Vozili smo: Lexus NX 300h

26. 11. 2014
Deli

Lexus je ponudil svojega drugega terenca-križanca, od katerega si veliko obeta.

Lexus je z modelom RX konec prejšnjega tisočletja pravzaprav ustvaril razred terencev-križancev in kar dolgo vztrajal zgolj s tem večjim modelom, ki je kasneje dobil tudi hibridno različico. A zdaj so ga tržne razmere vendarle prisilile v dopolnitev ponudbe še malo navzdol. NX je od RX krajši za 14 centimetrov, le centimeter ožji in tudi za štiri centimetre nižji. Številke torej kažejo, da je NX nekoliko manjši avtomobil, toda potem, ko sedeš za volan, tega občutka nimaš več. Prav odrasel in prepričljiv občutek daje.

A začnimo pri zunanjosti. Odkar so se pri Lexusu odločili za precej nekonvencionalen slog oblikovanja z veliko ostrimi karoserijskimi robovi ter poudarjeno vbočenimi in izbočenimi velikimi ploskvami, presenetljivo ni veliko tistih, ki jim tak način oblikovanja ne bi bil všeč. Poudarjena oblika tako tudi pri NX-u zagotavlja hitro razpoznavnost. Z nekaj dodatki v kromu je zunanjost prepoznavna kot premijska, svoje pa dodajo tudi dnevne luči LED ter zasenčeni žarometi s tehniko LED pri vseh različicah opreme.

Notranjost je sicer tudi značilna za Lexus, a tukaj je vsaj pri opremi armaturne plošče in sredinske konzole sodobnost oblikovalskega pristopa manj značilna. Voznik bo – seveda ob seznanjanju z novostjo – moral v spomin zapisati številne gumbe (sploh pri bolj bogato opremljeni različici). Mi smo preizkusili dve z največ opreme in iskanje gumbov za upravljanje projekcijske naprave na vetrobransko steklo ali vseh funkcij aktivnega tempomata se je zdelo kar zapleteno. Nekoliko boljšo oceno lahko dobi upravljanje info-zabavnostnega sistema, ki ga upravljamo s sledilno ploščico. A je ta na voljo le pri dveh najdražjih opremah, sicer je namesto nje vrtljivi gumb. Oboje je zagotovo napredek v primerjavi s prejšnjim načinom upravljanja Lexusovega info-zabavnostnega sistema z gumbom kot nadomestkom miške. Ob številnih gumbih za upravljanje nekoliko preseneča namestitev zaslona, saj štrli iz armaturne plošče – a voznik dobro vidi nanj. Še uporabnejši je projekcijski zaslon, ki v voznikovem vidnem polju na vetrobranskem steklu ponuja najpomembnejše vozne podatke (poleg hitrosti še po izbiri stanje delovanja hibridnega sistema ali vrtljaje motorja, vedno pa tudi navodila navigacijskega sistema, če ta voznika nekam vodi). Zanimiva je tudi rešitev z namestitvijo prestavne ročice na desno stran sredinske konzole, kar omogoča lažji dostop do vrtljivega gumba za izbiro načina vožnje (eco, normal, sport S, pri najdražjih opremah še sport S+). Namestitev sedežev je razmeroma visoka (spominja na RAV 4).

Tudi sicer ni skrivnost, da so Toyotini inženirji za izhodišče novega NX-a vzeli prav Toyotinega uspešneža, ki je v zadnjem rodu precej zrasel in zdaj povsem ustreza zahtevam kupcev, ki iščejo nekoliko večje terence-križance. Za izhodišče so služili tudi nekateri deli podvozja, a so jih nadgradili. Struktura karoserije je iz trdnejšega jekla, pri običajnih različicah za vzmetenje in blaženje skrbi zgolj klasika, torej vijačne vzmeti in običajni blažilniki. V različici F-Sport delujejo športni blažilniki, ki pa so, če izberete še paket opreme Premium, prilagodljivi.

Pogonski del Lexusa NX je hibridni sistem. To pomeni združitev dvoinpollitrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja, če pa izberemo štirikolesno gnano različico, za pogon skrbita celo dva elektromotorja (zadnji z oznako E-Four). Tisti spredaj, ki je (podobno kot bencinski) neposredno povezan s samodejnim menjalnikom – planetnim gonilom -, zmore 105 kilovatov, zadnji je pol manj zmogljiv (50 kilovatov). Zanimivo je, da se sistemska moč hibridnega sistema ne poveča, tudi če delujeta oba. Se pa oba pri zmanjševanju hitrosti ali zaviranju aktivno vključita kot generatorja za pridobivanje električne energije. Za združevanje moči (bencinskega motorja in elektromotorja), ki poganja prednji kolesi, skrbi elektronsko upravljani neskončnostopenjski menjalnik s planetnimi gonili, za prenos na prednji kolesi pa še diferencial z zapornim učinkom, ki doseže stabilnost pri teku naravnost. Več kot 1,7 tone težak avtomobil kar solidno pospeši. Se pa tedaj malce bolj sliši delovanje motorja – seveda zaradi značilnega načina delovanja brezstopenjskih menjalnikov s stalnim delovanjem motorja v višjih vrtljajih. V vseh drugih primerih se zdi NX zelo tih avtomobil, pač v skladu s tem, da mu v večini primerov pomaga elektromotorni pogon.

Lega na cesti je solidna, se pa v že v zmerno hitro odpeljanih ovinkih lahko vmeša tudi elektronski stabilnostni program. Povsem na primerni ravni se zdi tudi udobje med vožnjo – takšen vtis smo dobili na odlično vzdrževanih avstrijskih cestah, zato ni mogoče reči, da je čutiti občutnejšo razliko med običajno različico in tisto s prilagodljivim vzmetenjem.

Lexus NX je seveda v premijskem razredu in tako si lahko v najbolje opremljenih različicah privoščimo marsikatero pridobitev sodobne elektronike. Tako je mogoče dobiti posodobljeno Lexusovo različico sistema za preprečitev trka Pre-Crash Safety (PCS); če je nameščen, potem voznik lahko uporablja tudi aktivni tempomat (ACC), ki ob zasledovanju avtomobila pred vami omogoča tudi zaustavitev in kasnejši vnovični start, ki ga spodbudimo s pritiskom na plin, nato sistem ponovno samodejno vozi za avtomobilom pred nami. Na voljo so tudi pomočnik za vzdrževanje vozne smeri (LKA), pomočnik za nadzor mrtvega kota (BSM) in pomočnik za nadzor nad prostorom na zadnji strani vozila (RCTA). Skupaj s kamero v zadku vozila je mogoče dobiti tudi pomoč za 360-stopinjski nadzor nad prostorom okoli avtomobila, ki pomaga pri vzvratni vožnji, žal pa se tudi v trenutku, ko prestavno ročico spet premaknemo v nastavitev za vožnjo naprej, izklopi, čeprav bi lahko bil pri majhni hitrosti dober pomočnik tudi v takem primeru. Na voljo je tudi pomočnik za samodejno preklapljanje med zasenčenimi in nezasenčenimi žarometi (AHB; pri višji modelski opremi so tudi nezasenčeni žarometi s tehniko LED).

Še z nekaj drugimi novostmi postreže NX. Pri nekaterih različicah je mogoče dobiti tudi na sredinski konzoli nameščeno skodelico za induktivno polnjenje mobilnika, pri najdražjem pa tudi električno preklapljanje zadnjih sedežnih naslanjal.

Lexus NX bo na slovenski trg prispel v začetku novembra, cene pa se bodo gibale od 39.900 evrov za osnovno izvedbo NX-a 300h Finesse s prednjim pogonom do najbolj bogato opremljenega NX-a 300h Luxury za 55.900 evrov.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del