Vozili smo: Opel Corsa OPC: Najugodnejši dirkalnik?

10. 7. 2015
Deli

Čeprav se Corsa OPC s svojimi nekaj več kot štirimi metri v dolžino uvršča v nižji srednji razred, pa s poskočnimi 207 'konji' preti tudi marsikateremu večjemu stroju.

Corsa je že desetletja eden bolje prodajanih Oplovih modelov. Leta 1988 so jo prvič ponudili tudi v različici GSi, z njo pa majhen in zmogljiv avtomobil. Po nekaj več kot desetih letih so pri Oplu najzmogljivejše modele prepustili v obdelavo njihovemu športnemu oddelku OPC (Opel performance center). Kot prva je nastala Astra OPC, skozi leta pa so ji nato sledili tudi drugi Oplovi modeli.

Od vsega začetka večino OPC-jevih modelov zaznamujejo ekskluzivna OPC-barva, posebna platišča in športni videz. Z novo najmanjšo predstavnico ni nič drugače. Prvič se je širši javnosti predstavila na letošnjem ženevskem avtomobilskem salonu in takoj postala češnja na vrhu Corsine torte, ki pa sploh ni tako zelo majhna, saj se je za Corso zadnje generacije odločilo že več kot 180 tisoč kupcev. Jasno, Corsa OPC ne bo pomembno povečala prodajnih številk, bo pa zadovoljila peščico kupcev, ki prisegajo na majhne in hitre avtomobile. Ti bodo ob vsem, kar hitra malčica ponuja, navdušeni tudi nad njeno ceno. Nova Corsa OPC je namreč od svoje predhodnice celo cenejša v skoraj vseh državah, kjer jo prodajajo. S kar nekaj tisočakov nižjo ceno kot v Nemčiji pa bo slovenskim kupcem na voljo že za 18.890 evrov.

Novo Corso OPC so razvili v Eisenachu, preizkušali in razvijali pa so jo, kot se za pravi športni avtomobil spodobi, kar na slovitem Nürburgringu. Pri Oplu pravijo, da Corsa OPC združuje oziroma ponuja brezkompromisne športne zmogljivosti in vsakdanjo uporabnost. Postavlja se s tipično podobo OPC-jev, ki poleg posebne modre barve (na voljo je še pet drugih) ponuja še vpadljiv prednji del z velikimi zračnimi odprtinami, 17-palčna lita platišča, športne obrobe, Remusov izpuh in velik spojler na prtljažnik vratih. Zadnji je na voljo v dveh različicah, tako kot skoraj ves avto, saj si zahtevnejši vozniki lahko omislijo (in doplačajo) še posebni paket opreme OPC Performance Pack, ki poleg že omenjenega večjega spojlerja (ki ni zgolj za okras, ampak poskrbi tudi za večji podtlak avtomobila pri večjih hitrostih) prinaša tudi 18-palčna lita platišča, mehansko večploščno zaporo diferenciala in zmogljivejši Brembov zavorni sistem.

Tudi v notranjosti ponuja Corsa OPC športno podobo. Recarova prednja sedeža s svojo školjkasto obliko nista zgolj za okras in lepo objameta telo ter zagotavljata nadpovprečno bočno podporo. V usnje oblečen (in na željo voznika tudi ogrevan) volanski obroč z ravni delom na spodnji strani je dovolj debel, da lepo sede v roki, športni vtis izdatno poudarijo še aluminijaste stopalke. Seveda pa živimo v času, ko brez telefonov in sodobne večpredstavnosti ne gre več. Tako tudi Corsa OPC ponuja Oplov sistem IntelliLink s sedempalčnim barvnim zaslonom z upravljanjem na dotik, posledično so vozniku in potnikom na voljo tudi različne aplikacije s pametnih telefonov (navigacija, spletni radio, bluetooth ...).

In vožnja? Če je govor o športnem avtomobilu, mora biti najprej motor dovolj zmogljiv. Ta v Corsi prostorninsko ni nič posebnega, a 1,6-litrski bencinski motor ob pomoči turbopuhala po novem ponuja zelo spodobnih 207 'konjev' (15 več kot v predhodnici) in 245 oziroma 280 njutonmetrov (overboost). To je dovolj, da športnica od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v manj kot sedmih sekundah, pospeševanje pa se ustavi pri zelo spodobnih 230 kilometrih na uro. V primerjavi s prejšnjo Corso OPC je novinka kar pol sekunde hitrejša pri pospeševanju do 100, za pet kilometrov na uro pa je večja tudi njena največja hitrost.

Skoraj enako pomembno je podvozje. Da bi ponudili kar najboljšo rešitev, so se Oplovi inženirji povezali s strokovnjaki družbe Koni in razvili vzmetenje, pri katerem tehnologija FSD (frequency selective damping) omogoča prilagoditev moči blaženja frekvenci nihanja vozila. V primerjavi z običajno Corso je podvozje za centimeter bliže tlom, izdatno prilagojen je tudi sistem ESP, ki ga je mogoče tudi povsem izključiti. Če je avto opremljen še s paketom Performance, pa za čim boljši prenos moči na asfalt skrbi tudi mehanska zapora diferenciala. Ta se najbolj izkaže pri vožnji v ovinkih, polni plin lahko dodamo veliko prej kot sicer. Malo manj udobna je Corsa OPC pri počasni mestni vožnji, tudi neravnine in luknjasta podlaga ji niso ljube. A ne nazadnje Corsa OPC taki vožnji niti ni namenjena, pa tudi motor zadiha šele v višjih vrtljajih. Zato naj velja, da mora biti voznik odločen, nedolžen in majhen avtomobilček pa se takrat spremeni v čisto pravi cestni dirkalnik, ki se zagotovo ne bi ustrašil niti zaprtega dirkališča.

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja