Oblikovno spremenjena Panamera ponuja kar deset različic, od turbodizla do poskočnih različic z dvema turbopuhaloma, od varčnega hibrida do razgrajaškega 4,8-litrskega atmosferskega mišičnjaka.
Po štirih letih so pri Porscheju predstavili drugo generacijo modela Panamera. Družina se je razširila na deset članov, prav vsi pa zagotavljajo užitek v vožnji, ne glede na to, ali sedite za volanom ali pa po šefovsko kraljujete na zadnjih sedežih. Naš nasvet? Kar za volan zlezite.
Čeprav so naredili več kot 100 tisoč avtomobilov in jih večinoma prodali v Evropi in na Kitajskem (dve tretjini celotne prodajne pogače), imajo največ ambicij z ZDA. Čez lužo naj bi primat počasi prevzel bencinsko-električni hibrid, ki omogoča domet 36 kilometrov zgolj s pomočjo elektrike. Toda več o hibridu v posebnem kvadratku. Panamera je oblikovno osvežena, kar je najbolj vidno na drugače oblikovanih žarometih (serijski biksenoni, LED-tehnologija pa je še vedno doplačljiva), poznavalci pa bodo opazili še drugačne odbijače in nižje postavljeno zadnjo registrsko tablico. In da gospodu na zadnjem sedežu ne bi zmanjkalo prostora, so ob bok klasični različici postavili še podaljšano, tako imenovano Executive. Ta je daljša za 15 centimetrov, kar se zaradi raztegnjene medosne razdalje (prav tako 15 centimetrov) kaže predvsem v prostornejši notranjosti. In ni hudič, da vedno dobrohotna tajnica tudi z visokimi petkami ne bi mogla udobno stegniti svojih dooolgih nog ... Hmm, nismo več tako prepričani, da je voznikov sedež najboljša rešitev.
Šalo na stran, Panamera je pravi Porsche, zato le za krmilo. Če oblikovne spremembe niso bile ravno v nebo vpijoče, pa je več sprememb pri motorjih. Zanimiv je novi trilitrski biturbo v različicah S in 4S, ki zamenjuje starega 4,8-litrskega atmosferskega brata in so si ga sposodili kar pri Audiju. Nekoliko predelan ponuja več moči od predhodnika (15 kilovatov ali bolj domačih 20 'konjev'), za 20 Nm več navora pri 500 vrtljajih manj, hkrati pa s prisilnim polnjenjem zagotavlja tudi v povprečju za 0,9 litra manjšo porabo. Razlika pri pospešku do 100 km/h je samo 0,3 sekunde in pri največji hitrosti samo štiri kilometre na uro – seveda v prid novincu. Povprečna poraba pri različicah S in 4S je za 18 odstotkov boljša, predvsem pa je veliko manj onesnaževanja s CO2; če je bilo prej 247 gramov na prevoženi kilometer, je zdaj le še 204 grame (za S), še večja razlika pa je pri 4S (prej 254, zdaj 46 manj, torej 208 gramov). In če vemo, kakšna vojna se bije med inženirji za zmanjševanje vsakega posameznega grama CO2, so rezultati več kot prepričljivi.
Nekaj novosti je tudi pri drugih motorjih. Pri atmosferski različici Panamera GTS so število konjičkov povečali za deset (zdaj 440), hkrati pa so zmanjšali povprečno porabo goriva za 0,8 litra. Celo pri turbodizlu so zmanjšali žejo za 0,2 litra, zato se lahko zdaj pohvali z dometom kar 1.270 kilometrov. Potem pa pridemo do zvezde, Panamere Turbo, ki ima zaradi prirastka 20 'konjev' zdaj kar 520 'iskrih' pod motornim pokrovom. Čeprav porabi tudi po zaslugi novega izpušnega sistema kar 1,3 litra bencina manj na 100 prevoženih kilometrov, pa se lahko pohvali s 4,1-sekundnim pospeškom do 100 km/h in 305 km/h največje hitrosti. Ufff, hiter štirisedežnik, kaj pravite?
Nekaj so privarčevali tudi zaradi sprememb na dvosklopčnem menjalniku PDK, predvsem pa z uporabo novega sistema Auto Start/Stop, ki loči motor od menjalnika že na začetku zaviranja. Zato se poveča čas, ko motor deluje tako rekoč v prostem teku z najnižjimi možnimi vrtljaji. Zaradi večjega udobja so pri sistemu aktivnega blaženja Porsche Active Suspension Management (PASM) uporabili drobne dodelave (tako imenovan fine tuning), prav tako so malce dodelali zračno vzmetenje, spremenjena prednja prema in novejše gume pa pripomorejo k boljšemu občutku na volanskem sistemu pri dinamičnejši vožnji.
Lepo je biti za volanom Panamere, čeprav se ne bi branili niti dobre družbe na zadnjih sedežih podaljšane različice Executive. Vidite, s kakšnimi dilemami se morajo ukvarjati poslovneži ... Potem pa pravijo, da je življenje poslovnežev lahko.
Porsche Panamera S E-Hybrid
Če pri Porscheju Panameri ne želite turbodizla (kar povsem razumemo), hkrati pa nočete biti na ti z lokalnim prodajalcem goriva, je hibridna različica kot naročena za vas. Bencinsko-električni hibrid postreže s kar 306 kilovati ali bolj domačimi 416 'konji' (velja za celoten sistem), še bolj razveseljiv pa je podatek, da je njegov doseg zgolj na električno energijo kar 36 kilometrov. Seveda to velja v idealnih razmerah, torej ko je litij-ionska baterija povsem polna in voznik zmeren na stopalki za plin. Zelo pomemben je tudi podatek, da se lahko vozite na elektriko do 135 km/h, kar pomeni, da se bencinski motor ne zažene niti pri avtocestnih hitrostih. Torej (skoraj) brez kompromisov ...
Litij-ionska baterija ima kapaciteto kar 9,4 kWh, kar je več kot petkrat bolje od predhodne metal-hibridne baterije, ki je zmogla zgolj 1,7 kWh. Nova Panamera S E-Hybrid je seveda priključni hibrid, zato se napolni v samo 2,5 ure (pri 16 amperih) oziroma petih urah (pri 10 amperih).
Ob uzakonitvi zgolj električnega pogona pospeši Panamera do 50 km/h v samo 6,1 sekunde, skupaj z bencinskim motorjem V6 pa do 100 km/h v ... hmm ... 5,5 sekunde. Motorja se odlično dopolnjujeta, saj elektromotor prime za vajeti v nižjih vrtljajih, moč šestaka z mehanskim polnilnikom pa postane opazna pri višjih. Občutek med vožnjo? Kot bi vozil V8, predvsem v športnem programu.
Voznik seveda lahko izbira med štirimi programi: samodejni (Hybrid Mode), električni (kjer ob določenih predpogojih vztraja zgolj v električnem pogonu, E-Power), že omenjeni športni (Sport Mode) in program, ki daje prednost polnjenju baterije (E-Charge). Zadnji je primeren za recimo pot v drugo mesto, po središču katerega se želiš voziti zgolj na elektriko, seveda pa morajo biti takrat baterije povsem polne.
Prek pametnega telefona in primerne aplikacije lahko nadzirate, koliko časa bo polnjenje še potekalo (oziroma kako polna je baterija), lahko nastavite klimatsko napravo in si tako ohladite (segrejete) notranjost že pred prihodom. Dodatni programi omogočajo tudi druge funkcije, recimo sledenje avtomobilu.
Po predvidevanjih Porschejevih strategov bo največji trg za hibrid ZDA.