Vozili smo: Opel Adam

20. 12. 2012 | Tomaž Porekar
Deli

Adam, kakšno ime! Za nekatere prvi človek sploh. Ampak Oplov Adam ni prišel iz raja. Avtomobili tja pač ne spadajo.

Najmanjši Opel je nastal kot odgovor na sedanji čas, ki so ga oplovci, ko so se pred dobrimi štirimi leti odločali, prav dobro predvideli. Majhen naj bo, je bila prva zahteva. Vzeli so prvo primerno predlogo in zmanjšali Corso. Adam je od nje dobil prednjo in zadnjo premo ter tudi nekaj drugih sestavnih delov, seveda s precej skrajšano medosno razdaljo. Tudi motorna izbira je Corsina, preprosta. Pravzaprav gre za dva motorja, a večji od obeh, 1,4-litrski, prihaja h kupcem z dvema močema. Toliko o osnovni tehniki, ki določa Adamov okvir.

Vse drugo je narejeno tako, da ima človek občutek, da so mlajšim članom oblikovalskega oddelka dovolili sanjavost in drznost, ki si je pri večjih (in bolj k množičnemu občinstvu usmerjenih) modelih ne smejo privoščiti. Oblika je nenavadna, a pri tako majhnih avtomobilih pač ni mogoče presenečati z eleganco. Adam predvsem z zadkom spominja na Fiata 500, kar ni naključje, saj je bil vsaj delno prav ta model tudi zgled oplovcem. Pravzaprav se včasih zdi, kot da prednji in zadnji del Adama ne spadata skupaj. Pri zunanjem videzu bo marsikateri dodaten učinek prispevala precej široka izbira barv, z dodatkom, saj Adama vedno dobite v dveh barvah, torej s streho druge barve, kot je preostali del karoserije. To pa je le del tistega, kar pri Oplu ponujajo in zatrjujejo, da bo Adam idealen za povsem individualno opremljanje z najrazličnejšimi dodatki (na zunanjosti na primer z različnimi letvami in drugačnimi okraski, v notranjosti z različno opremo). Sicer pa bo Opel Adama ponujal v treh različicah z oznakami Jam (za nekonvencionalen okus, ki se ozira za modnimi trendi in pisanimi barvami), Glam (za bolj eleganten okus) in Slam (bolj športen okus). Jasno, Adam je namenjen predvsem tistim, ki jim gre bolj za videz in manj za vsebino tehnike.

Bo pa zagotovo kupcem všeč dodatek ItelliLink-Onboard-Infotainment za zgolj 300 evrov (cena v Nemčiji). Ta podpira povezavo avtomobilske elektronike z obema sistemoma pametnih telefonov, torej Applovim iOS-om in Androidom.

Medtem ko je prostor na obeh prednjih sedežih zares povsem takšen kot pri večjih avtomobilih, pa je prostora na zadnji klopi (predeljena po polovici) zgolj za otroke, pa še ti ne smejo biti preveč zahtevni. Enako skromen je mini prtljažnik, ki je tudi težko dostopen, saj njegov pokrov ne sega občutno nižje od zadnjega stekla.

Vožnja z Adamom je takšna, kot jo lahko od avtomobila tako majhnih mer pričakujemo. No, lega v ovinkih je kar solidna, velika kolesa, tudi tista 18-palčna, pravzaprav ne vplivajo tako močno na poslabšanje udobja med vožnjo. Za primerno vodljivost skrbi elektroservo volanskega sistema.

Adama lahko v Sloveniji pričakujemo v začetku prihodnjega leta, a cena za zdaj že ni znana. V Nemčiji, na Oplovem domačem trgu (tudi izdelujejo ga tam), bo najcenejši stal 11.500 evrov.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto: Uroš Modlic

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol