Vozili smo: Range Rover Hybrid

21. 2. 2014
Deli

Land Rover bo v kratkem v svoja najžlahtnejša terenca začel vgrajevati tudi hibridni pogon. Gre za prvo kombinacijo dizelskega in elektromotorja med premijskimi terenci z veliko zmogljivostjo.

Pri Land Roverju se je zdelo povsem razumljivo, da bo njihov novi pogon zmogel iste stvari, ki jih sicer zmorejo njihovi modeli z običajnimi motorji. To torej pomeni tudi premikanje po vodah, globokih do 90 centimetrov, ter spopadanje z izrednimi vremenskimi razmerami. Pa še nekaj je pri njih samoumevno: da tak dodatni hibridni sistem ne bo nič zmanjševal prostora v potniški kabini.

Kar neverjetno se zdi, da so tako akumulatorji spravljeni v nepredušno zaprti posodi iz jekla, legiranega z borom (kar preprečuje, da bi se pri terenski vožnji akumulatorji, nameščeni pod dnom avtomobila, poškodovali), proti vdoru vode pa je seveda zaščiten tudi elektromotor, ki je sicer nameščen med turbodizlom in osemstopenjskim menjalnikom (v ohišju zadnjega). Vsebino škatle z litij-ionskimi akumulatorji, inverterjem in podpornim sistemom hladijo s tekočino, ki zagotavlja stalno temperaturo. S tem ko so dodatne naprave namestili pod potniško kabino, so tudi ohranili celoten kabinski prostor nespremenjen, na svojem mestu je ostalo tudi pravo nadomestno kolo, seveda tudi dodatna sedeža v prtljažniku pri opremi 5 + 2.

Opremljen s hibridnim 'paketom' se Range Rover na videz od običajnega sploh ne razlikuje. Razlike so opazne šele, ko ga preizkusimo. Z dodanim elektromotorjem ima zdaj turbodizel (V6) še boljše zmogljivosti, je malce tišji in predvsem precej manj požrešen, če govorimo o porabi goriva. Ta se v primerjavi s tisto pri različicah, gnanih zgolj z motorjem na notranje zgorevanje, bolj razlikuje pri običajni vožnji po cestah, manj pa seveda pri vožnji po zahtevnem terenu, kjer mora motor na notranje zgorevanje delovati z vso močjo. Elektromotor s svojimi dodatnimi 170 njutonmetri navora sicer prispeva občuten dodatek, a je ta učinkovit predvsem pri vožnji po običajnih cestah. Možen je tudi zgolj električni pogon, a je doseg precej omejen, poženemo ga zgolj do hitrosti 48 kilometrov na uro, zmore pa le eno miljo (1,6 km).

Kot že običajni Range Roverji se tudi hibridni najbolje znajde v najzahtevnejših terenskih razmerah, ko se z njim namenite prek težko prehodnih terenov. Prečenje vodnih ovir s precejšnjo globino se zdi že skoraj neverjetno, pri preizkusu vožnje skozi blato ali jarke pa potrdi, da gre za terenec visokega razreda. Za odlične terenske zmogljivosti poskrbi štirikolesni pogonski sistem Terrain Response 2 z dodatnimi mehanskimi in elektronskimi podporami, nadzorovanim zračnim vzmetenjem in reduktorskim prenosom.

Izrednih zmogljivosti pa Range Rover ne kaže le na terenu, ampak tudi na običajnih cestah. Udobje in lega na cesti sta na najvišji ravni, prepričata pa tudi oprema in uporabnost.

Hibridni pogon je na voljo tako za običajnega Range Roverja kot za nekoliko manjšega RR Sporta. Ta novi hibridni sistem, elektromotor v povezavi s turbodizelskim motorjem, je Land Rover pripravil predvsem za to, da bi dosegel občutno boljše rezultate pri povprečni porabi in izpustu CO2. Nalogo so sicer opravili odlično, je pa ta novost dokaz, da ima vsaka izpopolnjena novost svojo ceno. Slovenska sicer še ni znana, a bo eno ali drugo izbiro podražila za četrtino.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere