Nissan ohranja vodilno mesto med manjšimi terenci-križanci, novi Qashqai ostaja navzven privlačen in znotraj uporaben.
Drugi Nissanov Qashqai se vozi po poti, ki jo je prevozil že njegov predhodnik, bi lahko rekli. Z njim so pri tem japonsko-evropskem podjetju pred sedmimi leti pokazali pravo smer k novim kupcem. Qashqai je zelo hitro postal prepričljiv in je ustanovil razred 'na videz' manjših terencev, torej takšnih z nekoliko višjo kabino, več prostora in dobro prilagodljivostjo vsakodnevnim potrebam številnih lastnikov ter s sedeži, nameščenimi više od tal, da je tudi voznikov pregled nad prometom boljši. Štirikolesni pogon, obvezna oprema terencev, je prav z Nissanom Qashqaiem postal nepotreben, čeprav je ta tudi pri drugem Qashqaiu, tedaj ko je vgrajen, povsem uporaben.
Novi Qashqai je za slabih pet centimetrov daljši od predhodnika, pa tudi za dva centimetra širši in 1,5 centimetra nižji. Povečane mere na videz niso vplivale, Qashqai ostaja značilen, kot je bil do zdaj, čeprav z nekoliko boljšim aerodinamičnim izkoristkom. Je tudi prvi s konstrukcijo na novi platformi zveze Renault-Nissan z oznako CMF (Common Module Family). Ta nova zasnova omogoča precej posodobljene elektronske podporne sisteme in tudi nekoliko povečano potniško kabino. Notranjost je prepričljiva v vseh pogledih. Kakovostna izdelava in uporabljeni materiali prepričajo že na videz. Pregledni merilniki so sodobni, v sredini med dvema okroglima merilnikoma je zdaj dodan zaslon, na katerem nadzorujemo različne avtomobilske funkcije, sporočilnost pa prilagajamo po potrebah. V sredini armaturne plošče merilnike dopolnjuje še velik dodaten sedempalčni zaslon (tega ni v osnovni opremi). Ta zaslon je središče številnih nadzornih funkcij, ki jih ponujajo v novem Qashqaiu. Ponudba številnih najsodobnejših tehnologij je kar široka, na voljo bodo, na primer, naprave za preprečevanje čelnega trka in podporo voznikove pozornosti, sistem prepoznavanja prometnih znakov, opozorilo za nenamerno spremembo voznikovega pasu, opozorilo na vozila v voznikovem mrtvem kotu, opozorilo na predmete pred avtomobilom, samodejni vklop in izklop nezasenčenih žarometov, elektronsko podporo za uravnavanje pogona, žaromete s svetlečimi diodami (LED) s polovično porabo elektrike v primerjavi s ksenonskimi, inteligentno parkirno pomoč (voznik upravlja plin in zavoro, volan Qashqai suče sam), nov sistem Nissan Connect z vključeno aplikacijo za pametne telefone, posebnimi aplikacijami in povezavo na splet ter zaslon s slikami kamer za nadzor okolice.
Pri izbiri motorjev ni veliko sprememb, najpomembnejša pa je pri osnovnem motorju. Zdaj bo osnovni bencinski 1,2-litrski trivaljnik z dodatnim turbopuhalom. Imel bo moč 85 kW (115 'konj'), po obnašanju in podatkih je precej podoben dosedanjemu 1,6-litrskemu. Precej boljša pa je normna poraba tega motorja. Kot osnovni motor je prav prepričljiv, z dodatnim polnjenjem pa se zdi v vseh pogledih sprejemljivejši kot dosedanji. Zlasti prepriča dovolj navora v nižjih vrtljajih. Kakšna je v resnici poraba, bo moral pokazati daljši preizkus v drugačnih razmerah, kot so bile nezahtevne ceste in zahtevne zimske razmere v okolici Ženeve lanskega decembra. Drugi turbobencinski je 1,6-litrski štirivaljnik, ki pa bo na voljo šele od letošnjega poletja. Bo eden od obeh močnejših motorjev, ki bo na voljo s štirikolesnim pogonom. Manjši turbodizel z 1,5 litra delovne prostornine (81 kW/110 'konj') je stari znanec, čeprav pri Nissanu zatrjujejo, da so ga temeljito posodobili. Dodali so mu tudi sistem start-stop (ki je pri vseh motorjih), kar je še znižalo normno povprečje porabe, v kombinaciji s kolesi na 17-palčnih kolesnih obročih pa ima ta različica zgolj 99 gramov izpusta CO2 na kilometer prevožene poti. Manjši turbodizel bo mogoče dobiti le s prednjim pogonom. 1,6-litrski dCi (96 kW/130 'konj') je sicer tudi že do zdaj poganjal prvega Qashqaia, a ima tudi ta zdaj precej bolj ukročeno porabo goriva. Novost je povezava z novim menjalnikom, ki so mu pri Nissanu dali ime Xtronic. Gre za posebej za ta turbodizelski motor razvit neskončnostopenjski menjalnik (CVT), ki ponuja več načinov spreminjanja prestavnih razmerij. Računalniški program razmerja prilagaja razmeram v prometu in najučinkovitejšemu območju vrtljajev motorja, lahko pa to spremeni tudi v bolj 'športen' način prestavljanja, kjer so vnaprej nastavljena razmerja, in menjalniška podpora tako simulira običajen samodejni menjalnik. Edini namen: ugajanje tistim, ki bi jih sicer motil zvezni zvok motorja pri stalnem številu vrtljajev.
Novi Qashqai bo po vsem, kar smo lahko ugotovili med našo prvo vožnjo, nadaljeval tam, kjer je končal prvi rod, seveda s precej sodobnejšimi dopolnili. Ta so zagotovo precej uporabnejša kot do zdaj (nadaljujejo tisto, kar so pri Nissanu pred kratkim začeli ponujati pri Notu). Seveda pa bo to za seboj potegnilo nekaj novih ravni opreme, za kar bodo kupci morali najbrž globlje seči v žep. Čeprav cena še ni uradno znana, pa naj se vsaj osnovna ne bi veliko spremenila (navzgor seveda).
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere