Vozili smo: Mercedes-Benz razred A

31. 8. 2012
Deli

Pozabite na stari A, novi je povsem sveže poglavje v bogati Mercedesovi knjigi. Za kakšno slovensko besedo v uvodu tega poglavja pa je zaslužna mednarodna novinarska predstavitev tega avtomobila v Ljubljani in Portorožu.

Se še spominjate starega A-ja? Bil je precej višji, saj se je zaradi večje varnosti pri čelnem trku kitil z dvojnim dnom (tehnično rešitev so priljubljeno poimenovali sendvič), ki je motorju pri čelnem trku omogočil zdrs pod potniško kabino. Zaradi lažjega vstopa oziroma izstopa so ga imeli radi predvsem starejši, ki so cenili tudi višji položaj za volanom. Čeprav je prvo generacijo zadel potres v obliki losovega testa, ko je pri dvojnem izogibu švedski novinar prekucnil A-ja na streho, so pri Mercedes-Benzu kljub zagotavljanju o varnosti svojega avtomobila vseeno vpoklicali vse do takrat prodane A-je, jim spremenili podvozje in namestili serijski stabilnostni ESP. In ga nato razmeroma dobro prodajali.

Zakaj pišem o starem? Zato ker potem zlahka vidite, da so pri Mercedes-Benzu res odprli novo poglavje. Novinec je kar za 16 centimetrov nižji od starega A-ja, s koeficientom zračnega upora 0,27 in agresivno zunanjo obliko pa v nasprotju s škatlastim predhodnikom veliko bolj koketira s športnostjo. In tu športnost ni samo marketing, saj je osrednja točka težišča nižja za štiri centimetre v primerjavi s predhodnikom, položaj za volanom pa bližje zemlji kar za nekaj manj kot 18 centimetrov. To se med vožnjo čuti, saj lahko mirne vesti potrdim, da je novi razred A že v osnovi eden športnejših Mercedesov v njihovi zgodovini, če seveda mislimo na osnovne razrede A, C, E in S. Na sendvič so pozabili, vendar ni bojazni za varnost, saj vsak A že v serijski opremi ponuja pet varnostnih blazin, dve varnostni zavesi, sistem za opozorilo pred naletom (Collision prevention assist) in zaznavo utrujenosti voznika (Attention assist). No, pri varovanju pred naletom velja poudariti, da sistem s pomočjo radarskega sistem zgolj opozori na nevarnost prekratke varnostne razdalje (rdeč trikotnik na instrumentni plošči), pri nevarnosti naleta (velika razlika v hitrosti) pa se oglasi še zvočno opozorilo, v nobenem primeru pa samodejno ne zavira. Vozniku pomaga le z večjo zavorno silo, vendar samodejnega zaviranja (še) ni. Če sežete globlje v denarnico, si lahko omislite še sistem prepoznave prometnih oznak, aktivne žaromete, sistem za pomoč pri vožnji po voznem pasu, polsamodejno parkiranje, kamero za lažjo vzvratno vožnjo itd. No, kar deset let so pri Mercedes-Benzu potrebovali, da so iz prestižnega razreda S preselili sistem Pre-safe tudi v razred A, vendar palec gor v znamenje odobravanja še dodatne varnosti, ko avtomobil predvidi nesrečo in zavaruje potnike s tem, da zategne varnostne pasove, postavi sedež v najidealnejši položaj, po možnosti pa tudi hipoma zapre šipe in strešno okno.

Na platformo, ki si jo novi A deli z B-jem, hkrati pa bodo na njej v prihodnosti predstavili še tri modele (CLA Coupe, kompaktni SUV ...), so za zdaj namestili sedem (pravzaprav šest) motorjev. Če lahko pri vseh rečemo, da so zaradi serijskega sistema samodejnega ugašanja pri kratkih postankih ECO start/stop in najnovejše tehnologije (neposredni vbrizg goriva, sodobna turbopuhala) kar za 35 odstotkov varčnejši, pa so v načrtu že novi motorji. Osnovni A 180 CDI BlueEFFICIENCY Edition bo prvi Mercedes-Benz, ki se zaradi sprememb (nižje podvozje za 15 milimetrov, delno prekrita maska, predelava na podvozju zaradi večje aerodinamične učinkovitosti) kiti z izdihom zgolj 98 g CO2 na prevožen kilometer, omeniti pa moramo še A 220 CDI, ki bo na prodajnih policah od decembra 2012 in že ustreza normam euro 6, ki bodo začele veljati šele leta 2015. Osnovni A 160 s 95 'konji' in A 45 AMG s štirikolesnim pogonom in okoli 350 'konji' prideta pozneje, za mišičnjaka govorijo, da bo na trg prišel v prvi tretjini leta 2013. Toda brez bojazni, na portoroškem letališču smo lahko preskusili A 250 Sport, ki ima športnost v krvi in je zelo blizu raznim tako imenovanim GTI-jem. S tem seveda ne mislimo zgolj na Golfa ... Z dvolitrskim prisilno polnjenim motorjem, ki razvije 211 'konjev', robotiziranim sedemstopenjskim menjalnikom, bolj togim podvozjem (pri nastavitvah deloma aluminijastega podvozja je imel prste zraven tudi oddelek AMG-ja) in predvsem zvokom, ki pri vsakem prestavljanju zelo všečno zagrgra, je pravi sladkorček. Zgolj 6,6, sekunde do 100 km/h in 240 km/h največje hitrosti je povsem dovolj, da vam bo srce močneje bilo pri vsakem pospeševanju, natančen elektromehanski servovolan in odlični športni sedeži pa zagotavljajo, da boste to različico res čutili.

Kaj pa uporabnost? S prtljažnikom, ki zagotavlja v osnovi 341 litrov, boste najbrž povsem zadovoljni, če pa želite še več uporabnega prostora, lahko uporabite preklop zadnje klopi, ki se podre v razmerju 60 proti 40 in zagotovi kar 1157 litrov. Če vam je to premalo, pa se ozrite proti razredu B: ni samo bolj poceni, ampak je tudi uporabnejši, le o športnosti lahko tam samo sanjate.

Čeprav lahko novega A-ja naročite že danes, se bo dobava začela šele septembra, za nekatere različice pa celo decembra. Prav tako septembra boste lahko za dodatnih 700 evrov prek vmesnika povezali vaš iPhone, da boste lahko poslušali svojo že naloženo glasbo, se dopisovali v socialnih omrežjih ali uporabljali navigacijo, ki je v telefonu. Za Androide naj bi primerljiv sistem prišel na trg šele v prvi polovici 2013.

Zdaj pa še nekaj besed o sami predstavitvi. Trajala bo skoraj en mesec in v naše kraje privabila okoli 1200 mednarodnih novinarjev iz 30 držav, med njimi tudi iz ZDA, Kitajske in Japonske. Z letališča Jožeta Pučnika smo se prek Črnega vrha nad Idrijo zapeljali na Zemono, nato pa v Portorož, kjer smo spali v hotelu Kempinski Palace. Drugi dan pa skok na portoroško letališče, kjer smo lahko preskusili sistem proti naletu, predvsem pa športnejši A 250 Sport, nato pa deloma po avtocesti deloma po stari cesti do Ljubljane.

Prvi vtisi udeležencev? Odkrito navdušenje tako nad Slovenijo kot tudi nad novim A-jem.

besedilo Aljoša Mrak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja