Vozili smo: Mercedes-Benz razred CLA Shooting Brake

17. 5. 2015
Deli

Pa ne tisti, ki mu rečemo tako zaradi slovenskega prevoda angleške besede 'crossover', ampak takšen, ki združuje vsakega malo.

Po eni strani bi bilo povsem pravilno, če bi zapisali nova sodobna kočija. Nič slabšalnega, zgolj zgodovinska dejstva. Ne nazadnje tudi pri Mercedesu pravijo, da so se oprli na zgodovino, ki pravi, da je to oblika karoserije, ki ima zelo dolgo brado. Že v začetku 19. stoletja so za potrebe britanskih lovcev običajnim kočijam in pozneje avtomobilom dodali škatlaste zadke, da so lahko v njih naložili puške in druge pripomočke za lov. Pozneje so se iz prav takšnih kočij in avtomobilov razvili nam bolj znani karavani oziroma po angleško station wagon ali estate.

Spet po drugi strani, če ne drugega, zaradi oblike ne moremo enačiti CLA Shooting Brake s starimi kočijami oziroma karavani. Če so bili zadnji veliki, okorni in predvsem škatlasti, je CLA skupek prefinjene elegance. Že osnovna karoserijska različica razreda CLA se spogleduje s kupejevsko silhueto, enako je s karavansko. Zgodbo sicer že poznamo iz večjega modela CLS, le da je Shooting Brake precej bolj prestižen, pri CLA pa morda, da je bolj ljudski in dostopnejši. CLA Shooting Brake se namreč pridružuje družini Mercedesovih manjših avtomobilov, ki slonijo na enaki platformi in se v nasprotju s klasičnimi Mercedesi postavljajo s pogonom na prednji kolesni par. Razen takrat seveda, ko je avto opremljen s štirikolesnim pogonom. Tako so bistveno cenejši in posledično za marsikoga vstopnica v svet premijskih avtomobilov. A čeprav je govor o vstopnih modelih, je izbira zdaj zares velika. CLA Shooting Brake se namreč pridružuje dinamičnemu razredu A, družinskemu razredu B, avantgardnemu CLA ter pustolovskemu GLA. Posledično zato ne preseneča, da je Mercedes prodal že več kot milijon teh avtomobilov, ki so pravzaprav manjši (prav vsi omenjeni imajo tudi enako medosno razdaljo 2,699 metra) kot njihov klasični baby Mercedes, torej razred C.

Zdaj si z novo izpeljanko razreda CLA upravičeno obetajo še več. Ne le da je večji zadek, več prostora je tudi v notranjosti avtomobila. Tako je predvsem več prostora nad glavami potnikov zadaj (čeprav je avto pravzaprav dva milimetra nižji kot osnovni CLA), zaradi večjih vrat pa se tudi lažje sede na zadnjo klop. A glavna prednost 4,630 metra dolgega avtomobila je vseeno prtljažnik. V osnovi ponuja 495 litrov prostornine (kar sicer ni rekordna znamka), z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa pridobimo spodobnih 1.354 litrov uporabne prostornine. Ne samo velikost, bistvenega pomena je tudi dostopnost prtljažnika. V osnovnem CLA je sicer na voljo 470 litrov prtljažne prostornine, a zaradi majhnega pokrova prtljažnika in še manjše prtljažne odprtine v notranjost ne gre že recimo malo večji otroški voziček. V CLA Shooting Brake teh težav ne bo, in če bo prtljažnik vseeno premajhen, ponuja avto še dodatno možnost – naslonjala zadnjih sedežev se lahko postavi bolj pokončno in tako pridobi dodatnih 100 litrov prtljažne prostornine. A še bolj pomembni so centimetri, ki bodo omogočali, da bo mogoče v prtljažnik spraviti tudi kakšen res velik kos prtljage. V prid omenjenemu zagotovo govori tudi dejstvo, da se CLA Shooting Brake ponaša z eno največjih širin prtljažnika (1,328 metra) v svojem razredu.

Navkljub tako velikemu dodatnemu nahrbtniku je CLA Shooting Brake eleganten in všečen avtomobil. Povsem enako dolg je kot osnovni CLA, malce daljša (predvsem zaradi drugačnih odbijačev) je različica AMG. Tudi prednji del avtomobila je enak, oblikovne spremembe (streha) se začnejo šele od B-stebrička dalje. Da so linije res izpeljane tako, kot je treba, priča podatek o vetrovnem količniku, ki je zgolj 0,26.

V notranjosti Shooting Brake seveda ponuja vse, kar ponuja osnovni CLA in obratno. Počutje, predvsem v bolje opremljenih različicah, je tako odlično, izdelava, materiali in ergonomija so takšni, kot se za zvezde spodobijo. Da pri Mercedesu sledijo modi, pa dokazujejo z nekaterimi oblikovnimi dodatki (denimo OrangeArt Edition, ki ponuja barvne dodatke/črte na odbijačih in platiščih), ki popestrijo zunanjo podobo.

Novi CLA Shooting Brake bo ob začetku prodaje na voljo z dvema dizelskima in štirimi bencinskimi motorji. Vse motorne različice so že serijsko opremljene s sistemom start-stop, takoj ob začetku prodaje bodo na voljo tudi vse bencinske štirikolesne različice, proti koncu leta bodo na voljo tudi različice s štirikolesnim pogon skupaj z dizelskimi motorji. Pri osnovnih motorjih bo mogoče izbirati med ročnim šeststopenjskim ali samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom, pri drugih oziroma močnejših različicah bo na voljo samo samodejni menjalnik.

Češnja na vrhu motorne torte je seveda različica AMG. Gre za enako izvedenko motorja, kot ga poznamo že iz drugih družinskih različic razredov A, CLA in GLA: 360 'konj', 450 njutonmetrov navora, štirikolesni pogon in sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik. Razlog za veselje? Vsekakor, saj CLA 45 AMG 4Matic ponuja zabavo v slogu večjih bratov. Hkrati krade in vabi poglede mimoidočih, če pa vas slučajno spregledajo, za vzbujanje pozornosti poskrbi učinkovit športni izpušni sistem.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake bo v Sloveniji naprodaj že konec marca. Za osnovni model CLA 180 z 1,6-litrskim bencinskim motorjem (122 'konj') bo treba odšteti 28.260 evrov, najcenejša dizelska različica z oznako CLA 200 CDI z 2,1-litrskim turbodizelskim motorjem (136 'konj') pa bo stala 33.180 evrov.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"