnjo po cestah kot za terensko vožnjo, specialisti pri Land Roverju so tu zastavili vse svoje znanje, da Evoque odlično napreduje tudi po terenu, ki se ga običajno z njim ne bi lotili.
Preizkus je potekal po cestah in brezpotjih Schwarzwalda, nemške pokrajine, ki po svojih hribih in gozdovih močno spominja na Pohorje. Evoque se je še enkrat izkazal kot eden najboljših terencev, kjer so enakovredne dinamične zmogljivosti za vožnjo po običajnih cestah in zmogljivosti za premagovanje ovir. Vožnja po polmetrskih blatnih mlakužah je prepričala o sposobnostih na terenu, spust po zaletišču 90-metrske smučarske skakalnice v Schönwaldu pa je omogočil še en vpogled v neverjetno usklajeno delovanje avtomobilske elektronike (pri izbiri samodejnega programa za spust po terenu).
Evoque je prvi Landroverjev izdelek s prečno vgrajenim motorjem, zato so za dopolnitev izbrali pravkar predstavljeni devetstopenjski samodejni menjalnik ZF. Tega bo ugledni nemški izdelovalec dobavljal različnim odjemalcem. Med drugim so za njegovo izdelavo postavili tudi nov obrat v ZDA v Greenvillu v Južni Karolini. Zasnovan je na podobni osnovi kot njihov osemstopenjski samodejni menjalnik za vzdolžno vgradnjo (ki ga pri Range Roverju tudi uporabljajo za opremo pri obeh večjih modelih). Elektronska podpora deluje tako, da izbira posamezne stopnje prenosa s čim manj razlike pri vrtljajih motorja. Opremljen je tudi s posebnim sistemom blaženja v pretvorniku navora, kar omogoča zaporo za premostitev pretvornika, s čimer dosežejo manjše izgube navora v sistemu in manjšo porabo goriva. Seveda ima menjalnik tudi sistem za ustavitev delovanja in ponovni zagon motorja ob kratkih postankih. Menjalnik je sicer izredno majhnih mer (za takšno napravo), kar omogoča vgradnjo v manjše avtomobile.
Land Rover pa je Evoquu dodal še eno tehnološko novost, ki jo ponuja kot dodatno možnost opreme. Označili so jo kot Active Driveline (aktivni pogon), kjer prvič sploh omogočajo, da pri hitrosti, manjši od 30 km/h, Evoque uporablja le prednji pogon, oddelijo pa se vsi vrteči se deli za pogon na zadnji par koles, kar seveda zmanjšuje tudi kotalni upor avtomobila. Sistem se lahko izklopi (oziroma štirikolesni sistem priklopi) v 300 milisekundah. Active Driveline ima še dodatek, kjer v povezavi z elektronskim diferencialom zagotavlja, da pride navor samo na tisto zadnje kolo, ki ga lahko prenaša na tla. Zaviranje z navorom (Torque Vectoring by Breaking) pa pri prehitri vožnji v ovinkih preusmeri navor na ustrezna pogonska kolesa in tako preprečuje podkrmarjenje.
Evoque je zdaj nov dokaz, česa vsega so zmožni inženirji z uporabo elektronskih podpornih sistemov za zagotavljanje večje varnosti pri vožnji.
besedilo Tomaž Porekar, foto tovarna