V koraku z drugimi

Zanimiva je zgodba razreda B. Oblikovno je bil za marsikoga grdi raček, a za kupce zgodba o uspehu.

Jasno, zgodba o uspehu je marsikdaj odvisna od cene avtomobila. Če je ta še tako neprepričljiv, marsikoga na koncu prepriča prav cena. In zdrav razum. Navsezadnje se z avtom vozimo, ga uporabljamo in ne le gledamo. Seveda si kdo kupi avto tudi zato, da ga gleda (oziroma še raje vidi, če ga gleda sosed), a takšnih je vseeno malo. Oziroma so v malce višjem avtomobilskem razredu, kot je razred B. Vseeno se je zanj od leta 2005 odločilo že več kot 1.5 milijona kupcev. ni kaj, spoštovanja vredno. Navkljub njegovi obliki.

Zdaj se tudi B podaja na novo pot. Predvsem z novo obliko. Prav s slednjo je zdaj tudi razred B v koraku z ostalimi. Mercedesi seveda. O koraku s konkurenco ne gre izgubljati besed. Že prejšnji B, pa kakršenkoli je že bil, je bil Mercedes. In to šteje. Za marsikoga.

A brez panike za tiste, ki ste v razredu B videli prostoren in družinsko uporaben avto. Že res, da je oblikovno dinamičen kot še nikoli in da so ga hoteli vizualno ločiti od podobnosti z minivani, a je po drugi strani še vedno prostoren in predvsem udoben. Zadnja klop je še vedno deljiva v razmerju 40:20:40, in čeprav je v zadku skoraj enako prostora kot v sedanjem B, je prostor lažje v celoti izkoristiti. V osnovi je na voljo 455 litrov, z zlaganjem zadnjih naslonjal pa dobimo ogromnih 1.540 litrov. In komur to ni dovolj - predvidoma sredi prihodnjega leta si bo mogoče omisliti razred B s pomično zadnjo klopjo (14 centimetrov). Potem bodo potniki odločali o prostornosti.

Po drugi strani je v koraku s časom. Ne z Mercedesi, ampak z manjšim razredom A. Živimo čuden čas, ko je pravzaprav najmanjši Mercedes, najbolj napreden v družini z zvezdo na nosu. No, je bil. Zdaj mu je enakovreden razred B. Seveda po zaslugi odličnega zaslona MBUX (trudi v razredu B bo na voljo v treh velikostih), ki poskrbi za digitalne merilnike in za izjemno digitalno izkušnjo osrednjega zaslona. Seveda je občutljiv na dotik, za tiste, ki ne marate pacanja po ekranu, so tu še sledilna miška na sredinski konzoli in pa še vedno ene izmed najboljših tipk na volanskem obroču. Oziroma, če sem bolj natančen, dve dve mikro majhni sledilni ploščici, ki pa opravljata ogromno delo.

Čeprav je razred B neke vrste kopija manjšega razreda A, seveda v smislu MBUX zaslona in varnostno-asistenčnih sistemov, se ponaša novinec z nekaj novimi bonbončki - izpostaviti velja pametne sedeže. Verjetno se je že vsakemu zgodilo, da je na dolgi vožnji kakšen del telesa otrpnil, da ne rečem zaspal. Potem je sledilo neprijetno premikanje telesa in iskanje novega položaja, ki bi razbremenilo boleči del telesa. V novem razredu B to ne bo več potrebno, saj bodo sedeži po določenem času sami poskrbeli za rahel premik sedeža, s tem pa bodo za kratek čas avtomatično spremenili položaj telesa. Žal smo se na prvem testiranju vozili premalo časa, da bi to novost tudi izkusili, a potrebno je priznati, da se sliši dobro. Drugi 'cukr' pa je seveda avtonomna vožnja. Po vzoru največjega razreda S lahko zdaj tudi B vozi že skoraj sam. Nadzor ima sicer še vedno voznik, a na njegovo željo lahko denimo zdaj tudi B samodejno zamenja vozni pas. Ni kaj, prihodnost se bliža bolj kot si mislimo.

Dinamično obliko dopolnjujejo tudi motorji. Ti sicer niso športno nastopaški, a spodobni in družinsko usmerjeni. Ob začetku prodaje bodo na voljo štirje (dva bencinska in dva dizelska), a se jim bo kmalu pridružil še kakšen. Že zdaj pa je moči več kot dovolj, sploh v močnejših različicah. Če prištejemo še nadpovprečno podvozje, zanesljiv samodejni menjalnik je jasno, da je storil B ogromen korak v prihodnost. Na slovenskem zastopniku pa je, da prevelik korak ne bo storila še cena. Ta bo znana šele prihodnje leto, saj je začetek prodaje v Sloveniji predviden za mesec februar. Že zdaj pa si je zastopnik zastavil visoke cilje, saj želijo v letu 2019 z novim razredom B osrečiti vsaj 340 slovenskih kupcev.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj