Vozili smo: Renault Clio E-TECH HybridFrench toast*

Pri nas je toast nekaj, kar je treba še obogatiti, da nam je sploh všeč. V tujini, zlasti v Ameriki, pa je french toast (*francoski opečenec) poslastica, na kateri se znajde marsikaj - od jajc in čokolade do sadja. In kaj ima s tem kruhkom Clio?

French toast* (foto: Greg/Dppi) Greg/Dppi
31. 3. 2020

Že to, da prihaja iz Francije, bi zadostovalo, a novi E-TECH Hybrid je tako dobro obložen, da nanj oziroma vanj ni treba ničesar dodati. Že tako všečen avto je postal bogatejši še za pomembno sestavino – hibridni pogon.

Hibridnemu sistemu v Cliu E-TECH Hybrid pomaga 1,6-litrski bencinski motor. Sistemske moči skupaj je 140 'konjev', kar zadostuje, da je Clio poskočen takoj pri speljevanju pa tudi pozneje pri pospeševanju. Tudi sicer pa je Clio E-TECH Hybrid trenutno najnaprednejši in najboljše (že serijsko) opremljen Clio, saj med drugim ponuja tudi asistenco pri vožnji po avtocesti ali v zastojih, ki je prvi korak k samovozečim avtomobilom.

A Francozi niso pretiravali – za začetek bo dovolj hibridni sklop, priključni hibrid oziroma elek­trika pridejo pozneje. No, v Clia verjetno sploh ne, saj imajo v ponudbi za to druge avtomobile. Clio bo tako še vedno ostal Clio, le pogon so malce dogradili. Voznik, če se ne zanima, sploh ne ve, da je E_TECH Hybrid precej drugačen Clio, saj se vozi tako kot vsak Clio. Oziroma še boljše! Renaultovi inženirji so se namreč potrudili in njihov najbolje prodajani avto elektrificirali, a do te mere, da še vedno ponuja povsem običajne občutke med vožnjo, hkrati pa je varčnejši s porabo goriva in pa jasno bolj prijazen do narave.

Hibridni sistem (za katerega pri Renaultu pravijo, da je v marsičem podoben tistemu iz njihove formule 1) sestavljajo visokonapetostni zaganjalnik oziroma generator, elektromotor in brezstopenjski menjalnik. Zagon sistema in speljevanje se vedno zgodijo prek elektromotorja. Če so baterije res popolnoma prazne, sistem poskrbi, da se najprej napolnijo baterije in potem zažene elektromotor.

Z novim Cliom smo sicer naredili zgolj nekaj deset kilometrov, a se zdi, da lahko inženirjem verjamejo. Lahkotno vožnjo zagotavlja povsem nov menjalnik, kapaciteta baterij pa je ravno tolikšna, da voznik lahko izkusi tudi povsem brezemisijsko vožnjo. In ker bistvenega prirastka k teži ni, se tudi značilnost vožnje ni spremenila.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri