Vozili smo: Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé

9. 1. 2015
Deli

Razred S je dobil še kupejevsko različico. Tudi ta nakazuje, kaj zmore sodobna avtomobilska tehnologija.

Spoštovani bralci, seveda s tem mislim oba cenjena spola! Kako naj primerno napišem vtise o avtomobilu, za katerega vrhovni šef podjetja, ki ga izdeluje, že spet trdi, da gre za najboljše ali nič? Ob vtisih ob prvem srečanju z avtomobilom s takšno dodatno nalepko, z S 350 BlueTEC, sem bil nekoliko razočaran, ker je v osnovni različici do popolnosti manjkalo še kar nekaj korakov. Zdaj pa sem imel kar dve priložnosti voziti Mercedesov S Coupé. Preizkusa sta se lepo dopolnila. Prvi kilometri na Danskem v okolici Tannisa so zgolj vzbudili željo tudi po zahtevnejših cestah! Pa se je zgodilo, da je nato S 500 Coupé služil kot prevozno sredstvo iz Innsbrucka na prelaz Timmelsjoch, kjer so predstavniki najstarejše znamke predstavljali tehnološke in uporabne prednosti štirikolesnega pogona.

S 500 Coupé ima v svoji osnovni različici še dodatek 4Matic, ker za zdaj že obljubljenega modela s pogonom le zadaj še ni na voljo. A začnimo raje tam, kjer začenjamo večinoma vsa spoznavanja avtomobilskih novosti, pri obliki. Zanjo je kot prvi oblikovalec zunanjosti pri Mercedesu odgovoren Robert Lešnik. Način dela v oblikovalskih oddelkih je timski, a lahko vseeno zapišemo, da je Robertu prav z novim S 500 Coupéjem uspel veliki met. Čisto dokončno vas oblika sicer prepriča šele tedaj, ko pred avtomobilom stojite, a že na fotografijah je jasno, da gre za pravega lepotca. Lešnikovemu moštvu ni bilo tako težko, ker ima S 500 Coupé že zaradi primerne dolžine (nekaj čez pet metrov) veliko boljše izhodišče za ustvarjanje najbolj prepričljivih linij, kot so te pri manjših avtomobilih. Enostavna eleganca maske z veliko zvezdo v sredini in kristalnim videzom žarometov je že skoraj popolna. Za olepšave lahko poskrbijo še diodne dnevne luči v kombinaciji s smerniki, ki jih dopolni Swarowski. Boke izmenjaje krasijo vbočene in izbočene ploskve, nad njimi je lok elegantne strešne linije. Zadek pa je tudi narejen posrečeno in elegantno. Pravzaprav tej skorajda popolni stvaritvi manjka le nekaj, česar pa niti ne potrebuje – poudarjanja dinamike tega bisera avtomobilske tehnike. To dobite pri stopnji više, tisti z dodatno oznako AMG.

Umirjenost in eleganca zunanjosti brez težav odseva tudi v notranjosti. Vtis se sicer lahko precej spreminja, ker pri Mercedesu v te vrste avtomobilov vgrajujejo predvsem žlahtno usnje različnih barvnih odtenkov, a je vsaka od barvnih kopeli notranjosti (bengalsko rdeča, sedelsko rjava ali porcelanasta) dovolj prepričljiva, da jo sprejmete kot povsem samoumevno za te vrste avtomobil. Voznikovo mesto se zdi kot višek tega, kar potrebuješ (morebiti bo kdo pogrešal možnost nastavitve povsem nizko). Ergonomija je takšna, kot smo je sicer navajeni pri Mercedesu (ko se navadimo na to, da je vzvod na desni namenjen izbiranju prestav in ne vklapljanju brisalnikov, smo ponosni, da smo opravili manjši Benzov 'sprejemni izpit'). Tudi z upravljanjem sredinske kombinacije gumbov in sledilne ploščice (ki ni serijska) ne dela težav, številne možnosti, ki jih ponujajo meniji sistema Command, so pa že težja ovira. Močno zapletene iskalne menije lahko za nekatere osnovne elektronske pripomočke preskočimo z vrsto gumbov levo od volanskega obroča na armaturni plošči. K dobremu vtisu svoje pripomore tudi volanski obroč (Super Sport), tudi tu športni videz dopolnjuje eleganca, vsekakor pa ga je lepo oprijeti!

Bivanje v notranjosti tega kupeja ima še eno posebnost. Izdelovalci so se izjemno izkazali, v avtomobil hrup ne prodre, izolacija zvokov je neverjetna. Seveda lahko uživamo v tišini ali pa si predvajamo glasbo, ki bo zaradi skoraj nikakršnih motenj še toliko večji užitek.

Podrobnosti, ki bi jih bilo treba omeniti, je še kar nekaj. Pa vseh ni mogoče, pa naj gre za vtise iz kokpita ali pa za tisto, kar na kakšnih stotih straneh formata A4 našteva Mercedesovo predstavitveno besedilo. Dobro je, da v tem S 500 Coupé niso skoparili s serijsko opremo, kajti že osnovni znesek, ki ga predpišejo tistim, ki bi jih avtomobil zanimal, je bolj iz kakšnega oglasa nepremičninskih ponudnikov kot pa iz avtomobilske vsakdanjosti.

Za zračen in svetel vtis v notranjosti tako serijsko skrbi panoramsko strešno okno, če želimo takšno, kjer lahko prosojnost stekla spreminjamo (Magic Sky Control), pa se že moramo podati na spisek plačljivih dodatkov. Samoumevno serijski so tudi program Command Online, pa klimatska naprava Thermotornic, električno prilagodljiva prednja sedeža s spominom položajev ter diodni LED Intelligent Light System.

Tisto, kar pri Mercedesih spada v sestavni del v uvodu omenjenega paketa 'najboljše ali pa nič', pa je pravzaprav vedno skrito pod pločevino. Tudi tu ne bi bilo prav napisati jekleno, čeprav je sicer jekla še dovolj, a so pri S 500 Coupé vgradili najrazličnejše lažje materiale, da bi se tako borili proti največji težavi sodobne gradnje avtomobilov – preveliki masi. Tudi motor je iz lahke litine, najsodobnejši V8 s 4,6-litrsko delovno prostornino ter dodatki (puhali sta dve) zmore dovolj. Vsaj po prvih kilometrih se ti ne zdi, da bi bil potreben preskok na tistega z dodatkom AMG in 95 kilovati večjo močjo. 455 'konj' neopazno na vsa štiri kolesa prenaša učinkovit pogonski sistem, sedemstopenjska avtomatika opravlja svoje delo podobno, in če se hočeš vmešati in ji ukazovati po svoje (kar gre z dvema podvolanskima vzvodoma), imaš občutek, kot da se ti stroj posmehuje v vsej tvoji nebogljenosti nepotrebnega napora ... Nekaj podobnega doživiš tudi med vožnjo po ovinkasti cesti z vklopljenim sistemom vzdrževanja hitrosti. Elektronika odloča o tem, ali hitrost vendarle ni prevelika, in jo prilagodi. Prve pozdrave sistemov, ki bodo odlično delovali v avtomobilih z voznikom 'na dopustu', najdemo že marsikje!

V tem S 500 Coupéju je seveda Mercedesov sistem Intelligent Drive, ki vsebuje zavoro Pre-Safe s prepoznavanjem pešcev, Distronic Plus s pomočnikom vzdrževanja smeri po voznem pasu in pilotom Stop&Go, ki samodejno avto ustavlja in premika, če smo v zastoju, pa tudi zavorni asistent BAS Plus s prepoznavo prometa v križiščih, prilagajanjem nezasenčenih žarometov ter pomočnikom za nočno vožnjo. Serijski Collision Prevention Assist Plus opozarja na varnostno razdaljo ter nevarnost naleta, v povezavi s prilagodljivo zavorno pomočjo pa preprečuje tudi nalete, če se premikamo z več kot sedmimi kilometri na uro. V primeru, da sistem zazna daljši čas, ko voznik ne reagira na opozorila o nevarnosti naleta, pa samodejno in avtonomno ustavi avtomobil.

Kot zares odličen pripomoček se izkaže pomočnik za nočno vožnjo. Sistem temelji na kombinaciji različnih infrardečih in radarskih tipal (nameščenih v maski avtomobila in v vetrobranskem steklu pod vzvratnim ogledalom). V sredinskem zaslonu tako ob podatkih o hitrosti vidimo še dogajanje pred avtomobilom. S posebno tehniko pa pomočnik označuje nevarnosti na cestah, pešce ali večje živali, s čimer postane nočna vožnja manj naporna in nevarna.

Udobje? Lega na cesti? Za oboje skrbi zračno vzmetenje v povezavi s celotnim sistemom uravnavanja različno poudarjene dinamike pogona in vzmetenja ter elektronskih pripomočkov, tako da je tudi glede tega S 500 Coupé res vrhunski.

Zaključek ne more biti drugačen, kot je bil že pri vtisu o limuzini razreda S. Šef Mercedesa Dieter Zetsche ima prav, ko zahteva 'najboljše ali nič'. Za primerno ceno, seveda.

Besedilo Tomaž Porekar, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol