Novi Ceed bo sicer tančico skrivnosti odvrgel na prihajajočem ženevskem avtomobilskem salonu, a mi smo vsaj za nekaj ur že sedli vanj.
Za novi Ceed bi težko sploh še rekli, da govorimo o korejskem avtomobilu. Avto je bil namreč oblikovan in razvit v Kijinem evropskem oblikovalskem centru s sedežem v nemškem Frankfurtu, pa tudi izdelovali ga bodo v evropski tovarni, natančneje v Žilini na Slovaškem. Pa ne bo nova zgolj oblika, ampak je povsem novo tudi podvozje.
In to je bil, poleg motorjev, ki so prenovljeni do te mere, da v ozračje izpuščajo tako malo škodljivih emisij CO2, da jih lahko celo primerjamo z nekaterimi hibridnimi motorji, tudi glavni namen prvih testnih voženj. Ugotoviti, kako se med vožnjo odzivata povsem nova platforma in njeno podvozje. Kajti avtomobili so bili še precej zamaskirani, poleg tega pa tudi v notranjosti nekateri elementi še niso bili na ravni serijske izdelave. Serijsko proizvodnjo novega Ceeda bodo v slovaški tovarni začeli predvidoma maja, do takrat pa so prav vsi avtomobili, ki so bili in še bodo narejeni, označeni z značko predserijski.
Novi Ceed je pošteno presenetil, to lahko zapišemo brez odkrivanja tople vode. Podvozje je na trenutke sicer še precej glasno in tu dopuščamo možnost, da bo v serijskem avtomobilu ta težava odpravljena ali pa vsaj izboljšana. A tisto, kar je presenetilo, je bila predvsem lega na cesti. Tudi s hitrimi ovinki novi Ceed nima težav, pri tem pa velja poudariti, da smo večino vožnje opravili na mokri podlagi. Prečnega zdrsa je bilo bore malo, tudi pri očitnem pretiravanju je avto držal svojo smer. Hkrati je treba pohvaliti tudi menjalnik, ki svoje delo opravlja odlično. Čeprav predserijski avtomobili niso bili opremljeni s predstavnimi lopaticami za volanom (serijski bodo) in je bilo treba sekvenčno prestavljati s potiskanjem prestavne ročice naprej oziroma nazaj, je bila vožnja brez težav dinamična, sodelovanje menjalnika, pogona in podvozja pa na zavidljivi ravni.
S prihodom nove generacije so se Korejci odločili tudi za novo ime. Cee'd je postal CEED, kar je angleška kratica za avto, ki je doma v evropski skupnosti in ga je ustvarilo evropsko oblikovanje – Community of Europe, with European Design.
Kot že rečeno, bo prvi serijski Ceed s proizvodnih trakov pripeljal sredi maja, prodaja pa se bo začela nekoliko pozneje. A v drugi polovici leta naj bi že bil na voljo na vseh evropskih trgih, vključno s slovenskim.
Sicer pa bodo pri Kii že prihodnji teden razkrili fotografije novinca, ki smo ga sicer tudi že videli in za katerega lahko z gotovostjo trdimo, da bo pozitivno presenetil.