Zrcalce, zrcalce na steni povej, kateri od naju lepši je zdaj? Le nekaj mesecev po predstavitvi limuzinskega 508, je na ceste pripeljala tudi karavanska različica.
No, da ne bo zamere, naj se takoj popravim - pri Peugeotu ga označujejo s kratico SW, kar pomeni Station Wagon. A četudi je karavan (Caravan, če smo natančni) v avtomobilskem svetu pripada znamki Opel, je ta zdaj tako ali tako v skupini PSA.
A nazaj k Peugeotovi zgodbi. Francozi pravijo, da D segment v Evropi zajema približno 1.400.000 avtomobilov. V njem se konstantno, že zadnjih deset let povečuje delež karavanskih različic in tako je sedaj že vsak tretji avto v tem razredu karavan.
Dejstvo je seveda dobra popotnica, a prava resnica je v tem, da so ljudje dobro, kaj dobro, odlično sprejeli novi 508. V samo dobrem mesecu dni, odkar ga prodajajo v Franciji in Španiji se je zanj odločilo že več kot 6.000 kupcev. Številka pa se bo nedvomno precej povečala, ko bo avto na voljo tudi v ostalih evropskih državah. Po večini bo to konec leta oziroma v začetku prihodnjega, ko bo limuzinski 508 pripeljal tudi v Slovenijo.
Z nekaj mesečnim zamikom pa bo potem k nam pripeljal tudi 508 SW. Francozi zanj pravijo, da so se trudili ohraniti večino dobrih lastnosti limuzine. Tako kot so to storili že pred petdesetimi leti z modelom 504, je tudi 508 SW nastajal malodane sočasno z limuzino. V dolžino je od limuzinske različice SW daljši le 4 centimetre, v višino pa avto meri zgolj 1,42 metra, kar ga seveda uvršča med najnižje v segmentu. Pohvalno pa je predvsem dejstvo, da sta oba novinca krajša od predhodnika, saj so pri Peugeotu zavestno odstopili od ideje, da mora biti vsak novi avto večji od predhodnika. Navsezadnje tudi garaže ne rastejo, mar ne?
SW ohranja kupejevske stranske šipe, kar pomeni, da so vrata brez okvirjev. Tudi zaradi slednjega je SW v primerjavi z limuzinsko različico enak do zadka, vključno z zadnjimi vrati. Po večini so karavani podobni svojim limuzinskim dvojčkom le do sredinskega B stebrička, potem pa gre zaradi prtljažnika oblika svojo pot. Ker Peugeotova zadnja vrata nimajo okvirov, so lahko ostala enaka, svojo pot je tako šla le strešna linija. Prtljažni prostor je navkljub izjemno športno naravnani liniji prostorsko radodaren. 530 litrov je prostora v osnovi, z zloženimi naslonjali zadnjih sedežev pa kar 1780 litrov. A prednost prtljažnika se zdi njegova oblika. To je sicer stvar okusa, a marsikomu, vključno z mano, je SW še lepši kot limuzina.
Vendar pa SW ni zgolj lep, temveč se tudi dobro pelje. Podvozje je izjemno zmogljivo in z neravninami opravi kot za šalo. Voznik lahko preko stikala izbira vozne programe, ki so dovolj raznoliki, da se njihovo dejanje takoj občuti. Ne glede na izbrani motor, navduši osemstopenjski samodejni menjalnik, za katerega se morda vseeno zdi, da se bolje počuti v kombinaciji z bencinskimi motorji. A brez skrbi, tudi z dizelskimi nima težav. Če slednje prištejemo k izjemno všečni notranjosti, kjer blestijo digitalni merilniki in odličen osrednji zaslon, izjemna opremljenost (vključno s sistemom Night Vision, za prikaz okolice ponoči) je jasno da imajo pri Peugeotu ponovno močnega prodajnega aduta.
Tehnološko v primerjavi z limuzino ni razlik, pa vseeno - že od modela 3008 za (doplačilno) ozvočenje skrbi francoska znamka Focal. Čeprav je sistem na voljo po relativno ugodni ceni, pa je njegova kvaliteta nadpovprečna. Še izboljšani sistem je na voljo tudi v obeh 508, pri čemer se zdi, da se bolje počuti prav v SW. Posledično pa se z njim dobro počutijo voznik in sopotniki.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del