Vozili smo: Porsche 911 Carrera 4 in 4S

7. 3. 2013
Deli

Pri Porscheju pravijo, da se za dvosklopčni samodejni menjalnik PDK odloči skoraj 90 odstotkov kupcev Devetstoenajstice.

To ni presenetljivo: ne le da ta menjalnik 911 ne vzame niti kančka tiste neposredne povezanosti z voznikom, ki jo od športnega avtomobila pričakujemo, prav nasprotno: ob tem, da je pri vsakdanji uporabi dobrodošel zaradi udobja, je med športno vožnjo zaradi hitrega in odločnega prestavljanja tudi odličen način, kako prihraniti kakšno sekundo in sunek.

Kaj pa štirikolesni pogon? Tu odstotek kupcev seveda ni tako visok, a vseeno: takšnih je skoraj tretjina prodanih Devetstoenajstic. V nekaterih državah, kjer so vozne razmere večkrat nepredvidljive, na primer v Švici, kjer smo na zaprti, ovinkasti, zasneženi gorski cesti Carrero 4 in 4S primerjali z dvokolesno gnano Carrero, je ta odstotek še mnogo višji, a tudi tisti, ki bi si štirikolesni pogon omislili le za vsak primer, ste lahko pomirjeni. Res je sicer, da je 911 s štirikolesnim pogonom malce (za 50 kilogramov) težja od dvokolesno gnane, a na koncu razen malce večje porabe razlike med obema v veliki večini voznih pogojev in okoliščin ne boste niti opazili.

Tehnika je pravzaprav preprosta: računalnik krmili mokro večploščno sklopko, ki razporeja navor med prednjo in zadnjo os. Tam ga je lahko 100 odstotkov, lahko pa tudi več kot pol manj. In to je vse – in deluje.

Tako kot pri dvokolesno gnani 911 je tudi tu osnovni motor 3,4-litrski in ima kilovatov oziroma 350 'konjev', v modelu S pa je 3,6-litrski in ima 50 'konjev' več. 4,3 sekunde do 100 kilometrov na uro ni impresivno le na papirju, ostro speljevanje je resnično podobno brci v ... hmmm ... spodnji del hrbta. Stvari postanejo še bolj impresivne, ko je pod kolesi sneg, cesta pa se vzpenja v klanec. V prvi prestavi 911 Carrera 4S sicer zavrti kolesa v prazno in malce rita, nato pa v drugi primejo in avtomobil se požene, kot bi bil pod kolesi suh asfalt. Tu je močno hitrejša od dvokolesno gnane Carrere, na suhem asfaltu pa imata enake pospeške.

Poleg doplačilnega sedemstopenjskega PDK si lahko Carrero 4 in 4S omislite tudi s serijskim sedemstopenjski ročnim menjalnikom. V njem je šest prestav klasično športno izračunanih, sedma pa je izrazito varčevalna in jo je mogoče vklopiti le, če je bila prej vklopljena peta ali šesta prestava. Diferencial ima lahko klasično mehansko zaporo z usmerjanjem navora PTV v kombinaciji z ročnim menjalnikom ali elektronsko nadzorovano zaporo PTV Plus v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom. In da ne pozabimo: omislite si lahko še paket za povečanje moči motorja za 30 'konjev'. Ali pa štirikolesni pogon v kombinaciji s kabrioletsko karoserijo.

Ali v resnici potrebujete štirikolesni pogon pri takšnem avtomobilu? Zelo verjetno (z nekaterimi izjemami) ne. A lepo ga je imeti – razen če neskončno uživate v bočnih drsenjih in dimu izpod zadnjih koles.

Besedilo Dušan Lukič, foto Tovarna