Vozili smo: Seat Leon ST

28. 1. 2014
Deli

Če bi se modno izrazili, bi lahko mirno zapisali, da so bile letos moderne karavanske karoserijske različice.

In v to modno tekmo so se letos vključili tudi pri Seatu. Prvič so predstavili karavanskega Leona, ki tako ni več zgolj športno, ampak tudi družinsko (ali poslovno) usmerjen avtomobil. Njegov predhodnik Seat Exeo ST ni bil kos svoji nalogi, čeprav je bil kopija Audija A4, a žal (pre)stare generacije in za previsoko ceno. Že ob predstavitvi smo namigovali, da bo Exeo predrag in da si bodo kupci za enako vsoto raje privoščili rabljenega Audija A4.

Tako kot vse Leone tudi ST (tako se uradno imenuje, kratica pa pomeni Sport(s) Tourer) izdelujejo v Martorellu blizu Barcelone. Za osnovo mu služi koncernska platforma MQB, ob nespremenjeni medosni razdalji (2.636 milimetrov) pa ima v primerjavi z osnovno petvratno kombilimuzino 27-centimetrski dolžinski prirastek, ki je v celoti namenjen zadku avtomobila. Kljub temu je z osnovno različico (1.233 kilogramov) najlažji v razredu, hkrati ima enak količnik zračnega upora kot petvratna kombilimuzina. Zdaj je že v navadi, da vsi novi modeli po prostornini prtljažnika premagajo konkurente, in enako velja za Leona ST. V osnovi ponuja kar 587 litrov prostornine, ki jo z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev povečamo na 1.470 litrov. Ob tem ne gre prezreti še nekaj pomembnih Leonovih adutov: zadnja vrata se odpirajo dovolj visoko, nakladalni prag je prijazno nizek (0,65 metra), širina prtljažne odprtine meri 1,09 metra, naslonjala zadnjih sedežev pa se da zložiti tudi iz prtljažnika s potegom enega od dveh vzvodov (tako kot pri Golfu Variantu). Prtljažnik ima dvojno dno, ki je preprosto nivojsko prilagodljivo in pogoltne tudi prtljažno navojnico, kadar je ne potrebujemo oziroma ko vozimo večji tovor. Odvisno od izbranega paketa opreme je mogoče naprej zložiti tudi naslonjalo sovozniškega sedeža, s tem pa je omogočen prevoz predmetov, dolgih kar 2,67 metra.

Vse drugo je skoraj enako petvratni različici. Tudi notranjost, kar pomeni, da je za voznika in sopotnika dobro poskrbljeno, zadaj pa je prostor, primeren za ta avtomobilski razred. Marsikdo trdi, da se Leon pelje in pohvali z boljšo lego kot Golf, in to velja tudi za ST, ki se pelje nadpovprečno dobro. V ovinkih se karoserija ne nagiba pretirano, vodljivost je dobra, trakcija prav tako. Jasno, o vsem omenjenem odloča tudi izbira različice oziroma paketa opreme, saj je tudi v Leonu ST mogoče izbrati sistem DCC Dynamic, ki omogoča nastavljanje številnih parametrov vožnje oziroma podvozja, hkrati imajo različice z močnejšimi motorji zadaj večvodilno premo, preostale poltogo. A kot smo že ničkolikokrat povedali, razlika med obema vzmetenjema se čuti res pri zelo hitri vožnji, v običajnem vsakdanu pa, vsaj za voznika in sopotnika, ni razlik.

Leon ST je enako radodaren z motorji kot osnovna različica. To pomeni pet bencinskih in štiri dizelske motorje, vsi so štirivaljniki in prav vsem je v pomoč turbopuhalo. Po vzoru Golfa bo kmalu dobil tudi 1,4-litrski bencinski motor TSI z oznako ACT, ki med majhno obremenitvijo izklaplja dva od štirih valjev, napovedan pa je tudi štirikolesni pogon (4-Drive), ki bo na voljo v kombinaciji z dizelskima motorjema 1.6 TDI (105 'konjev') in 2.0 TDI (150 'konjev'). Serijsko motorjem pripadajo pet- ali šeststopenjski ročni menjalniki, doplačilna možnost so šest- ali sedemstopenjski samodejni menjalniki, seveda DSG z dvojno sklopko.

Seat Leon ST bo v Sloveniji v prodaji od februarja 2014, pri čemer bo imel verjetno najugodnejšo začetno ceno v Evropi. Za različico 1.2 TSI bo treba odšteti 14.790, za dizelsko 1.6 TDi pa 17.990 evrov, ali drugače povedano, zanj bo potrebnih dobrih 700 evrov več kot za petvratno različico.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja