Pogled na Mazdino paleto razkrije, da je dvojka najmanjši model. Vendar je denimo samo 20 centimetrov krajši od Volkswagnovega Golfa.
Tudi s takimi argumenti so se Japonci lotili predstavitve nove Mazde2. Ne gre jim zameriti, saj je za njimi znova zelo uspešno leto in rekordna prodaja. Največ zaslug si delijo Mazda6, CX-5 in Mazda3. Posledično je seveda logično, da si tudi v prihajajočem letu obetajo rekordno prodajo, kar pa seveda ne bo težko, saj prihajajo kar trije novi modeli, ob tem pa bodo dva oblikovno prenovili. Najprej bo na ceste zapeljala Mazda2, ki ji bosta sledili kozmetično popravljeni Mazda6 in CX-5, že poleti bo na ceste zapeljal novi manjši križanec CX-3, proti koncu leta pa še svetovna rekorderka Mazda MX-5.
Čeprav Mazda2 pri nas še ni naprodaj (bo pa že prihodnji mesec), je prejela že kar nekaj nagrad. Najprej v rodni deželi, kjer so jo Japonci izbrali za avto leta 2014, prepričala pa je tudi bralce nemških časopisov oziroma revij (ter bralce sestrskih revij v 25 drugih državah) in v zahvalo prejela nagrado zlati volan. Čeprav se sliši veliko, to še ni vse: opazil jo je tudi japonski inštitut za napredek dizajna in ji podelil zlato odličje za dober dizajn.
Če so japonske nagrade razumljive pa, kot kaže, Mazda2 zmore prepričati tudi v Evropi. Pri tem ji pomaga njena prepoznavna oblika (kodo dizajn) in tehnologije skyactiv. A tako o obliki kot tehnologijah, s katerimi se postavlja nova Mazda2, smo v Avto magazinu že pisali, zato naj tokrat izpostavimo predvsem pakete opreme in tudi že bolj kot ne točne slovenske cene.
Paketi opreme so seveda vezani na motorne različice. Začetni Emotion bo na voljo z vstopnim bencinskim motorjem z oznako G75 (75 'konj'), zanj pa bo treba odšteti 11.190 evrov. No, na voljo bo sicer še skromnejši paket, za katerega bo treba nameniti 9.990 evrov, a verjetno ne bo premamil veliko kupcev, saj v tem paketu avto ne bo opremljen s klimatsko napravo. Največ povpraševanja bo zagotovo za pakete Challenge, Attraction in Revolution, ki bodo na voljo v kombinacijah z vsemi motorji, v njih pa bodo kupci serijsko dobili nadpovprečno opremljenost za segment, v katerem se vozi Mazda2. Vse opreme je preveč, da bi jo naštevali, kljub temu pa velja izpostaviti: 15-palčna platišča iz lahke litine, meglenke, večpredstavnostni sistem s sedempalčnim zaslonom (občutljivim na dotik, kadar vozilo stoji, in s posebno priročno krmilno enoto, nameščeno med prednja sedeža za rokovanje z zaslonom med vožnjo), sisteme za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu in opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, pa tudi popolne LED-žaromete, tempomat in nadzor območja za vozilom, ki je seveda dobrodošel pri vzvratnem zapuščanju parkirnega prostora, pri čemer sistem zazna morebitni avto za nami iz obeh smeri in nanj tudi opozori.
Pri Mazdi zatrjujejo, da z dvojko ne želijo ponujati nizkocenovnega avtomobila, ampak dober in odlično opremljen avtomobil. Zato morda preseneti cena njihovega sicer najmanjšega avtomobila, ki je v primerjavi s konkurenti 'velik' in nadpovprečno opremljen. Tako bo za bencinski motor s srednjo močjo (90 'konj') in opremo Challenge treba odšteti vsaj 12.690 evrov, za najmočnejšo bencinsko različico (115 'konj') in najboljši paket opreme Revolution Top pa 18.390 evrov. Podobno bodo v žep morali seči tudi ljubitelji dizelskih motorjev. Za povsem nov 1,5-litrski turbodizelski motor Skyactiv-D z opremo Attraction bo potrebnih 15.990 evrov, za najbolje opremljeno Mazdo2 s paketom Revolution Top pa bo 18.890 evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna