Pogosto se zgodi, da na mednarodnih predstavitvah Mazdinih avtomobilov japonski inženirji zahtevajo od novinarjev prve vtise o določenem modelu, in zanimivo je videti, kako kimajo z glavo in si vse zapisujejo v beležke. A vse to le z enim razlogom: za njih prenova modela ni le osvežitev videza avta, ampak izboljšava na vseh področjih. Nova Mazda6 in CX-5 sta modela, ki pri Mazdi nosita naziv zastavonoši. To potrjujejo tudi prodajne številke, saj oba modela skupaj tvorita 52-odstotni delež prodaje v Sloveniji. Tik pred ženevskim salonom pa prihajata na trg s prenovo, s katero se pri Mazdi želijo približati premijskemu segmentu. Oba modela imata nekoliko spremenjen videz. Ostaja prepoznaven tako imenovani kodo dizajn, le da ga tokrat poudarja spremenjena maska ter malce drugačen svetlobni podpis v žarometih. Ti so zdaj v obeh modelih na voljo v napredni LED-tehnologiji. Tudi meglenki nista več klasični halogenski, temveč svetita s pomočjo LED-žarnic. Precej več sprememb je zaznati v notranjosti. Oba avta sta bolje zvočno izolirana in na tem področju je bilo narejenega res veliko, saj je bilo v preteklosti precej pripomb na povečano raven hrupa med vožnjo. Armaturni plošči v obeh Mazdah sta sicer le deloma spremenjeni, a je takoj zaznati izboljšave. Vgradili so nov večpredstavnostni sistem, imenovan MZD Connect, s sedempalčnim zaslonom, občutljivim za dotik, oba avta imata zdaj ročno zavoro, ki se proži prek stikala, dodali so možnost izbire voznih profilov, Mazdi6 so namenili head up zaslon in možnost ogrevanja zadnjih sedežev, oba pa sta založena z obilico naprednih asistenčnih sistemov. Obema so vgradili sistem, ki poleg tega, da v sili zavira pri mestnih hitrostih, pazi tudi na nenadzorovane premike vozila v vzvratno smer. Če bo avto na klancu lezel nazaj, bodo tipala hitro zaznala morebitno oviro in avto se bo hipoma ustavil. Čeprav ne gre pričakovati, da bo prodajna uspešnica, so novi Mazdi CX-5 poleg obstoječih motorjev namenili še 2,5-litrskega bencinarja. Na drugi strani, pri Mazdi6 motorji ostajajo enaki, so pa zdaj ponudili možnost izbire štirikolesnega pogona, in sicer le pri kombijevski različici v kombinaciji z obema dizelskima motorjema. Nekoliko so spremenjeni tudi paketi opreme. Ker so kupci izrazili željo po najvišji ravni opreme, a vendarle brez usnja v notranjosti, so paketu Revolution dodali še Revolution Top, ki pomeni vrh ponudbe. O dobri založenosti z opremo priča podatek, da so novi LED-žarometi na voljo že pri srednji stopnji opreme Attraction. Sicer pa cene ostajajo podobne kot pri predhodniku: CX-5 s šibkejšim bencinarjem in vstopno opremo Challenge bo na voljo za nekaj manj kot 23 tisočakov, cene za Mazdo6 pa se začnejo pri 21.290 evrih (G145 Emotion). Enaka ostaja tudi cenovna politika, in sicer da ne delajo razlik v ceni med limuzinsko in kombijevsko različico Mazde6.
Besedilo Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič, tovarna
Model: Mazda6 G145
Motor (zasnova): | bencinski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 1.998 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 107/145 pri 6.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 210 pri 4.000 |
Menjalnik, pogon: | R6 ali S6, spredaj |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.830/2.750** |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.870 x 1.840 x 1.450/4.805 x 1.840 x 1.480** |
Prtljažnik (l): | 480; 522‒1.648** |
Masa praznega vozila (kg): | 1.300; 1.305** |
Največja hitrost: | 208/206** |
Pospešek (0-100km/h): | 9,5/9,6** |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 5,5/5,6** |
Izpust CO2(g/km): | 129/131** |
Opombe:
** kombijevska različica
Model: Mazda6 G165
Motor (zasnova): | bencinski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 1.998 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 121/165 pri 6.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 210 pri 4.000 |
Menjalnik, pogon: | R6 ali S6, spredaj |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.830/2.750** |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.870 x 1.840 x 1.450/4.805 x 1.840 x 1.480** |
Prtljažnik (l): | 480; 522‒1.648** |
Masa praznega vozila (kg): | 1.300/1.330*; 1.305**/1.340*** |
Največja hitrost: | 216, 209*/214**, 205*** |
Pospešek (0-100km/h): | 9,1/10,1*; 9,1*/10,2 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,0/6,0*; 6,0**/6,0*** |
Izpust CO2(g/km): | 139/139*, 139**/139*** |
Opombe:
* samodejni menjalnik ** kombijevska različica *** kombijevska različica s samodejnim menjalnikom
Model: Mazda6 G192
Motor (zasnova): | bencinski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 2.488 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 141/192 pri 5.700 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 256 pri 3.250 |
Menjalnik, pogon: | S6, spredaj |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.830/2.750** |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.870 x 1.840 x 1.450/4.805 x 1.840 x 1.480** |
Prtljažnik (l): | 480; 522‒1.648** |
Masa praznega vozila (kg): | 1.350/1.365** |
Največja hitrost: | 223/220** |
Pospešek (0-100km/h): | 7,8/7,9** |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,3/6,4** |
Izpust CO2(g/km): | 148/150** |
Opombe:
* samodejni menjalnik ** kombijevska različica *** kombijevska različica s samodejnim menjalnikom
Model: Mazda6 CD150
Motor (zasnova): | turbodizelski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 2.191 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 110/150 pri 4.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 380 pri 1.800‒2.600 |
Menjalnik, pogon: | R6 ali S6, spredaj, vsa štiri |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.830/2.750** |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.870 x 1.840 x 1.450/4.805 x 1.840 x 1.480** |
Prtljažnik (l): | 480; 522‒1.648** |
Masa praznega vozila (kg): | 1.410/1.420*; 1.410**/1.485**** |
Največja hitrost: | 210, 204*/210**, 195**** |
Pospešek (0-100km/h): | 9,1/9,8*; 9,2**/10,5**** |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 3,9/4,8*; 4,4**/5,4**** |
Izpust CO2(g/km): | 104/127*, 116**/143**** |
Opombe:
* samodejni menjalnik ** kombijevska različica *** kombijevska različica s samodejnim menjalnikom **** štirikolesni pogon
Model: Mazda6 CD175
Motor (zasnova): | turbodizelski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 2.191 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 129/175 pri 4.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 420 pri 2.000 |
Menjalnik, pogon: | R6 ali S6, spredaj, vsa štiri |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.830/2.750** |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.870 x 1.840 x 1.450/4.805 x 1.840 x 1.480** |
Prtljažnik (l): | 480; 522-1.648** |
Masa praznega vozila (kg): | 1.410/1.420*; 1.410**/1.485**** |
Največja hitrost: | 223, 216*/221**, 209**** |
Pospešek (0-100km/h): | 7,9/8,4*; 8,0**/9,1**** |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,5/4,8*; 4,6**/5,4**** |
Izpust CO2(g/km): | 119/127*, 121**/143**** |
Opombe:
* samodejni menjalnik ** kombijevska različica *** kombijevska različica s samodejnim menjalnikom **** štirikolesni pogon
Model: Mazda CX-5 SKYACTIV-G 2.0
Motor (zasnova): | bencinski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 1.998 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 121/165 pri 6.000; 118/160 pri 6000* |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 210 pri 4.000 |
Menjalnik, pogon: | R6, S6, spredaj |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.700 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.555 x 1.840 x 1.670 |
Prtljažnik (l): | 463‒1.620 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.315/1.345* |
Največja hitrost: | 200/191* |
Pospešek (0-100km/h): | 9,2/9,0* |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,0/6,3* |
Izpust CO2(g/km): | 139/147* |
Opombe:
* samodejni menjalnik
Model: Mazda CX-5 SKYACTIV-G 2.0 AWD
Motor (zasnova): | bencinski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 1.998 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 121/165 pri 6.000; 118/160 pri 6000* |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 210 pri 4.000 |
Menjalnik, pogon: | R6, S6, vsa štiri kolesa |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.700 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.555 x 1.840 x 1.670 |
Prtljažnik (l): | 463‒1.620 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.375/1.405* |
Največja hitrost: | 197/187* |
Pospešek (0-100km/h): | 10,5/9,2* |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,7/6,6* |
Izpust CO2(g/km): | 156/155* |
Model: Mazda CX-5 SKYACTIV-G 2.5 AWD
Motor (zasnova): | bencinski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 2.488 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 141/192 pri 5.700 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 256 pri 4.000 |
Menjalnik, pogon: | S6, vsa štiri kolesa |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.700 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.555 x 1.840 x 1.670 |
Prtljažnik (l): | 463‒1.620 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.440 |
Največja hitrost: | 194 |
Pospešek (0-100km/h): | 8,0 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 7,2 |
Izpust CO2(g/km): | 165 |
Model: Mazda CX-5 SKYACTIV-D 2.2
Motor (zasnova): | turbodizelski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 2.191 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 110/150 pri 6.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 380 pri 1.800‒2.600 |
Menjalnik, pogon: | R6, S6, spredaj, vsa štiri kolesa |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.700 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.555 x 1.840 x 1.670 |
Prtljažnik (l): | 463‒1.620 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.420/1.430*/1.480**/1.495*** |
Največja hitrost: | 202/198*/197**/194*** |
Pospešek (0-100km/h): | 9,2/10,0*/9,4**/10,2*** |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,6/5,3*/5,2**/5,5*** |
Izpust CO2(g/km): | 119/139*/136**/144*** |
Opombe:
* samodejni menjalnik ** štirikolesni pogon *** štirikolesni pogon in samodejni menjalnik
Model: Mazda CX-5 SKYACTIV-D 2.2 AWD
Motor (zasnova): | turbodizelski, 4-valjni, 16V |
Gibna prostornina (cm3): | 2.191 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 129/175 pri 4.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 420 pri 2.000 |
Menjalnik, pogon: | R6, S6, vsa štiri kolesa |
Prednja prema: | vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.700 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.555 x 1.840 x 1.670 |
Prtljažnik (l): | 463‒1.620 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.480/1.495* |
Največja hitrost: | 207/204* |
Pospešek (0-100km/h): | 8,8/9,4* |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 5,2/5,5* |
Izpust CO2(g/km): | 136/144* |
Opombe:
* samodejni menjalnik