Vozili smo: Opel Ampera

21. 2. 2012
Deli

Pogon na elektriko ali vožnja z bencinskim motorjem? Pri Oplovi Amperi je možno oboje, a kljub temu ta Opel ni hibrid.

Kako deluje Ampera, smo v Avto magazinu predstavili že pred časom, v letošnji 10. številki. Povzetek je enostaven: vozimo na elektriko, dokler je ne porabimo, nato vskoči bencinski motor, ki zagotavlja podaljšan doseg. Tak je tudi opis nove vrste avtomobila, ki jih prvi serijsko ponuja General Motors oziroma dve njegovi znamki, Chevrolet in Opel: električni avto s podaljšanim dosegom.

Chevrolet Volt v ZDA že lahko kupite, kjer je naprodaj že od začetka letošnjega leta. Prodaja ni ra­vno množična, saj se je v prvih petih mesecih zanj odločilo le nekaj več kot 2.500 Američanov. Vendar je res tudi to, da je zdaj Volt na voljo le pri Chevroletovih trgovcih v sedmih ameriških zveznih državah.

Ampera bo nekaterim evropskim kupcem na voljo proti koncu letošnjega leta, od novembra jo bo mogoče kupiti v državah Beneluksa, Nemčiji, Franciji in Švici. Januarja 2012 si jo bodo lahko privoščili še Italijani, Španci, Portugalci, Švedi in Avstrijci, nato pa še vsi drugi. Za Slovenijo oplovci napovedujejo prodajo prihodnjo pomlad. Po zadnjih zagotovilih bo tudi Amperinim kupcem slovenska vlada namenila prodajno spodbudo. Kakšna bo, bomo še videli.

Ob prvem voznem vtisu bomo raje pustili ob strani nadaljnje pogovore o ceni in se osredotočili zgolj na Amperino avtomobilsko vrednost. Če pogledamo samo po Oplovem ceniku, dobimo za podobno ceno najmočnejšo petvratno turbodizelsko Insignio z zelo veliko dodatne opreme, pa bo nekaj še ostalo. A z Ampero seveda dobimo veliko mirnejšo okoljsko zavest.

Ne le da z njo povprečno v ozračje spustimo občutno manj nevarnih izpustov, če se z Ampero vozimo na pravi način, lahko skorajda povsem opustimo pogon na fosilna goriva in ga nadomestimo z elektriko. Če namreč Ampero uporabljamo za vsakodnevno vožnjo v službo in domov in pri tem ne prevozimo več kot okroglih 60 kilometrov, je za vso našo vožnjo dovolj le vsakodnevno/nočno polnjenje akumulatorjev z običajnim gospodinjskim tokom. Za takšen način vožnje se tudi stroški uporabe avtomobila kar precej zmanjšajo, s čimer potem res lahko nekoliko omilimo visok nakupni izdatek.

In zmogljivosti? Za njihovo temeljito preskušanje so bile precej polne nizozemske ceste res povsem nepravi kraj. Visok standard cestne infrastrukture tudi ni omogočil preskusa vzmetenja, je pa bivanje v Amperi prav prijetno in podprto s sodobno tehnologijo (navigacija, telefonski vmesnik Bluetooth in še marsikaj).

Pri Oplu so tudi poskrbeli, da se voznik tega električnega avtomobila lahko ukvarja s pridobivanjem informacij o njegovem delovanju, preverja najrazličnejše podatke in zasleduje delovanje (ali nedelovanje) obeh motorjev.

Zdi se, kot da so Oplovi snovalci računali na to, da bodo Amperini kupci želeli predvsem imeti veliko podatkov, ki jih bodo kar nekako pohvalili za vožnjo (sploh če se bodo zgledno obnašali in porabili čim manj elektrike ter goriva). Glede tega je Ampera podobna večini drugih električnih avtov.

bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja