Vozili smo: Opel Meriva

26. 2. 2014
Deli

Oplova Meriva se je rodila leta 2003, torej pred dobrimi desetimi leti. Pred tremi leti je na trg prišla nove generacija, zdaj pa je čas za njeno prenovo.

Prvo, kar opazimo pri prenovljenem modelu, so seveda oblikovne spremembe. Te pri Merivi niso velike, jih je pa precej. Nova je maska motorja, ki zdaj premore več kroma, enako velja za obrobe meglenk, opazna je tudi nova oblika prednjih luči, ki imajo zdaj lahko vgrajene tudi dnevne luči LED. Z boka je sprememb manj, pomlajevanje pa je ponovno opaznejše zadaj, saj so zadnje luči nove in tudi v LED-tehnologiji. Opel tudi pri Merivi nadaljuje navado vgrajevanja velikih koles (prenovljena Meriva ima lahko 17- ali 18-palčna), kar je seveda dobro z oblikovalskega stališča, maj pa s stališča lastnika, ko mora ta kupovati nove gume.

In medtem ko je pri obliki sprememb malo oziroma so te manj opazne, je precej več sprememb pri pogonski tehniki. Vsi motorji po novem ustrezajo okoljskemu standardu EURO6, največja novost pa je seveda novi 1,6-litrski turbodizel (s sistemom start/stop). Tega smo premierno spoznali v Zafiri Tourer, tudi v Merivi pa se izkaže z zelo nizko ravnijo tresljajev in hrupa.

1.6 CDTI bo s svojimi različicami počasi nadomestil dosedanja 1,3- in 1,7-litrski turbodizel, zato bo na voljo v več različicah. Najprej bo na voljo tisti s 100 kilovati oziroma 136 'konji', ki porabi le 4,4 litra goriva v mešanem ciklu (in je tako za okoli 10 odstotkov varčnejši od 1.7 CDTI), kmalu pa bo na voljo še nekaj različic, med katerimi bo izstopala 110-'konjska' s porabo le 3,8 litra in izpusti 99 g CO2 na kilometer, kar bo rekordna vrednost med enoprostorci. Seveda pri Oplu niso pozabili tudi na pogon na plin, temu je namenjena različica 1.4 LPG.

Bencinska motorna ponudba ostaja nespremenjena z 1,4-litrskim turbom, prenovili pa so paleto menjalnikov. Izstopa novi ročni menjalnik, pri katerem so močno zmanjšali notranje trenje, nov pa je tudi samodejni menjalnik (na voljo z 1,4-litrskim turbobencincem, za katerega pri Oplu računajo, da se bo zanj odločilo kar okoli 15 odstotkov kupcev Merive s tem motorjem). S prenovitvijo je Meriva dobila tudi nekaj novih elektronskih rešitev, med njimi izstopa informacijski sistem IntelliLink, ki omogoča večjo integracijo pametnega mobilnika z avtomobilom kot do zdaj, precej pa so izboljšali tudi navigacijo, ki je natančnejša in hitrejša in omogoča vnos cilja tudi s preprostim glasovnim upravljanjem. Meriva je dobila še sistem AFL tudi s halogenskimi žarometi, prenovili so sistem FlexRail (ki omogoča modularno premikanje shranjevalnih elementov po tirnici med sedeži v vozilu), ostajajo pa seveda zadnja vrata, ki se odpirajo nazaj in ki so Merivo naredila prepoznavno in ji prinesla kopico zadovoljnih kupcev.

Nova Meriva v Slovenijo prihaja konec februarja. Osnovne cene se ne bodo spremenile, ponudba se bo torej začela z 1,4-litrskim atmosferskim bencincem (74 kilovatov oziroma 100 'konjev') in opremo Selection za 14.520 evrov, novi 135-'konjski' dizel pa se bo začel pri 17.648 evrih. Ko bo z okoli mesecem dni zamika dobil še najvarčnejšo, 110-'konjsko' različico, bo ta na voljo od 17.679 evrov.

besedilo Dušan Lukič, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol