Vozili smo: Range Rover

2. 1. 2013
Deli

Snovati avtomobil s praznega lista papirja in brez omejitev je težko. Še teže je izboljšati, a nič spremeniti.

Tako so namreč po večini želeli lastniki Range Roverjev tretje generacije. Se pravi: pred snovalci je stala naloga tretjo generacijo izboljšati, a ne spremeniti. Ga privzdigniti na raven, dostojno časom, ki prihajajo, ne pa tudi pokvariti ali celo ukiniti njegovih tipičnih lastnosti, začenši seveda z videzom.

Če stojita tretja in nova, četrta generacija druga ob drugi, bo vsakdo takoj opazil precejšnje razlike, kar tako iz glave pa to ni lahka naloga. To seveda pomeni, da je oblikovalcem uspelo, kar so od njih želeli lastniki oziroma posledično zahtevali Landroverjevi šefi. Ker pa mora oblika vsebovati tudi vso uporabnost, varnost, vozne lastnosti in še kaj, je povsem logično, da so tehnično gledano četrto generacijo začeli 'graditi' na belem listu papirja.

Tloris novega Rangea je zelo podoben prejšnjemu, je pa novi za dva centimetra nižji, da lažje prodira skozi zrak. Za 27 milimetrov je sicer zrasel v dolžino, s čimer je še vedno krajši od A8 in serije 7, je pa pri tem, ob smotrni notranji zasnovi, pridobil skoraj 12 centimetrov dolžinskega prostora na zadnji klopi. K temu je precej pripomogel tudi 40-milimetrski prirastek v medosju, ki vselej neposredno vpliva na več manevrskega prostora pri zasnovi notranjosti.

Tam se bodo dosedanji lastniki počutili domače: zaradi čistih, preprostih oblik, kjer prevladujejo vodoravne in navpične poteze, seveda pa tudi zaradi uporabljenih materialov, pri katerih s kakovostjo pri Land Roverju ne skoparijo. Vsekakor bo večina navdušena, ker so za polovico zmanjšali število gumbov, še bolj pa zaradi dejstva, da so med vsemi tekmeci izmerili za novega Rangea najmanjši hrup zaradi kotaljenja in drugega najmanjšega zaradi vetra. No, tudi za odlični Meridian (avdiosistem z do 1,7 kilovata in do 29 zvočniki) se zdi, da je našel pravi prostor zase in da je ena od referenc kakovosti zvoka v avtomobilih.

O tekmecih pri LR ne povedo veliko, če pa že, se najraje dotaknejo – verjeli ali ne – limuzin. V tem svetu dragih prestižnih terencev je pač tako, da še zlasti na Otoku kupci nihajo (na primer) med Bentleyjem in Range Roverjem. Novi Range svojo terenskost znotraj odlično skriva, saj že dolgo nima več vzvodov in ročic, ki bi kazale na njegovo tehnično zasnovo, navsezadnje pa je tudi notranji videz zelo britanski – z velikim poudarkom na nevarčevanju. Recept za zdaj dokazano deluje, saj je bilo zadnjih 12 mesecev za Land Rover daleč najuspešnejših, samo letos pa so dosegli (globalno) za 46 odstotkov boljši rezultat pri prodaji kot v enakem obdobju lani.

Nevpletenim se bo zdel imeniten tehnični dosežek, tekmece pa bo še nekaj časa bolela glava: novi RR je namreč v celem za do 420 kilogramov lažji – to je toliko, kolikor tehta pet odraslih oseb. Za vse to je 'kriv' aluminij – iz njega je večina karoserije, pa tudi podvozja in (že od prej) motorjev. Menda je njegova karoserija za 23 kilogramov lažja kot od serije 3 in za 85 kilogramov lažja kot od Q5! Med vrsticami se skrivajo tudi novi postopki spajanja in druge domislice, dejstvo pa je, da deluje novi RR v primerjavi s tretjo generacijo izza volana krepko lažji, vodljivejši in manj okoren. Številke pa kažejo tudi, da je novi RR z dizelskim V6 enako zmogljiv kot prejšnji z dizelskim V8, pri tem pa precej varčnejši in čistejši.

Eno brez drugega ne gre. Na samonosno karoserijo so nataknjene lahke preme takšne geometrije kot pri limuzinah, a s to razliko, da omogočajo kolesom izjemno dolge gibe – kar do 597 milimetrov (vsota prednjega in zadnjega)! Za več kot 100 več kot pri podobnih izdelkih celinske Evrope. Trebuh je zdaj še za 13 milimetrov bolj oddaljen od tal (skupaj 296 mm), podvozje pa se zna po novem namestiti na pet različnih višin (prej štiri). V kombinaciji s peto generacijo zračnega vzmetenja in novo generacijo inovativnega elektronskega podpornega sistema Terrain Response (novost pri njem je možnost samodejnega prilagajanja različnim terenom) je stvar izjemno učinkovita na terenu. In ker zrak, ki ga potrebujejo za dihanje, motorji zajemajo iz vmesnega prostora motornega pokrova, jim je uspelo dovoljeno globino bredenja vode povišati na skoraj meter! Resda je na krstni vožnji podleglo nekaj gum (in glede na obliko podlage se je to zdelo še malo), a se je RR brez najmanjšega naprezanja peljal brezhibno: od bredenja deroče reke, hitrega prečenja sipin in počasnega premagovanja skalnatih strmin prek dinamičnega vijuganja pri srednjih hitrostih na podeželski cesti pa vse do povsem lagodnih 250 kilometrov na uro po avtomobilski cesti. Gerry McGovern, prvi človek Land Roverja, je pred večerjo po angleško hladno pripomnil: »To je dvojnost, ki je tipična za Range Rover: od opere do skal.« Samozavestno nadaljuje: »Mi ne izdelujemo avtomobilov, ki jih ljudje hočejo, ampak takšne, ki si jih ljudje želijo.«

Za vsak primer ga znajo pošteno prilagoditi okusom posameznika: še preden se začne kupec odločati o motorju in elementih opreme, se bo moral odločiti med 18 tisoč ponujenimi kombinacijami, od 16 notranjih barvnih tem in možnosti dveh razkošnih sedežev zadaj prek barve strehe in možnosti panoramskega okna v njej pa do sedmih platišč velikosti od 19 do 22 palcev.

Izkušnje so preverjene: dosedanji lastniki so bili z njim zadovoljni. Z novim bodo še bolj.

Besedilo in foto: Vinko Kernc

 

Terenske številke:

Vstopni kot 34,5 stopinje

Prehodni kot 28,3 stopinje

Izstopni kot 29,5 stopinje

Oddaljenost od tal 296 milimetrov

Dovoljena globina vode 900 milimetrov

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere