Vozili smo: Porsche 911 Targa

Za rojstvo Porschejeve Targe so pravzaprav krivi Američani, ki so Nemcem zagrozili, da njihovim kabrioletom z mehko streho ne bodo več odobrili homologacije.

20. 5. 2014

Porsche je prvo Targo predstavil že daljnega leta 1965. Za izdelavo takšnega avtomobila so se Nemci odločili po tem, ko so Američani zagrozili, da kabrioletom z mehko streho (ki ne zagotavljajo dovolj varnosti pri morebitnem prevračanju) ne bodo več odobrili homologacije, brez nje pa bi bila prodaja na ameriških trgih seveda nemogoča. Tako je Porsche leta 1965 na frankfurtskem avtomobilskem salonu predstavil povsem nov koncept avtomobila, ki je združeval vse pomembne elemente kupeja in kabrioleta ter ob tem zagotavljal tudi dovolj visoko stopnjo varnosti. Prodaja se je začela dve leti kasneje, Targa pa je kmalu postala prodajni hit. V 70. letih si je Targa lastila kar 40-odstotni delež vseh prodanih modelov 911, še danes pa je Targa vsak deseti prodani Porsche 911. Skupno so v slabih 50 letih izdelali 853.000 Targ, kar predstavlja 13-odstotni delež vseh Porschejev 911.

Nova Targa ostaja v tesnem sorodstvu s kabrioleti, torej z modelom 911 Carrera 4, hkrati se seveda pohvali z videzom originalne Targe. Da bi združili omenjeno, predvsem sodobno karoserijo z originalnim zaščitnim lokom Targa, pa so bili nemški inženirji primorani razviti posebno streho in zagotoviti ustrezen sistem zlaganja le-te. Pri Porscheju trdijo, da je sistem zlaganja strehe inovativen in poseben, a čudežev vendarle ne pričakujte. Treba je vedeti, da se pod pokrov motorja (oziroma zadnjo šipo) zlaga celotna strešna konstrukcija, kar je podobno, kot če bi imel avtomobil običajno, trdo streho. Zato je treba med odpiranjem ali zapiranjem strehe avtomobil povsem ustaviti, elektromotorji pa za postopek potrebujejo 19 sekund. Sistem najprej dvigne in pomakne nazaj zgornji zadnji del avtomobila (torej zadnjo šipo in pokrov motorja), zloži v narejeni prostor mehko platneno streho, nato pa se dvignjeni zadnji del (šipa in pokrov motorja) vrne v prvotni položaj. Če ste pomislili na najhujše, vas lahko potolažimo, da so na to pomislili tudi Porschejevi inženirji – ker se pokrov motorja skupaj z zadnjo šipo pri odpiranju pomakne precej za zadek avtomobila, posebna tipala nadzorujejo prostor okoli avtomobila, in če ga je premalo, onemogočijo postopek zlaganja strehe ter posledično zagotovijo, da dvigajoč pokrov motorja ne udari v steno ali preblizu parkiran drug avtomobil oziroma kakršenkoli moteč element. Čeprav je sam postopek enak zapiranju (oziroma odpiranju) trde strehe, pa so se nemški inženirji slednji (v primeru prejšnje Targe stekleni) zaradi pomanjkanja prostora pod zadnjo šipo in pokrovom motorja morali odreči. Ob tem zatrjujejo, da platnena streha zagotavlja dovolj zvočne izolacije in varnosti ter je seveda bolj primerna za zlaganje kot trda, v prvi vrsti seveda, ker zahteva manj prostora in je tudi občutno lažja. S tem so odgovorili tudi na novinarsko vprašanje, ali lahko v novi Targi v prihodnosti pričakujemo tudi drugačno streho.

In kako se izkaže Targa med vožnjo? Novinarske testne vožnje so potekale v okolici italijanskega Barija, kjer je sicer muhasto vreme postreglo z dovolj sonca in pravšnjimi temperaturami, da smo vsaj en dan prevozili z zloženo streho. Ob tem je treba poudariti, da so vozniki na jugu Italije precej hitrejši kot na severu. Hitrosti 100 km/h na običajnih cestah niso nič nenavadnega, prav tako se polžje počasi ne vozijo na avtocesti. Vendar tudi Targa je Porsche in z njo je vožnja poezija. Moči je ne glede na motorno različico več kot dovolj, uživanje je še podkrepljeno z odličnim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom PDK. Čeprav so vozniku za prestavljanje na voljo tudi obvolanske ročice, potrebe po slednjem med običajno vožnjo skoraj ni. Seveda pa tako avtomobil kot motor ponujata več, in če si voznik zaželi športne in dinamične vožnje, so mu na voljo ročno sekvenčno prestavljanje ter tudi športno prilagajanje podvozja, odzivnost motorja in glasnost izpušnega sistema.

In veter? S pihanjem vetra v potniški kabini je Targa nekje vmes. Verjetno ne zagotavlja toliko vetrne zaščite in po drugi strani toliko svobode kot kabrioletska Carrera, a ponuja več kompaktnosti in zagotavlja boljši občutek varnosti. Jasno, tudi ko je govor o pogonu, saj je tudi Targa zadnje generacije na voljo z zgolj štirikolesnim pogonom. Njihovi kupci si pač želijo več varnosti in zanesljivosti, ob tem pa hitijo pri Porscheju dodajati, da kupci Targ niso samo starejši vozniki, prav tako je enakomerno porazdeljeno lastništvo med moškimi vozniki in predstavnicami nežnejšega spola. Si pa vseeno želijo, da bi prepričali več mlajših voznikov. A dokler bo Porschejeva ponudba tako bogata, bo mlade z dovolj denarja težko prepričati, da ne bi raje izbrali katerega drugega modela. Nostalgični lok Targe pa se tako in tako igra s čustvi starejših ljudi. Čeprav ga tudi mlajši radi pogledamo!

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Združitev zgodovine in sodobne tehnologije je brezhibna.

  • Motorji

    Le dva motorja, a četudi bi bil le en, bi zadostoval. Pogon zgolj štirikolesni, posledično odpade igranje z zadkom. Minus?

  • Notranjost in oprema

    Je lahko še kaj boljše?

  • Cena

    Cena v Sloveniji je izredno zasoljena, v Nemčiji je že precej bolj znosna.

Prva ocena

Porsche 911 Targa je še eden v vrsti avtomobilov, ki se z obliko spominjajo preteklih modelov. A v nasprotju z večino oblika ni suženj tehnologije in zmogljivosti, zato nova Targa ne sprejema kompromisov in ponuja le najboljše.

Podatki

Model: 911 Targa 4

Motor (zasnova): šestvaljni bokser
Gibna prostornina (cm3): 3.436
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 257/350 pri 7.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 390 pri 5.600
Menjalnik, pogon: R7/DS7, vsa 4
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.450
Dolžina x širina x višina (mm): 4.491 × 1.852 × 1.298
Prtljažnik (l): 125+160
Masa praznega vozila (kg): 1.540 (1.560)
Največja hitrost: 282 (280)
Pospešek (0-100km/h): 5,2 (5,0/4,8*)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 9,5 (8,7)
Izpust CO2(g/km): 223 (204)
Opombe:

Podatki v oklepaju veljajo za samodejni menjalnik PDK. *Paket Sport Plus+PDK.

Model: 911 Targa 4 S

Motor (zasnova): šestvaljni bokser
Gibna prostornina (cm3): 3.800
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 294/400 pri 7.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 440 pri 5.600
Menjalnik, pogon: R7/DS7, vsa 4
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.450
Dolžina x širina x višina (mm): 4.491 × 1.852 × 1.291 (1.289)
Prtljažnik (l): 125 + 160
Masa praznega vozila (kg): 1.555 (1.575)
Največja hitrost: 296 (294)
Pospešek (0-100km/h): 4,8 (4,6/4,4*)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 10,0 (9,2)
Izpust CO2(g/km): 237 (214)
Opombe:

Podatki v oklepaju veljajo za samodejni menjalnik PDK. *Paket Sport Plus+PDK.