Vozili smo: Porsche Panamera S Hybrid

21. 6. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Kako lahko Porsche izpušča v zrak manj CO2? Zdaj je to mogoče, saj ­ponujajo Panamero S Hybrid.

Veliki avtomobili, dobre zmogljivosti in majhna poraba običajno ne gredo skupaj. Pa se vseeno skoraj pri vseh izdelovalcih lotevajo takšnih poskusov. Ko je Porsche postal globalna znamka, mu ni preostalo nič drugega, kot da se loti združevanja dveh zelo različnih lastnosti avtomobilov – odličnih zmogljivosti in majhne porabe goriva. Zdaj je tu Panamera S Hybrid, za katero pri Porscheju trdijo, da je najvarčnejši Porsche vseh časov.

Vsekakor ni nič manj zmogljiv kot nekateri, ki jih še imajo v svojem prodajnem programu. Nasprotno – s kar 380 'konji' ('sistemske' moči) se uvršča v srednji del ponudbe pri Panameri. Za 20 'konjev' zaostaja za tistim, kar ponuja običajna Panamera S (brez dodatka Hybrid), ki pa ima bencinski motor V8.

Panamera S Hybrid je s tehničnega stališča zelo zanimiv avto

Porschejevi inženirji so zasnovali tako imenovani vzporedni hibridni pogon. Osnovo tvori trilitrski bencinski motor V6 (245 kW), pri katerem za dodatno polnjenje zraka v valje skrbi kompresorski polnilnik. Dodan je sinhronski elektromotor (34 kW).

Panamerin hibridni sistem je prva vzporedna hibridna povezava med večjimi prestižnimi modeli. Z njim je mogoče do dva kilometra daleč peljati tudi brez pomoči električnega motorja, pri čemer lahko dosežemo celo hitrost do 85 km/h. Sistemski menedžment omogoča še eno zanimivo delovanje Panamere S Hybrid: do hitrosti 165 km/h je mogoče voziti brez bencinskega motorja, če voznik 'jadra', kot so to imenovali pri Porscheju.

Seveda je to mož­no le, kadar nekoliko izgubljamo hitrost ali pa vozimo navzdol, pomembno pa je predvsem to, da je takrat pogonski motor izklopljen iz pogonskega dela in tako tudi varčuje z gorivom.

Celoten hibridni sistem sicer ni popolna novost, saj je Porsche pred nekaj časa tak hibridni sistem prvič predstavil v Cayennu, kjer pa je povezan s štirikolesnim pogonom, medtem ko je pri Panameri pogon le na zadnji par koles. Tudi zaradi tega je Panamera v primerjavi s Cayennom precej bolj gospodarna (6,8 proti 8,2 v litrih porabljenega goriva na 100 km oz. 159 proti 182 v gramih CO2 na prevoženi kilometer).

Rezultat nove hibridne zasnove je torej vreden truda inženirjev, omogoča pa tudi doseganje boljših številk porabe in izpus­tov, ki so danes menda bolj pomembne kot vse drugo.

Panamera S Hybrid pa ima še drugo plat zgodbe

Elektromotor se, kadar potrebujemo vso moč, zelo dobro dopolnjuje z bencinskim motorjem in je 380 'konjev' lahko premalo le še za najbolj sofisticirane ljubitelje zmogljivosti.

Zdi pa se, da vsaj za Porschejev prodajni izkupiček v zunajevropskih državah prav hibridna Panamera odpira nove možnosti, saj so spodbude ali olajšave za te vrste avtomobilov ponekod zelo razširjene.

Navzven se Panamera S Hybrid od drugih različic s tem imenom ne razlikuje. Nekaj več razlik je na armaturni plošči, pri merilnikih in pri gumbih na sredinski konzoli. Seveda ima tudi multifunkcijski sistem na zaslonu del, na katerem lahko nadzorujemo delovanje hibridnega pogona, celo z več možnostmi prikazovanja delovanja hibridnega pogona, lahko pa spremljamo tudi porabo goriva ter izpust CO2 oziroma prihranek pri vožnji z električnim pogonom.

Posebnost Panamere S Hybrid je tudi v tem, da lahko v zelo veliko primerih vožnjo začnemo z elektromotorjem (ker sistem skrbi, da je termalno stanje akumulatorjev čim dlje optimalno). A če smo se (kot voznik) pozabili pripeti z varnost­nim pasom, nam še tako vztrajno pritis­kanje na gumb za vklop elektropogona ne pomaga, saj je takrat zaradi varnosti mogoče speljati le z običajnim motorjem.

Zanimiv se zdi tudi način povezave obeh motorjev prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika na pogonski kolesi. Ta omogoča, da tudi takrat, kadar deluje le elektromotor, lahko vozimo v višjih prestavah. Tudi 'pametna' stopalka za plin deluje tako, da med delovanjem elek­tromotorja drugače sporoča voznikove želje v sistem kot tedaj, ko stopalko pohodimo in se vklopi vseh 380 'konjev'.

Panamera S Hybrid je dober primer, kaj vse so inženirji že naredili za to, da nam avtomobil pomaga in bolj ustreza različnim voznim razmeram, tudi sedanjim, ko je treba imeti hkrati močan in varčen avto.

Da je za to treba odšteti nesramno velik kup novcev, pa je druga zgodba. Res pa se zdi, da za več kot sto tisočakov tudi zelo veliko dobiš.

Vprašanje cene ali davkov

Panamera S Hybrid na slovenskem ceniku ni najcenejša različica Panamere, čeprav se ob njenem nakupu v državno blagajno zaradi nižjega davka na motorna vozila steče manj (šest odstotkov od uvozne cene, ker je njen izpust CO2 precej manjši, pri Panameri S znaša 23 odstotkov od uvozne cene).

Razlika v maloprodajni ceni med S in S Hybridom znaša nekaj več kot 4.000 evrov. Čeprav te razlike seveda ne moremo imeti za pravo spodbudo za nakup avtomobila z manjšim izpustom CO2, pa govori o tem, koliko kupec pridobi, če se odloči za hibridno Panamero.

V njeno korist pa govorijo tudi spodbude v nekaterih drugih državah, v Franciji ta na primer znaša 1.850 evrov, v Španiji 4.475 in na Nizozemskem celo 8.584 evrov. Manj kupci plačajo tudi v ZDA (okoli 2.000 dolarjev), na Japonskem (okoli 4.000 evrov) in še največ na Kitajskem, kjer je cena nižja za okoli 15.000 evrov.

Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja