Vozili smo: Opel 1.6 SIDI Turbo in 1.6 CDTI

27. 9. 2013
Deli

Verjetno je precej pripomogla gospodarska kriza, malce so dodali še 'zeleni' oziroma borci za čistejši zrak, rezultat pa so motorji, ki so kot po pravilu v primerjavi s predhodniki prostorninsko manjši.

Pri Oplu si želijo, da bi postopoma v prihodnjih treh letih prenovili skoraj 80 odstotkov vseh svojih motorjev. Jasno, večinoma bodo prostorninsko manjši, na kar smo že navajeni – v modi je pač avtomobilski downsizing oziroma zmanjševanje prostornin motorjev.

To pa se je v večini primerov ali vsaj na začetku izkazalo zgolj za polovično rešitev. Prostorninsko manjši motorji naj bi bili predvsem manjši in lažji, zaradi manjše prostornine tudi cenejši, tako za vzdrževanje kot za obračun cestnin oziroma zavarovanj avtomobilov. Hkrati so sicer čistejši, a v večini primerov, kljub nasprotnemu prepričevanju avtomobilskih tovarn, niso bili varčnejši. Manjši motor(ček) se je za enak rezultat kot večji predhodnik bolj gnal, posledično je bila ob enakem načinu vožnje večja tudi poraba goriva. Tako je bil motor sicer res manjši in lažji (tudi cenejši), ni pa bil tudi enako zmogljiv oziroma varčnejši.

Z novo dobo motorjev se tudi te stvari spreminjajo. Vse več pomanjšanih motorjev zagotavlja več moči in navora, v nekaterih primerih pa tudi manjšo porabo goriva.

Enak recept so uporabili pri Oplu. O njihovih novih motorjih smo sicer že pisali aprila v Avto magazinu številka 9, a smo zdaj vsaj dizelsko različico preizkusili prvič. Bencinski, 1,6-litrski motor SIDI namreč že poznamo, navsezadnje si lahko v tokratni številki preberete tudi test Oplove Cascade, ki ima pod prednjim pokrovom prav omenjeni motor. Smo pa ga prvič preizkusili v Astri, ki je v primerjavi s Cascado občutno lažja. 1,6-litrski SIDI (Spark Ignition DirectInjection) se v Astri dobro počuti. Čeprav govorimo o ekološki različici (prihaja še takšna s 147 kW oziroma 200 'konji'), novinec v primerjavi z enako velikim predhodnikom ponuja 30 odstotkov več moči in navora ter po tovarniških zagotovilih 13 odstotkov manjšo porabo goriva in izpuste CO2. Dobro, z močjo in navorom ni težav, verjamemo, da tudi z izpuhi ne, s porabo pa je tako, kot smo zapisali že na začetku – prav majhna ni. A je zato Astra z novim motorjem zelo hitra, tako pri pospeševanju kot pri največji hitrosti, ki znaša s šeststopenjskim ročnim menjalnikom kar 220 km/h, pri različici s samodejnim menjalnikom (mimogrede, tudi oba menjalnika sta prenovljena) pa 212 km/h. Poleg tega motor navduši s prožnostjo. Kako tudi ne, ko pa je kar 280 Nm navora (sicer ob pomoči overboosta) na voljo že pri 1.650 motornih vrtljajih. Zato lahko novi motor označimo za več kot le dober, kljub malce večji porabi goriva, ki pa je njegova edina pomanjkljivost.

Druga novost, ki jo Opel najprej ponuja v Zafiri Tourer, pa je prostorninsko enako velik turbodizelski motor. Ta zmore 100 kW oziroma 136 'konj' in ponuja 320 Nm navora, z njim pa bodo zamenjali nekatere dvolitrske in predvsem 1,7-litrski motor CDTI, ki je ob sicer spodobni moči motil predvsem z glasnim delovanjem. Zdaj z novincem tudi teh težav ne bo več. Motor, ki ga izdelujejo v Torinu (v od Fiata podedovanem tehničnem centru za dizelske motorje), deluje več kot odlično, lahko bi rekli celo tiho in zelo mirno. Poleg tega, da se s 85 'konji' specifične moči na liter delovne prostornine uvršča v sam vrh pri motorjih primerljive prostornine, dosega odlične rezultate tudi pri izpušnih plinih. Pri tem mu pomaga sistem redukcijskega katalizatorja SCR BlueInjection za čiščenje dušikovih oksidov, celo do te mere, da motor že izpolnjuje predpise o izpušnih plinih EURO 6, ki bodo začeli veljati šele prihodnje leto.

Kombinacija Oplove Zafire Tourer in novega 1,6-litrskega motorja CDTI se tudi v praksi dobro izkaže. Z njim Zafira Tourer doseže 193 km/h največje hitrosti, bolj kot s pospeševanjem in največjo hitrostjo pa navduši s porabo goriva. Tovarniško obljubljene kombinirane 4,1 litra na 100 kilometrov sicer nismo dosegli, a tudi liter ali dva več nista slab rezultat, sploh v ne prav najlažjem avtomobilu. Če ob tem izpostavimo, da motorja v notranjost skoraj ni slišati, je Opel delo opravil več kot odlično. Navsezadnje se je za Zafiro Tourer v kombinaciji z dizelskim motorjem že zdaj odločilo kar 65 odstotkov kupcev, zato verjamemo, da se bo zaradi novega motorja to razmerje še povečalo.

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del