Obleka naredi človeka ... oblika pa avtomobil. Razvajenost ne pozna meja in oblikovna prepoznavnost je pri izbiri več kot pomembna. Ljudje smo pač taki, marsikomu je bolj kot vse drugo pomembno le, kako všečen je avtomobil tudi oblikovno. In tu novi X-Trail preprosto zmaga.
Seveda ne gre posploševati in zgoraj zapisano velja za tiste kupce, ki jim pri nakupu avtomobila veliko pomeni tudi oblika. A medtem ko nekateri trdijo, da prejšnji generaciji X-Traila oblikovno nista bili dovolj všečni, prodajne številke govorijo nasprotno – od leta 2001, ko je na trg zapeljala prva generacija, in od leta 2007, ko je bil čas za drugo, se je za Nissana X-Traila v 190 državah odločilo več kot 1,7 milijona kupcev. To pa jasno potrjuje, da oblika ni vse. No, vsaj za nekatere.
Vseeno se je Nissan z uvedbo tretje generacije odločil za oblikovni preskok. Vodilo je bila seveda svetovna uspešnica Qashqai in posnemanje njegove oblike ni presenečenje. Novi X-Trail je tako od zgolj funkcionalnega terenca postal tudi oblikovno prijaznejši. A ne toliko, da bi ga pri Nissanu uvrščali med tiste crossoverje oziroma SUV-e, ki privlačijo zgolj z obliko! Že res, da je drugačen, vendar so tehnika in druge pozitivne lastnosti predhodnika ostale. X-Trailu tretje generacije ima za osnovo novo platformo CMF (Common Module Family), ki je plod skupnega razvoja zveze Renault-Nissan. Prednji del je oblikovan v hišnem slogu – tudi pri Nissanu so se namreč odločili, da mora avtomobil že s prednjim delom jasno pokazati, katere znamke je. Tako so si Juke, Qashqai in po novem tudi X-Trail v nos avtomobila precej podobni, tudi ko je govor o prednjih žarometih. V nasprotju s predhodnikom novinec preseneti z gladkimi in preprostimi karoserijskimi linijami, preprosto bočno linijo in prav takšnim zadkom. Novi X-Trail je od predhodnika daljši le 17 milimetrov, a ima zaradi nove platforme kar 76 milimetrov daljšo medosno razdaljo. Seveda to v notranjosti pomeni več prostora, in če upoštevamo, da je sicer nižji za pet milimetrov, a ob tem 30 milimetrov širši, prostornosti ne gre gledati v zobe. V primerjavi s predhodnikom je novinec lažji za približno 90 kilogramov – tudi zato ker je 49 odstotkov karoserije izdelane iz jekla z ultraveliko trdnostjo, zaradi dodatne uporabe kompozitnih materialov pa tudi prtljažna vrata so denimo namesto iz jekla izdelana iz plastike.
Jasno, če je nova zunanjost, mora biti takšna tudi notranjost. Čeprav je oblika relativna, pa lahko zapišemo, da je novi X-Trail zdaj v notranjosti res privlačnejši. Ob že omenjeni prostornosti ponuja boljšo ergonomijo, več je odlagalnih prostorov, armaturna plošča je pregledna (z novim barvnim prikazovalnikom Drive-Assist) in podaja več informacij. Tudi osrednji razvedrilno-informacijski sistem z velikim zaslonom je dobil mesto na vrhu rahlo privzdignjene sredinske konzole in ga je preprosto upravljati. Seveda ko ga usvojite, saj je po novem tudi v X-Trailu sistem NissanConnect, ki ponuja številne funkcije, možnosti povezovanja s pametnim telefonom in posledično svetovnim spletom. Tako lahko s pomočjo strica Googla poiščemo želeni kraj potovanja, vgrajena navigacija pa nas bo vodila do njega. Sliši se preprosto, a je kljub temu potrebno malo vaje s sistemom in tudi gumbi.
Za marsikoga bo velik adut tudi X-Trailova (sicer izbirno) tretja vrsta sedežev oziroma dveh sedežev, ki ju, kadar ju ne potrebujemo, zložimo v ravno prtljažno dno. A če gremo po vrsti: prav vsi sedeži so poglavje zase in povsem na novo razviti, dodatno pa v drugi vrsti ni sedežna klop, ampak so tam trije posamični sedeži, ki so samostojno vzdolžno pomični, pa tudi naslonjala so prilagodljiva. Sicer pa so vse tri vrste sedežev razporejene kot v gledališču - vrsta za predhodno je pritrjena više, kar omogoča pogled naprej prav vsem (odraslim) potnikom.
Nič manj površno se pri Nissanu niso lotili 550-litrskega prtljažnega prostora. 'Pametno' dvojno dno omogoča do devet različnih postavitev oziroma pregrajevanj prtljažnika, pri čemer lahko z eno potezo razdelimo prtljažnik na zgornji in spodnji del. V skrajnem zgornjem položaju ima plošča nosilnost do 10 kilogramov prtljage, v srednjem položaju pa 75 kilogramov.
Morda bo kdo razočaran nad izbiro motorjev. Trenutno je na voljo zgolj 1,6-litrski štirivaljni dizel z močjo 130 'konj', seveda iz naveze Renault-Nissan. Ponuja 320 Nm navora, kar je prav toliko kot pri dvolitrskem predhodniku, a je od tega učinkovitejši in bistveno čistejši. Sodeluje lahko s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (ne glede na dvo- ali štirikolesni pogon), pri različici s prednjim pogonom pa je na voljo še samodejni menjalnik XTronic, ki je prenovljena različica dosedanjega CVT-menjalnika. Prve preizkusne vožnje so razkrile, da potrebe po večjem in močnejšem motorju sicer ni, a vseeno vsi kupci še niso podlegli downsizingu in jih zato majhni motorčki ne zanimajo. A to je dilema za kupce, zato debato o tem na tem mestu prekinjam. S trenutnim motorjem se X-Trail, kot rečeno, pelje dobro, tako z ročnim kot samodejnim menjalnikom. Če sovražite neskončnostopenjski menjalnik, vas razumem, in čeprav je novi XTronic dodelan do te mere, da uspešno simulira običajni samodejni menjalnik, vam predlagam izbiro ročnega menjalnika. Prestavljanje poteka brez težav, pomiki ročice so natančni, in ker ima motor dovolj navora, je dovoljeno tudi lenarjenje pri poseganju k prestavni ročici. Štirikolesni pogon je elektronsko krmiljen s sistemom All Mode 4x4-i, prek vrtljivega gumba v kabini pa je mogoče izbirati med dvokolesnim pogonom, samodejnim načinom in stalnim štirikolesnim pogonom. Seveda so vozniku v pomoč še številni dodatni sistemi, denimo aktivna motorna zavora, aktiven nadzor poti, pomoč pri speljevanju v klanec in še bi lahko naštevali. Od varnostno-asistenčnih sistemov pa velja omeniti nadzor okolice vozila s sistemom za samodejno parkiranje, že znani Nissanov varnostni ščit s kopico podsistemov, kot so zaviranje v sili, sistem za prepoznavo prometnih znakov, opozorilo o nenamerni menjav voznega pasu, opozorilo o vozilu v mrtvem kotu, itd. Pravzaprav si lahko kupec v X-Trailu omisli vse, kar Nissan v tem trenutku lahko ponudi. Tako dobro opremljen X-Trail sicer ne bo poceni, a bo v primerjavi s konkurenti še vedno cenovno zelo ugoden, sploh če se bo slovenskemu zastopniku uspelo dogovoriti za cene, ki naj bi bile od Qashqaia, primerljivega po opremi, višje za približno 3.000 evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna