Zgodba je tipična za velikega azijskega proizvajalca avtomobilov. Najprej domači trg(i) in ZDA, potem pa še Evropa. Santa Fe vrača Hyundai v stare tirnice.
Naš prvi vtis o tretji generaciji Santa Feja smo objavili v AM 16/2012, ko smo preizkusili predserijska vozila. Odtlej je doživel številne popravke, predvsem tiste, za katere smo v Evropi bolj 'občutljivi'. Pri Hyundaiu pravijo, da so bile spremembe na volanu, vzmetenju, zavorah in nastavitvah podvozja obsežne, zato se zdaj Santa Fe pelje zelo evropsko: z dovolj natančnim volanom, bolj togim podvozjem ter predvidljivo lego na cesti je prijeten v vožnji na vseh vrstah cest – no, zaradi velikosti morda malo manj tam, kjer je treba pošteno sukati volanski obroč. Od mehanike velja spomniti še na (tri) motorje, namenjene Evropi: 2,4-litrski bencinski verjetno ne bo posebej priljubljen, je pa popolnoma nov dvolitrski turbodizel, 2,2-litrski pa je precej izpopolnjen.
Morda še pomembnejši je napredek v notranjosti – pri zasnovi, materialih in izdelavi, v čemer je tudi to tipičen Hyundai današnjega časa: s precejšnjim vtisom kakovosti in natančnosti ter prestiža. Še en Hyundai, v katerega človek sede z veseljem.
Santa Fe si novo platformo deli z zadnjo generacijo Kijinega Sorenta, mersko spada v 'segment D', znotraj znamke pa med modela ix35 in ix55. Zamišljen je bil seveda kot ix45, a je očitno njegova (imenska) priljubljenost (skoraj 2,5 milijona prodanih od leta 2000) pretehtala in ohranila njegovo prepoznavno špansko ime. Prepoznavnost in zaupanje kupcev v ime je navsezadnje tudi precej pomembno pri doseganju cilja – Hyundai si z njim želi v letu 2013 doseči 5,5-odstotni tržni delež v svojem segmentu v Evropi. Poleg sedanjih lastnikov Santa Feja in drugih Hyundaiev namreč merijo tudi na nekatere dosedanje lastnike bolj prestižnih podobnih vozil. Kar je, sploh v teh kriznih časih, povsem mogoče.
Hyundai je ob tokratni predstavitvi že napovedal delček prihodnosti Santa Feja. Čeravno je ta na voljo tudi kot sedemsedežnik, bodo kmalu predstavili različico Grand Santa Feja, ki bo daljša in bo imela takšna ob zasedenih sedmih sedežih več prtljažnika. Ta bo nadomestila sedanjega ix55.
Pa še beseda o ceni, ki za naš trg še ni znana, je pa znana cenovna politika: tudi Santa Fe bo stal enako kot prejšnja generacija, s pomembno pripombo, da to velja za 'uravnoteženo' ceno, kar pomeni, da bo novi seveda nekoliko dražji, ker ima serijsko precej več opreme.
Tako se je torej zgodila tudi evropeizacija tega novega Hyundaia. Zagotovo uspešno, saj je od druge generacije precej prepričljivejši že na pogled, pa tudi na prvi vozni vtis. (VK)