Vozili smo: Porsche Cayenne GTS

Verjetno smo avtomobilski novinarji kdaj dolgočasni in se ponavljamo. Toda v primeru osemvaljnega motorja je jasno, da ga poslušaš raje kot radio. In če k temu dodaš še prijetno obliko, sploh pa napis Porsche na zadnji strani avtomobila, mi je malo mar, če se ponavljam!

29. 8. 2012

Porsche Cayenne GTS, za katerega se je v prvi različici odločilo natanko 15.766 kupcev, se umešča med osnovni Cayenne S in Cayenne Turbo. Torej, ni najhitrejši niti najmočnejši, pa spet ne najpočasnejši, a je pravzaprav svojevrsten. Čeprav na prvi pogled okorno velik, je v detajlih neverjetno športno dinamičen. Celo do te mere, da ga pri Porscheju ne uvrščajo zgolj med S in Turbo, ampak zanj pravijo, da je povsem samosvoj, s svojim lastnim karakterjem. Tako se postavlja z večjimi režami za zajemanje zraka na prednjem delu avtomobila in zatemnjenimi stekli prednjih žarometov skoraj v enakem slogu kot Turbo. GTS-a bo mogoče prepoznati tudi po črnem okvirju stranskih šip, po že serijskih 20-palčnih aluminijastih platiščih (RS Spyder design), v rdeče obarvanih zavornih čeljustih, zatemnjenih zadnjih lučeh, po drugačnem in zajetnejšem zadnjem spojlerju in v mat črno barvo obarvanih manšetah izpušnih cevi. V notranjosti je opaznih razlik veliko manj, bodo pa njegovi sedeži že serijsko oblečeni v kombinacijo usnja in alkantare.

V primerjavi s Cayennom S je GTS nižji za 24 milimetrov, če je opremljen s serijskim vzmetenjem, in za 20 milimetrov, če je opremljen z opcijskim zračnim vzmetenjem. Na račun večjih koles sta širša tudi koloteka: prvi za 13 in zadnji za 17 milimetrov. Kot se za pravega športnika spodobi, je GTS (ob vseh drugih 'obveznih' sistemih) serijsko opremljen tudi s sistemom PASM (Porsche active suspension management), ki omogoča številne nastavitve podvozja v smislu udobne (Comfort) vožnje, običajne (Normal) ali športne (Sport). Če je Cayenne GTS opremljen z zračnim vzmetenjem, je za prilagajanje višine Cayennovega trebuha na izbiro pet različnih višin.

V primerjavi s predhodnikom, je motor v novem GTS-u močnejši za 15 'konjev', kar pomeni, da je najmočnejši med atmosferskimi motorji v Cayennovi kolekciji . Ob tem je 15 Nm več tudi navora, zato ne čudi, da je za 10 km/h večja tudi največja hitrost. Ker pa je GTS v primerjavi s predhodnikom za več kot 150 kilogramov lažji, je tudi varčnejši ‒ pri Porscheju obljubljajo povprečno porabo le 10,7 l/km, kar je za 3,2 litra manj od predhodnika. Ob tem je za 81 g/km manjši tudi izpust CO2. Ti podatki so tako ugodnejši tudi zavoljo osemstopenjskega samodejnega menjalnika, čigar zadnji dve prestavi (sedma in osma) služita izključno varčevanju z gorivom in sta namenjeni zgolj vožnji po avtocesti, zato Porsche Cayenne GTS največjo hitrost doseže v šesti prestavi!

A Cayenne GTS ni namenjen le vožnji po avtocesti in doseganju velikih hitrosti. Že ob zagonu motorja ta z nizkimi toni naznani, da je motorni orkester osemvaljni ter voljan hitre in športne vožnje. Ob izbiri programa Sport se sprostijo tudi kanali izpušne cevi, ki zvok usmerijo tudi v kabino avtomobila. Ušesa zastrižejo, koža se naježi, noga postane težja in zabava se začne ...

In tukaj bom končal!

besedilo: Sebastjan Plevnjak • foto: Tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Ko je govor o Porscheju, je prva asociacija model 911. Vse druge različice pridejo za njim, tudi Cayenne.

  • Motorji

    Ni najmočnejši in ni najhitrejši, je pa najbolj možat.

  • Notranjost in oprema

    Čeprav je GTS športnik po duši, v njem ne bodo trpeli niti ljubitelji udobja. Sedeži so sicer videti zelo športno, a so lahko zelo udobni, razvajajo pa s kombinacijo usnja in alkantare. Vsa druga oprema je seveda ‒ nadpovprečna.

  • Cena

    Ker je Porsche, je jasno, da ne more biti poceni. A naj bo jasno tudi to, da povrne vsak plačan evro! Sicer pa je Porsche Cayenne GTS že naprodaj in je zanj potrebno odšteti 126.953 evrov.

Prva ocena

Če razmišljam logično in racionalno in če je to pri Porscheju sploh mogoče, potem bo GTS s svojo pojavo, močjo in dominanco prava izbira. Že res, da je Turbo močnejši, a roko na srce ‒ si Cayenna res omisliš kot športni avto?

Podatki

Model: Porsche Cayenne GTS

Motor (zasnova): osemvaljni, V, atmosferski
Gibna prostornina (cm3): 4.806
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 309/420 pri 6.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 515 pri 3.500
Menjalnik, pogon: Ds8; 4x4
Prednja prema: zračno vzmetenje , dvojna prečna vodila, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: zračno vzmetenje, večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.895
Dolžina x širina x višina (mm): 4,846 × 1.954 × 1.685
Prtljažnik (l): 670/1.780
Masa praznega vozila (kg): 2.085
Največja hitrost: 261
Pospešek (0-100km/h): 5,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 10,7
Izpust CO2(g/km): 251

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri