Vozili smo: Nova Opel Astra: Manjša, a prostornejša

Nova Astra je uradno še v razvojni fazi, neuradno pa je že nekaj časa bolj kot ne gotova. Tudi zato so se pri Oplu odločili, da jo že lahko preizkusimo.

Vozili smo: Nova Opel Astra: Manjša, a prostornejša (foto: GM) GM
23. 7. 2015

Pri Oplu pravijo, da se je Astrina zgodba začela pisati že daljnega leta 1936, ko je na ceste zapeljal prvi Kadett. Vse tja do leta 1984 se je nato zvrstilo šest Kadettovih generacij, leta 1991 pa so novincu nadeli ime Astra. Do danes so se zvrstile štiri generacije, skupno pa bo nova Astra že 11 generacija Oplovega kompaktnega avtomobila s kar 80-letno zgodovino.

V tem času je bilo izdelanih 24 milijonov Kadettov in Aster, zato je jasno, da je zadnja za Opel več kot pomemben model. Nič drugače ni bilo lani, ko se je zanjo v Evropi odločilo 230 tisoč kupcev, kar je pomenilo 21 odstotkov celotne Oplove prodaje. Z novo Astro so si pri Oplu zadali enostaven cilj: rast!

Glede na čase, ko se gospodarstvo vendarle vrača v vsaj približno ustaljene tire, se napoved sploh ne zdi pretirana, a se pri Oplu ne zanašajo zgolj na ta dejavnik. Nove Astre so se lotili z resnim pristopom in jasnim ciljem ustvariti najboljšo doslej. Pri tem pa ji ne želijo nameniti zgolj nove, bolj športno naravnane in čustvene oblike, nova Astra bo tudi prostornejša in opremljena z novimi tehnološko dovršenimi motorji. Hkrati bo nova Astra prvi Oplov model, ki bo opremljen z naprednim povezljivim sistemom OnStar, ki bo vozniku samodejno priskočil na pomoč v primeru nesreč in okvar ter mu lajšal življenje in vožnjo še s številnimi dodatnimi funkcijami.

Že med razvojem so si snovalci nove Astre postavili številne smernice, zaradi katerih bo nova Astra najboljša doslej. Med njimi velja izpostaviti celostno podobo, manjšo maso, boljšo aerodinamiko in učinkovite ter zmogljive motorje.

Da bi to dosegli, so morali Astro zgraditi oziroma narediti povsem na novo. Uporabili so nove materiale, tehnologije in oblikovne pristope. Zato je nova Astra v primerjavi s prejšnjo 49 milimetrov krajša (za 23 milimetrov je krajša tudi medosna razdalja) in 26 milimetrov nižja, a v notranjosti kljub temu prostornejša, pri čemer bo na zadnji klopi za kolena za 34 milimetrov več prostora.

Pomemben razvojni dejavnik je bila masa avtomobila. Že res, da bo novinka krajša in nižja, a nova Astra bo v primerjavi s predhodnico lažja za kar 200 kilogramov oziroma v najslabšem primeru za vsaj 120 kilogramov. Samo karoserija je lažja za 21 odstotkov, namesto dosedanjih 357 kilogramov bo ogrodje nove Astre tehtalo 280 kilogramov. Ob manjši merah gre največja zahvala za manjšo maso predvsem uporabi lahkih materialov in novim tehnologijam izdelave. Zaradi manjše mase (skupaj s prenovljenim podvozjem) bo nova Astra agilnejša in lažje vodljiva, motorji bodo odzivnejši, poraba goriva pa pomembno manjša.

Prav zadnje je bilo vodilo tudi naših testnih voženj. Nova Astra je seveda še skrbno zakrita in polepljena. Nikar si iz slik ne poskušajte ustvariti vtisa o njeni končni podobi, saj na Astri niso bile zgolj nalepke, ampak tudi dodatne plastične zaščite, ki končno podobo močno prikrijejo. Tudi v notranjosti je bila Astra povsem zakrita, takšni so tudi naši občutki in vtisi, ko je govor o notranjosti. Čeprav so nam članom žirije za evropski avto leta oplovci že pred časom pokazali nezakrito podobo nove Astre, vključno z notranjostjo. In ta je do trenutka, ko bodo pri Oplu javno razkrili avto, skrivnost.

Zato pa niso skrivnost vozne zmogljivosti nove Astre. Med preizkušanjem po zavitih nemških in francoskih podeželskih cestah smo se lahko presedali iz nove v staro Astro (in obratno) ter tako res neposredno primerjali avtomobila. Ni treba biti preveč pameten in izkušen, da ugotoviš, da je nova Astra veliko boljša. Ali kot je nekdo na predstavitvi hudomušno pripomnil – stara se v primerjavi z novo Astro pelje kot kak izrabljen rent-a-car.

A za boljšo in dinamičnejšo vožnjo so zagotovo zaslužni tudi motorji. Novi Astri bodo namenjene tri skupine motorjev zadnje generacije. To pravzaprav pomeni, da bodo vsi motorji novi, nekaj tistih, zgolj prostorninsko enakih prejšnjim, pa bo temeljito prenovljenih. Kupcem bo na voljo od 95 do 200 'konj', pri čemer se bo v Astri vrtel tudi novi, tehnološko dovršeni bencinski trivaljnik. Ta bo zamenjava za prejšnji atmosferski 1,4-litrski motor, pri čemer se kljub manjši moči 105 proti prejšnjim 115 'konjem' ponaša z večjim navorom (170 proti 155 Nm), in jasno je, da se nova Astra z njim pelje bolje in hitreje. Prostorninsko enak ostaja 1,4-litrski, prav tako turbobencinski, motor, ki zdaj ponuja 145 'konj' in 220 njutonmetrov navora v primerjavi s prejšnjimi 140 'konji' in 200 njutonmetri.

Še ena pomembna novost bo kupcem na voljo z novo Astro. Klasičnih halogenskih žarometov ne bo več, na voljo bodo le še biksenonski in pa popolni LED-žarometi. In to ne običajni, saj bo nova Astra prvi avto v svojem razredu, ki bo lahko opremljen z matričnimi LED-žarometi. Ti so s svetilnostjo najbližji dnevni svetlobi, hkrati pa so sposobni zasenčiti samo tisti del ceste, na katerem se pojavi nasproti (ali pred nami) vozeči avtomobil. V preprostem jeziku to pomeni, da lahko ponoči vozimo z dolgimi lučmi, elektronika in žarometi pa zgolj prilagajajo svetilnost in ne pretikajo med dolgimi in zasenčenimi lučmi.

Nova Astra bo uradno predstavitev dočakala na septembrskem avtomobilskem salonu v nemškem Frankfurtu. Takoj po njem se bo začela uradna predstavitev s prvimi novinarskimi vožnjami, predvidoma oktobra pa bo potem nova Astra že pripeljala tudi v prodajne salone.

Poudarki

V primerjavi s predhodnico bo nova Astra lažja za kar 200 kilogramov oziroma v najslabšem primeru za vsaj 120 kilogramov.

Nova Astra bo prvi avto v svojem razredu, ki bo lahko opremljen z matričnimi LED-žarometi.

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna