V Mercedesovi črkovni enačbi je dolgo zevala luknja, v katero bi se umestil avto, ki v celoti izkorišča prednosti njihove platforme, na kateri nastajajo kompakti. To mesto je zdaj zasedel GLB.
Pri premijskih avtih se pogosto zgodi, da uporabnost in prostornost nista tako pomembna. A vseeno, tu in tam se pojavijo zahteve kupcev, ki si želijo premijske značke na nosu, a se za to ne želijo podrediti, ko je govora o vsakdanjih premikih. Eden od teh, ki so spisali prodajno uspešnico pri Mercedesu, je zagotovo razred B. Več kot 1,5 milijona kupcev je v njem prepoznalo avtomobilski univerzal, ki prinaša nekaj več. Več v smislu prostornosti, uporabnosti ter seveda možnosti vanj vgraditi opremo, ki je načeloma namenjena višjim avtomobilskim razredom.
Roko na srce, ob vsej suvomaniji je pri Mercedesu zevala luknja v ponudbi, s katero bi zadovoljili kupce, ki iščejo križanca na osnovi razreda B. Za model GLA težko rečemo, da ima tiste prave atribute, ki jih križanci imajo, po drugi strani pa je GLC vseeno številko prevelik. Rešitev? Mercedesovim inženirjem je uspelo do skrajnosti, za kar 10 centimetrov raztegniti medosno razdaljo modela B in na tako osnovo postaviti komponente modela GLB.
Malo je tistih, ki se ne strinjajo, da jim je z obliko uspelo. Morda se iz modela v model ponavljamo, nekaj je tudi na tem, da je 'naš', a Robert Lešnik pri Mercedesu resnično nadaljuje preporod znamke. Tokrat mu je uspelo iz škatlaste oblike, ki je osnova za prostorno in zračno kabino, narediti nekaj skladnega in simpatičnega. Na prostornost kabine ne nakazuje zgolj oblika, temveč o njej govorijo tudi številke: višine nad glavo na sprednjih sedežih je za 1.035 milimetrov (kar je rekord v segmentu), vzdolžnice na zadnji klopi pa je za kar 967 milimetrov. Če doplačate 1.400 evrov, dobite še tretjo vrsto sedežev ter pomično zadnjo klop. Prostor zadaj je odmerjen za potnike, ki so nižji od 168 centimetrov, če pa te sedeže pospravite v dno, vam še zmeraj ostane 560 litrov prtljažnika.
Sicer pa notranjost krasi znana Mercedesova arhitektura, ki jo zdaj uporabijo že pri vseh modelih: digitalni merilniki, ki so skupaj z zabavno-informacijskim zaslonom povezani v celoto, vse skupaj pa je začinjeno z zanimivimi zračniki, prestižnimi materiali in izrazito ambientalno osvetlitvijo. Če si kupec tega zaželi, je GLB lahko opremljen z vsemi najnovejšimi in najnaprednejšimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Po delovanju med njimi še najbolj izstopa odličen radarski tempomat, ki dobro sodeluje z aktivnim krmiljenjem. Pohvaliti velja tudi napreden zabavno-informacijski vmesnik, ki ponuja dodatno širino s tem, da je prek interneta povezan s svetom. Če uporabnik izgovori “Hej, Mercedes …” ter nadaljuje vprašanje, zna Mercedesova umetna inteligenca odgovoriti na vprašanje, a le če na spletu najde pravilne podatke.
GLB-jeva pogonska tehnika je podobna tisti v razredu A. Razpon moči motorjev znaša od 85 do 165 kilovatov, vsi so serijsko povezani z 8-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom (le vstopni GLB 200 s 7-stopenjskim), za doplačilo pa ga je možno opremiti s štirikolesnim pogonom. Na še zmeraj toplem jugu Španije smo imeli priložnost dodobra preizkusiti tudi vozne zmogljivosti novinca. Prvi vtisi so zelo dobri, saj GLB kljub svoji dokaj oglati obliki vsebuje kar nekaj dinamičnega temperamenta. Na volanu je poslušen, nos lepo sledi ovinkom, majhne pobege zadka pa je ravno prav čutiti. Tudi kulturen zna biti: v voznem programu Comfort se blažilniki zmehčajo, dolga medosna razdalja pa poskrbi, da se tresljaji s slabe ceste ne prenašajo na zadnjice potnikov.
Tudi pri motorjih ni bilo večjih presenečenj. Celoten razpon agregatov je primeren za ta avto in dejansko je le od kupca odvisno, da se pri nakupu odloči, s kakšnim tempom se želi prevažati v takem avtu. Osemstopenjski dvosklopčni avtomatik lepo sodeluje z motorjem, tudi zdi se, da so značilno neodločnost med speljevanjem pri novincu odpravili.
Pri našem zastopniku so se potrudili, da bo Slovenija eden od prvih trgov v Evropi, kjer se bo GLB pojavil. Znane so tudi že cene, in sicer bo vstopni model GLB 180 d na voljo za slabih 37 tisočakov. Vrh ponudbe (če izvzamemo različice AMG) bo predstavljal model GLB 250 4MATIC z nastavljeno ceno 44.950 evrov. Prve avte lahko pričakujemo na začetku prihodnjega leta.
Off-road
V sklopu dinamične predstavitve avta smo obiskali tudi 'off-road' poligon, kjer nas je v domačem jeziku pozdravil inštruktor za vožnjo po terenu, Slovenec Miha Klojčnik. Seveda, GLB v prvi vrsti ni namenjen vožnji po brezpotjih, a se vseeno tudi v tej vlogi dobro znajde. Če je opremljen s štirikolesnim pogonom, je v izbranem voznem načinu 'off road' prenos moči med sprednjim in zadnjim kolesnim parom razdeljen v razmerju 50 : 50. Ker je poleg tega GLB od tal oddaljen 20 centimetrov ter hkrati zmore premagovati 35-stopinjske naklone, mu tudi zahtevnejši tereni ne povzročajo preglavic.
AMG
Že takoj ob prihodu na trg imajo mojstri oddelka AMG pripravljeno svojo različico modela GLB. V nasprotju z razredom A bo GLB na voljo le v šibkejši verziji, in sicer z oznako Mercedes-AMG GLB 35. Pod pokrovom se skriva štirivaljni turbobencinar, ki razvije 225 kilovatov moči, ki se na vsa štiri kolesa prenašajo prek osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Da bi dosegli boljšo togost karoserije, so GLB-ja dodatno ojačali in mu na dno namestili jekleno zaščitno ploščo, prav tako pa so se poigrali z nastavitvami vzmetenja. Tudi na boljše zavore niso pozabili: spredaj v 350-milimetrske zavorne diske grizejo 4-batne čeljusti, v zadnje, 330-milimetrske, pa enobatna čeljust.
V PRVI URI
2. minuta:
Škatlast, a lep!
11. minuta:
Od kod toliko prostora? Je to res narejeno na osnovi razreda B?
44. minuta:
'Off-road'. Pa ja ne bomo šli v tisti klanec? Očitno, ja
56. minuta:
AMG. Ni brutalen, a v vsakem trenutku vleče zvezno.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere