Vozili smo: Mercedes-Benz razred E

4. 4. 2013
Deli

Čeprav je videz najpomembnejši, so se pri prenovi razreda E pri Mercedesu potrudili in prenovljenemu razredu E dodali veliko vsebinskih novosti. Pravzaprav v marsičem napoveduje številne elektronske podporne sisteme, ki bodo na voljo tudi v prihajajočem razredu S.

Zunanjost spremenjenih karoserij razreda E, limuzine in karavana (druge, torej kupe in kabriolet, bodo na voljo čez nekaj mesecev) je zdaj precej bolj posodobljena in tokrat je prvič pri tem modelu mogoče izbrati tudi med dvema različnima maskama. Za tiste, ki jim je bolj všeč trikraka zvezda na motornem pokrovu, ostane klasična maska te najstarejše znamke (pri opremi Elegance), za one, ki se ogrevajo za videz, kot ga zdaj poznamo tudi od razreda A, pa sta na voljo velika Mercedesova zvezda v sredini odprtine in drugače oblikovan odbijač (kar dobite ob naročilu opreme Avantgarde). Tudi na zadku so se oblikovalci lahko izživljali – malo bolj, kot je običajno za klasične prenove.

A prvo sporočilo prenovljenega razreda E ni spremenjen videz, temveč številne novosti tehnike tega svetovno uspešnega Mercedesovega modela. Je učinkovitejši in manj obremenjuje okolico. Za marsikaj od tega so zaslužni številni ukrepi na motorjih, tudi nekaj povsem novih za ta model je med njimi (bencinski štirivaljniki). Še več pozornosti pa pri Mercedesu posvečajo najrazličnejšim elektronskim podpornim sistemom, saj jih novi razred E res ponuja veliko in – vsaj za nekaj časa – postaja glede tega vodilni med večjimi premijskimi avtomobili.

Ob spremenjeni zunanjosti so seveda najbolj opazni novi žarometi. Razred E ohranja tisto, kar so pri tej nemški znamki imenovali štiri oči. Žarometa sta zdaj sicer le dva, v njiju pa je združenih kup svetlobnih funkcij. Novost je v tem, da serijsko razred E zdaj ponuja precej tehnologije svetlečih diod (LED), z značilno L-obliko dnevnih luči so v žarometih še naprej ohranili prej omenjeni videz štirih oči, sicer pa so – po njihovih zatrjevanjih – tudi prvi, ki serijsko ponujajo zasenčene žaromete v tehniki LED, medtem ko je dodatne, nezasenčene, še treba dokupiti.

Motorna oprema pri razredu E je zares pestra, največ novega zdaj razred E ponuja pri štirivaljnih bencinskih motorjih (seveda vsem pomagajo puhala), dvolitrski motor pa je mogoče dobiti kar v dveh jakostnih različicah (200, 250), dva motorja V6 popestrita srednji del ponudbe (300 in 400), za moč kar 333 'konj' pa je zaslužen prenovljeni motor V8. Še pestrejša je ponudba pri turbodizlih. Na voljo so kar štiri različice s štirivaljnikom (vedno enake prostornine), 200 CDI, 220 CDI, 250 CDI in 300 BlueTEC Hybrid, za dovolj in še več moči pa na vrhu ponudbe poskrbita še dve različici z motorjem V6 (300 BlueTEC in 350 BlueTEC).

Ponudba motorjev ni vse, o čemer se morajo kupci odločati pri razredu E. Pri manjših motornih različicah je tu še izbira med šeststopenjskim ročnim in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Kar dobite pri vseh, je sistem stop-start. Tistim, ki jim ne bo zadoščal pogon zgolj na zadnji kolesi, pri izdelovalcu iz Stuttgarta ponujajo še štirikolesni (z ustaljeno oznako 4Matic in razdelitvijo moči z motorjev v razmerju 45 : 55 spredaj oz. zadaj).

Sicer sta pri razredu E na voljo dve karoserijski različici, limuzina in kombi (ta pri nas nosi oznako T). Predvsem kombi pri poznavalcih velja za avtomobil z veliko prostora, in ker se notranje mere tudi po prenovi niso spremenile, bo kot tak veljal naprej. Mercedes-Benz pravi, da kupci lahko s pomočjo karoserijskih različic, motorjev, menjalnikov, pogonov in stopenj opreme izbirajo kar med več kot 70 možnostmi, a tu seveda dilem kupcev še ni konec. Dodatne opreme je res toliko, da bi jo težko vso našteli v našem članku. Zanimivo pa je, da je pri razredu E tudi nekaj zanimivih postavk opreme že vštetih v serijo, ker je navsezadnje tudi pohvalno. Eno smo že omenili, dnevne luči in osnovne žaromete v tehniki LED. Že osnovni radio ponuja tudi preprosto povezavo z mobilnikom za prostoročno telefoniranje. Če smo se odločili za dodatek z oznako Command Online in smo v avtomobilu povezani s telefonom, pa naj bi delovala tudi posebna funkcija ob prometni nesreči, ki obvesti reševalce, kje naj posredujejo. Tedaj je na voljo tudi povezava prek interneta. Elektronski sistem Pre-Safe prav tako spada v osnovno opremo. Posebno tipalo na sprednjem delu avtomobila zaznava večino nevarnih situacij, iz katerih bi se lahko razvile nesreče, in voznika poskuša pravočasno opozoriti; če ta ne reagira, pa lahko deluje tudi samodejno. Zaznava pešce, preprečuje trčenje s pešci ali stoječimi vozili, preprečuje večje posledice nesreč, različni sestavni deli pa omogočajo povečano pasivno varnost v kombinaciji z varnostnimi pasovi (njihovo pravočasno zategovanje ter omejitev moči zatega), sistemom aktivnih zglavnikov, prilagojenim napihovanjem varnostnih blazin in še marsičim.

Naj navedem še nekaj najpomembnejših elektronskih pomagal, ki jih je mogoče imeti v razredu E: BAS PLUS – zaznava avtomobile, ki križajo pot, ali odkriva pešce in dodatno okrepi zavorno delovanje; zavora PRE-SAFE – zaznava pešce, preprečuje trčenje s pešci ali stoječimi vozili, do hitrosti 50 km/h z avtonomnim zaviranjem preprečuje trčenja ali do hitrosti 72 km/h preprečuje večje posledice nesreč; PRE-SAFE PLUS – zaznava morebitna možna trčenja v zadek, sproži zavoro PRE-SAFE, zadrži vozilo, v katerega zadek se zaleti drugo, zmanjša nevarnost potnikov pred poškodbami pri takšnih trkih in preprečuje nadaljnja odbojna trčenja; aktivni sistem za zadrževanje na voznem pasu – zaznava ovire na voznem pasu in z zaviranjem in aktivnim volanom preprečuje zavijanje s pasu v nasproti vozeča vozila; prilagodljiv pomočnik žarometov – omogoča vedno primerno osvetlitev s samodejnim zasenčenjem in preprečuje slepitev nasproti vozečih; aktivni parkirni pomočnik – parkira v prečna ali vzdolžna parkirna mesta in zapelje z vzdolžnih parkirišč; pomoč, ki ugotavlja utrujenost voznika (pri vožnji med 60 in 200 km/h); DISTRONIC PLUS s pomočnikom držanja smeri avtomobila na voznem pasu; COLLISION PREVENT ASSIST je pomoč, ki preprečuje nalete; podvozje Direct Control, s selektivnim sistemom blaženja, ki je 15 mm nižje in je serijsko pri opremi Avantgarde; dodatno zračno vzmetenje, pri kombijevski karoseriji je to na zadnji premi serijsko.

Razred E bo tudi pri nas že kmalu na voljo, in sicer od začetka marca, cen za zdaj še niso objavili. Obljubljajo, da ne bodo veliko višje, kot so bile do zdaj.

besedilo Tomaž Porekar, foto tovarna