Vozili smo: Opel Insignia

27. 11. 2013
Deli

Čas leti. Saj poznate tisto klasično, ko srečate znanca: »O, zdravo, kako kaj? Otroci zdravi? Koliko je zdaj star mali? Pet let? Se hecaš?«

Insignii preprosto težko pripišemo pet let obstoja na trgu. Še vedno sveža oblika ni nakazovala potrebe po drastičnem oblikovnem posegu in takega mnenja so bili tudi vodilni možje v Rüsselsheimu. Videz nekoliko širšega avtomobila so dosegli z nižje postavljeno masko, luči pa so, jasno, tudi podlegle trendu nadgradnje z LED-tehnologijo. Velja poudariti, da je Insignijina oblika več kot skupek lepih linij, saj po rezultatih merjenja zračnega upora zaseda prvo mesto med kombiji in kombilimuzinami v svojem razredu.

Več dela so imeli Oplovi oblikovalci in inženirji, zadolženi za notranjost Insignie. Dokaz, da imajo posluh za pritožbe kupcev in javnosti, se kaže v tem, da je sredinska konzola v novi Insignii zdaj 'očiščena' množice gumbov. V ta namen so v pomoč postavili osrednji zabavno-informativni vmesnik, ki se bohoti z osempalčnim barvnim zaslonom, občutljivim za dotik. Poleg tega, da nase prenaša večino opravil (prek katerih smo nekoč dostopali s stikali, raztresenimi po armaturki), je zdaj opremljen tudi s tehnologijo, imenovano IntelliLink. Ta skrbi za optimalno povezljivost pametnih telefonov z avtomobilom, ki se tako dopolnjujeta pri delovanju nekaterih aplikacij. V duhu splošne modernizacije avtomobila je možno dokupiti tudi večopravilni digitalni zaslon, ki nadomesti klasične merilnike. Da pa bi bilo upravljanje vse te tehnologije kar se da lahko, so vgradili posebno drsno ploščico, vgrajeno med sedežema.

Za raznovrstnost motorne palete se nismo bali. Nekateri motorji so nam dobro znani, nekatere pa smo pred kratkim spoznali v drugih modelih in smo jih potihoma pričakovali tudi v Insignii. Tu mislimo predvsem na novo generacijo turbobencinskih motorjev SIDI (1,6-litrski s 125 kilovati ter dvolitrski s 184 kilovati). Družino bencinskih zaokrožuje 1,4-litrski turbomotor z 81 kilovati moči, tega pa je možno dobiti tudi s predelavo za delovanje na utekočinjeni naftni plin. Pri izbiri dizelskih različic bi lahko rekli, da je na voljo le en motor. Res pa je, da ta prihaja v šestih različnih izvedenkah: od skromne 88-kilovatne pa vse do 143 kilovatne biturbo različice.

Opel bo s prenovo Insignie poskušal nadaljevati izjemen uspeh predhodnice, ki je našla 600.000 kupcev po vsem svetu. Medtem ko boste prebirali te vrstice, pa bodo v Sloveniji že začeli prodajati novo Insignio. Po zagotovilih uvoznika bo cena postavljena tako, da se bo ujemala s ceno predhodnice. Tako naj bi vstopni model, torej različica z 1,4-litrskim turbobencinarjem, stal 23.350 evrov.

Opel Insignia Country Tourer


Prenovljena Insignia je na voljo tudi v različici, ki sledi trenutnemu trendu opremljanja kombijev z robustnimi dodatki – ti lastnike opogumljajo za vožnjo zunaj urejenih asfaltnih površin. Poleg vseh (bolj zaščitnih kot kozmetičnih) dodatkov na karoseriji je taka Insignia opremljena s štirikolesnim pogonom s sklopko Haldex in razporeditvijo navora do 100 odstotkov na posamezni par koles, elektronsko zaporo zadnjega diferenciala in prilagodljivim podvozjem FlexRide. Podvozje je dodatno zaščiteno in dvignjeno za 20 milimetrov. Insignia Country Tourer je na voljo z najmočnejšim turbobencinskim motorjem in obema močnejšima turbodizloma (120 kW in 143 kW).

Besedilo Saša Kapetanovič, foto Saša Kapetanovič, tovarna