Ko beseda nanese na znamko Porsche, v hipu pomislimo na hitre in športne avtomobile. Kako tudi ne, ko pa si je model 911 skozi desetletja pridobil privržence praktično po vsem svetu.
A Porsche je tudi Cayenne. Že sama pojava tako ogromnega Porscheja je ob njegovem začetku prodaje vzbujala dvome, morda celo negativna odobravanja. Vendar so dejstva, da je tudi Cayenne v notranjosti pristni Porsche, da so v njem enako zmogljivi motorji in da so vozne lastnosti tega več kot dve toni težkega športnega terenca primerljive z voznimi lastnostmi marsikaterega osebnega avtomobila, v hipu pripomogla, da je bilo kmalu pozabljeno vse slabo.
Zdaj je Porsche Cayenne pomemben igralec na igrišču, namenjenem velikim SUV-om. Ob tem je treba poudariti še nekaj: sicer težko govorimo o cenovni dostopnosti, a Cayenne je v primerjavi z drugimi Porscheji cenovno ugoden, sploh ob dejstvu, da brez težav prepelje tudi štiri dodatne potnike. In ker športnost v tem avtomobilu vseeno ni najpomembnejši dejavnik, so v njem poskusili še z dizelskim motorjem. Ponovno je sledilo zgražanje, češ, Porsche pa že ne more imeti dizelskega motorja, a spet so se morali goreči nasprotniki dizlov ugrizniti v jezik. Svoje je prispevala še gospodarska kriza in dizelski motor v Porscheju nenadoma ni bil več nikakršen bavbav.
In so pri Porscheju stopili še korak dlje ter naredili prvo različico S z dizelskim motorjem. Torej so pomešali vse dobro in nastal je Cayenne z najmočnejšim osemvaljnim turbodizelskim motorjem. Motor s prostornino 4,2 litra zmore ob pomoči dveh turbopuhal kar 281 kW oziroma 382 'konj', ob tem pa postreže, pozor, s 850 Nm navora. Seveda so impresivne tudi nadaljnje številke: 2,2 tone težki Cayenne od 0 do 100 km/h pospeši v vsega 5,7 sekunde in doseže največjo hitrost 252 km/h. Pri tem je seveda odličen podatek tudi poraba goriva, ki jo obljublja tovarna: zgolj 8,3 litra na 100 kilometrov.
Že res, da tovarne pretiravajo, a o resničnosti (vsaj približno) smo se prepričali tudi med preizkusno vožnjo, kjer smo nekatere odseke večinoma hribovite ceste odpeljali tudi malo hitreje. In rezultat? Povprečje 9,1 litra za sto prevoženih kilometrov. To je zagotovo dokaz, da je stroj več kot odličen, njegova (tovarniška) poraba pa ob tekoči vožnji brez priganjanja več kot realna. Pri tem so v Porscheju ogromno truda vložili v izpušni sistem, ki zaradi tega le redko izda, da je pod prednjim pokrovom dizelski motor. Ob upoštevanju serijskega sistema start/stop, sistema rekuperacije zavorne sile, aktivnega štirikolesnega pogona PTM in ob izbirni stolitrski posodi za gorivo pa lahko Cayenne S Diesel z eno posodo goriva prevozi kar 1.200 kilometrov. To pa je še ena prednost, ki jo zagotovo ceni marsikateri lastnik avtomobila z dizelskim motorjem. Četudi je Porsche!
Besedilo: Sebastjan Plevnjak