Pri Mercedes-Benzu so predstavili dodelana motorja V6 in V8 in ju poimenovali BlueDIRECT. E kot ekološka učinkovitost, pravijo v Stuttgartu, mi pa bi temu lahko rekli tudi modra neposrednost.
Pri Mercedes-Benzu so očitno v obdobju modrine, saj so priljubljenemu izrazu BlueEFFICIENCY za okoljsko prijaznost dodali BlueDIRECT za neposredni vbrizg goriva pri bencinskem šest- in osemvaljniku. Poleg tega so E-ju 350 in 500 pritaknili še dodelan sedemstopenjski samodejni menjalnik 7G-Tronic Plus ter sistem samodejnega ugašanja na kratkih postankih start/stop, ki pa bodo (ali so že) romali tudi v druge Mercedesove modele.
Bistvo sprememb so piezo injektorji tretje generacije, ki s pomočjo visokega tlaka (200 barov) zmorejo do pet vbrizgov na delovni takt motorja. Pri delu jim pomagata dodelan vžig, ki omogoča do štiri iskre v samo eni
milisekundi, in revna mešanica pri zgorevanju. Prvi vbrizg goriva poteka med sesalnim taktom, kjer nastane osnovna mešanica, drugi oziroma celo tretji vbrizg pa se zgodi tik pred komprimiranjem (zgoščevanjem). Če k temu dodamo še spremembe pri samodejnem menjalniku (manj trenja zaradi novih materialov ležajev in tesnil, dodelano krmiljenje in bolj viskozne tekočine) ter sistem start/stop (prvič v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, saj ima 7G-Tronic Plus novo elektronsko krmiljeno oljno črpalko za vzdrževanje primernega tlaka tudi med kratkotrajnim mirovanjem motorja), so spremembe kar občutne.
E 350 porabi kar 20 odstotkov manj goriva v primerjavi s predhodnikom, hkrati pa ponuja kar 10 kilovatov (oziroma 14 'konjev') več. Kot med valji so zmanjšali z 90 na 60 stopinj in s tem še bolj omejili tresljaje, zaradi boljšega pretoka zraka v sesalnem kolektorju pa so tudi izboljšali dihanje tega atmosferskega motorja. Veliko bolj radikalni so bili tehniki pri motorju V8, saj se je delovna prostornina s 5.461 zmanjšala na 4.633 cm3, hkrati pa se je zaradi dveh turbopuhal moč povečala na okroglih 300 kilovatov (prej 285 kW/388 KM). Čeprav je tudi navor radodarnejši (600 namesto 530 Nm), je povprečna poraba goriva padla za 17 odstotkov. Največja hitrost obeh različic ostaja elektronsko omejena na 250 km/h, uglajenost pri velikih hitrostih pa ostaja. Spet moramo priznati, da so prazne nemške avtoceste pravi balzam za avtomobilsko dušo.
Čeprav razred E v Sloveniji ni najbolj priljubljen, še posebno ne v kombinaciji z velikimi bencinskimi motorji, so novi motorji po porabi (dometu) veliko bližje turbodizlom kot kdaj prej. Uglajenost, pa naj govorimo o tresljajih ali hrupu, pa je tako vedno bila prednost bencincev. Jim odslej torej lahko pripišemo več možnosti?
besedilo: Aljoša Mrak, foto: tovarna