Vozili smo: Mazda CX-3

Videz vara. Iz fotografij je pravzaprav težko videti, kako velika je nova Mazda CX-3. Najlaže je razložiti tako: Mazda2 je lahko tudi križanec.

19. 5. 2015

Če bi gledali le fotografije, bi lahko ugibali, da gre za športnejšo različico Mazde CX-5. Vendar ni tako, saj je ta pred kratkim doživela blago prenovo. Kar gledate, je popolnoma nova, nekoliko manjša Mazda CX-3. Starejši in večji brat že žanje uspehe (je najbolje prodajana Mazda v Evropi), zato so pri Mazdi hitro ukrepali ob spoznanju, da je trg majhnih križancev v strmem porastu. V tem segmentu se je rast prodaje glede na preteklo leto povečala za kar 50 odstotkov in pri Mazdi računajo, da bi lahko dobili kupce, ki jih doslej še niso imeli. Če je konkurenca nekoliko oblikovno zadržana, pri Mazdi računajo na bolj dinamično usmerjene kupce.

Seveda tudi na novi CX-3 z lahkoto prepoznamo značilne poteze Mazdinega dizajna kodo. A so kljub temu ubrali nekoliko drznejše poteze oziroma, kot pravijo, poiskali pravi kompromis med skrajno športno usmerjeno Mazdo MX-5 ter precej bolj umirjeno Mazdo3. Nos, zadek in linije okoli potniške kabine v celoti posnemajo Mazdin konceptni avtomobil KODO, vse drugo so oblikovni elementi, ki jih lahko prosto prilagajajo. Luči so tako kot pri Mazdi2 na voljo v LED-tehnologiji, od nje pa boste novo CX-3 lahko ločili po črnih plastičnih obrobah, ki avtu vlivajo malce terenske robustnosti. Seveda je novinka tudi nekoliko bolj dvignjena od tal, a vendarle ne toliko, da bi si lahko z njo privoščili divje izlete zunaj urejenih cestišč. Če je medosna razdalja (2.570 mm) enaka kot pri Mazdi2, je CX-3 s 4.275 milimetri nekoliko daljša od 'dvojke'.

Oblikovna podobnost z Mazdo2 se nadaljuje tudi v notranjosti. Zanimiva je rešitev, pri kateri zgornji del armaturne plošče povzema obliko prednjega konca avta in tako vozniku daje boljši občutek dojemanja prostora. Takoj pod zaslonom novega Mazdinega multimedijskega sistema MZD Connect boste opazili asimetrično postavitev dveh usmerjevalcev zraka, saj je eden okrogel, drugi pa skrit med reže. Tisto, kar je še bolj skrito očem, so številni asistenčni sistemi, s katerimi je opremljena nova CX-3. Poleg tega, da si z Mazdo2 delita številna pomagala, kot so tipalo za mrtvi kot, sistem za preprečevanje trka pri manjših hitrostih in opozorilo za zapuščanje voznega pasu, je nova CX-3 lahko opremljena tudi z radarskim tempomatom, kar je v tem razredu nadpovprečna dobrina.

Poglejmo še v drobovje. Mazdo CX-3 bosta lahko gnala tako dizelski kot tudi bencinski motor (zadnji v dveh jakostnih različicah), moč pa se bo prek ročnega ali samodejnega menjalnika prenašala na dva ali vsa štiri kolesa. Pri Mazdi s svojo tehnologijo SKYACTIVE kljubujejo trendu motorjev z manjšo prostornino in turbopuhali, saj ostajajo zvesti dvolitrskemu bencinskemu motorju, kateremu so močno zmanjšali porabo goriva ter izpust škodljivih plinov.

Jinba ittai. Fraza, ki jo pri Mazdi tako radi uporabljajo. Po neki japonski starodavni razlagi naj bi ta izraz pomenil poenotenje med konjem in jezdecem, pri novi CX-3 pa so jo znova prinesli na plan. Dinamična oblika zunanjosti naj bi tako resnično odsevala vozne sposobnosti novinke. Po kratkem preizkusu (sicer predserijskih vozil) lahko rečemo, da je zagotovo nekaj na tej filozofiji. O štirikolesnem pogonu in njegovi zmogljivosti bomo lahko poročali ob katerem drugem preizkusu, tako pa smo lahko le preverili, kako lahko nekoliko višje sedenje, okretnost in poskočnost dobro izkoristimo v prometni konici na ulicah Barcelone.

Nova CX-3 naj bi v naše kraje zapeljala sredi poletja, o cenah pa je še prezgodaj govoriti. Pri našem zastopniku zagotavljajo, da jo bodo dobro prilagodili konkurenci. Mi namignemo le to, da ji odlično pristaja nova modra barva, če ste naveličani Mazdine značilne rdeče.

Besedilo Saša Kapetanovič, foto: tovarna

Podatki

Model: Mazda CX-3 SKYACTIVE-D 1.5

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 270 pri 1.600-2.500
Menjalnik, pogon: R6 ali S6, spredaj, vsa štiri kolesa
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.570
Dolžina x širina x višina (mm): 4.275 x 1.765 x 1.535
Prtljažnik (l): 350
Masa praznega vozila (kg): 1.275; 1.350*; 1.370**
Največja hitrost: 177/173*/172**
Pospešek (0-100km/h): 10,1/10,5*/11,9**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,0/4,7*/5,2**
Izpust CO2(g/km): 105/123*/136**
Opombe:

*štirikolesni pogon ** samodejni menjalnik in štirikolesni pogon

Model: Mazda CX-3 SKYACTIVE-G 2.0 150 AWD

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 204 pri 2.800
Menjalnik, pogon: R6 ali S6, vsa štiri kolesa
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.570
Dolžina x širina x višina (mm): 4.275 x 1.765 x 1.535
Prtljažnik (l): 350
Masa praznega vozila (kg): 1.235; 1.265*
Največja hitrost: 200/195*
Pospešek (0-100km/h): 8,7/9,6*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4/6,3*
Izpust CO2(g/km): 150/146*
Opombe:

* samodejni menjalnik

Model: Mazda CX-3 SKYACTIVE-G 2.0 120

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 88/120 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 204 pri 2.800
Menjalnik, pogon: R6 ali S6, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.570
Dolžina x širina x višina (mm): 4.275 x 1.765 x 1.535
Prtljažnik (l): 350
Masa praznega vozila (kg): 1.155; 1.195*
Največja hitrost: 192/187*
Pospešek (0-100km/h): 9,0/9,9*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,9/5,8*
Izpust CO2(g/km): 137/136*
Opombe:

* samodejni menjalnik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri