Vozili smo: Seat Leon

Seat Leon je bil za tiste voznike, ki so ga spoznali do obisti, v marsičem boljši kot njegov hišni brat, Golf. Ponujal je vozne užitke, ki jih je voznik z lahkoto nadziral in v njih tudi zares užival.

28. 1. 2013

Od leta 1999 pa do letos so kupci kupili več kot 1,2 milijona Leonov prve in druge generacije. Zdaj se Leon, torej tretje generacije, kaže v povsem novi luči. Španci si želijo, da bi svet razumel, da je Seat njihov avtomobil, da so ga oblikovali, razvili in izdelali sami v domačem Martorellu v Barceloni. Hkrati seveda priznajo, da je nastal na modularni prečni platformi (MQB), ki so jo razvili pri skupini Volkswagen in jo že uporabili najprej pri Audiju A3, nato še pri Golfu, nanjo pa že čaka tudi nova Škoda Octavia. Torej recimo da so Leona res oblikovali in naredili sami, a jim je Volkswagen pomagal z nekaterimi pomembnimi sestavinami. Glavno vodilo Seatovih oblikovalcev je bilo enako kot vsa leta prej – narediti športno temperamenten avtomobil, ki pa mora biti všečen tudi 'nešportnim' voznikom. Pri slednjem so zagotovo naredili velik korak naprej v primerjavi s predhodnikom. Čeprav je imel ta petero vrat, sta bili kljuki zadnjih vrat tako spretno skriti v boka avtomobila, da je večina ljudi mislila, da ima Leon zgolj troje vrat. Zdaj so vrata in predvsem kljuke jasno vidni. In v tem primeru se je Leon bolj približal manjši Ibizi ter posledično razširil krog morebitnih kupcev. Tudi oblikovna pot je povsem drugačna kot pri predhodniku. Ni več nežnih in zaobljenih linij, novi Leon je skupek ostrih in drznih potez, celo na boku, kjer za stranski ustroj skrbita dve izraziti bočni liniji, piko na i pa doda še tretja linija nad zadnjim kolesom, predvsem za bolj športen videz. In ja, tudi novi Leon je z boka kljub izrazitejšim zadnjim vratom še vedno zelo kupejevski. Še najbolj umirjen je zadek avtomobila, a je tipično Seatov, in komur so vsaj malo všeč ti španski avtomobili, temu bo všeč tudi novi Leonov zadek. Novi Leon je od predhodnika, zanimivo, celo malenkostno krajši, različica FR še bolj, enako krajši, vključno z medosno razdaljo, bo prihajajoči Leon z le troje vrat. Ob opisovanju zunanjosti ne gre zanemariti pomembne novosti – novi Seat Leon se kot prvi v svojem avtomobilskem razredu, sicer doplačilno, lahko pohvali tudi s povsem diodnima prednjima žarometoma. To pomeni, da ob klasičnih dnevnih diodah, ki svetijo podnevi in ki dajejo predvsem oblikovalcem možnost oblikovnih izzivov, diode v žarometih poskrbijo tudi za druge stopnje osvetljevanja. In ker ustvarjajo svetlobo, zelo podobno naravni dnevni, so baje izjemno prijazne do nasproti vozečih voznikov, hkrati pa seveda energijsko varčne.

In notranjost? Hm, tudi ta je povsem nova. In odkrito priznam – v prejšnjem Leonu notranjost sicer ni bila presežek, a je bilo izjemno dobro poskrbljeno za voznika, sploh kar zadeva položaj za volanom, sedenje in ergonomijo. Zdaj je novi Leon povsem drugačen – bolj ljudski, modernejši in elegantnejši ter manj športen. To je dobro za širšo množico kupcev in slabo za tiste, ki so Leona cenili prav zaradi prej omenjenih presežkov. Zato se bodo našli tudi vozniki (in potniki), ki v novem Leonu ne bodo več sedeli tako zelo udobno, kot so v predhodniku. Ampak da se razumemo: dobro se sedi tudi v novem, le da je 'stari' preprosto postregel z izjemnimi sedeži, visokim hrbtnim naslonjalom in dolgim sedežnim delom. In jasno, pomembna je velikost voznika in nadpovprečno visoki imajo težave tudi v precej bolj imenitnih avtomobilih. Sicer pa je notranjost, predvsem izbrani materiali na vratih in armaturni, precej naprednejša, saj ni več zajetnega kosa plastične armature, ki se je v soncu nehvaležno odbijala v sprednji šipi, ampak je zdaj armaturna plošča prekrita s fino in mehko plastiko. Tudi delovni prostor v novem Leonu je skrbno urejen, prijazen do voznika, tudi z obvolanskimi ročicami, ki so si jih seatovci sposodili pri novem Golfu. Nova umestitev osrednjega zaslona je prijazna do voznikovega pogleda in upravljanja, malo manj prezračevalne reže, saj pihanje desne od srednjih dveh zdaj težko usmerite tako, da ne piha v voznika. In še nekaj: pod osrednjim zaslonom, tam, kjer je mesto za vsa pomembna stikala in gumbe avtomobila, vključno s tistimi za upravljanje prezračevalne naprave, je podlaga zelo fina. Tako zelo, da je na prvi pogled videti celo cenena in v nasprotju z drugimi materiali. To v novem Leonu štejem kot eno res redkih pomanjkljivosti.

Motorna paleta je že znana. Ker je novi Seat Leon od predhodnika v povprečju lažji za kar 90 kilogramov, so motorji zmogljivejši in občutno varčnejši. Po dodatni izpolnitvi pri Seatu zatrjujejo, da so prav vsi najboljši v razredu, predvsem ko govorimo o porabi goriva in izpustih CO2. Izpostavljajo 1,6-litrski motor s 105 'konji' (in sistemom Start/Stop), ki baje za 100 prevoženih kilometrov porabi manj kot štiri litre goriva. A saj veste, normna poraba, ki jo podajajo znamke, je izmerjena v posebnih razmerah in navadnim smrtnikom nedosegljiva. Bolj pomemben je približek omenjeni vrednosti, tega pa bo treba še izmeriti. Trenutno je možno izbrati 1,4-litrski bencinski TSI z dvema različnima močema in dva dizelska (1.6 in 2.0), prav tako z različnima močema, osnovni, 1,2-litrski bencinski motor (prav tako z dvema močema) bo na voljo predvidoma sredi prihodnjega leta. Preizkus osnovnega bencinskega in močnejšega dizelskega motorja je pokazal, da je novi Leon kos tudi zelo športni vožnji, saj se je med vožnjo po španskih zavitih (in drsečih) cestah izkazal z dobro lego in lahkotno vodljivostjo. Vsaj pri slednjem še vedno staja dobri stari Leon, vseh drugih novosti, vključno s številnimi novimi asistenčnimi in varnostnimi sistemi, pa mu seveda tudi ne zamerimo. Novi Seat Leon bo na slovenske ceste zapeljal prihodnjo pomlad, ko bodo znane tudi slovenske cene, ki pa bi morale biti zaradi Seatove umestitve v koncernu Volkswagen malenkostno (približno osem odstotkov) nižje od Golfa. In ker ima ta v Sloveniji zelo ugodno vstopno ceno, je izziv za Seatovega uvoznika zdaj res velik. 

besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Novi Leon je zdaj oblikovno gotovo bližji širši množici, prikrajšani pa bodo tisti, ki jim je bil všeč prejšnji.

  • Motorji

    Vsi motorji so posodobljeni, zmogljivejši in varčnejši. Zaradi 90-kilogramskega prihranka je agilnost avtomobila še boljša in Seat ostaja odličen prikriti športnik.

  • Notranjost in oprema

    Materiali in izdelava so na visoki ravni, armaturne plošče se bo treba navaditi, sedeži pa so zdaj bliže povprečnim kot nadpovprečnim.

  • Cena

    Če bo Seat tudi v Sloveniji cenovno umeščen pod Golfa, bo na prodaj za odlično ceno.

Prva ocena

Seat Leon prepriča predvsem kot izredno kompakten, dinamičen in vsestransko uporaben avtomobil. Za njegovo prepoznavno športnost pa bo treba počakati na ‘nabrušene’ različice, kot so FR, Cupra in Cupra R.

Podatki

Model: 1.2 63 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, turbobencinski, neposredni vbrizg, skupni vod
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 63 (86) pri 4.300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 160 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.636; različica FR 2.634, 2.631
Dolžina x širina x višina (mm): 4.263 × 1.816 × 1.459; različica FR 4.271 x 1.816 x 1.444
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): 1.188
Največja hitrost: 178
Pospešek (0-100km/h): 11,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 119

Model: 1.2 77 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, turbobencinski, neposredni vbrizg, skupni vod
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77 (105) pri 4.300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 175 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R5; R6*; S7**; spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.636; različica FR 2.634, 2.631
Dolžina x širina x višina (mm): 4.263 × 1.816 × 1.459; različica FR 4.271 x 1.816 x 1.444
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): 1.195
Največja hitrost: 191
Pospešek (0-100km/h): 10,1; 10,0*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2; 4,9*; 4,8**
Izpust CO2(g/km): 119; 114*; 112*
Opombe:

*Sistem Start/Stop. **DSG (samodejni menjalnik).

Model: 1.4 90 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, turbobencinski, neposredni vbrizg, skupni vod
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 90 (122) pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.636; različica FR 2.634, 2.631
Dolžina x širina x višina (mm): 4.263 × 1.816 × 1.459; različica FR 4.271 x 1.816 x 1.444
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): 1.224
Največja hitrost: 202
Pospešek (0-100km/h): 9,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 120

Model: 1.4 103 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, turbobencinski, neposredni vbrizg, skupni vod
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103 (140) pri 4.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.636; različica FR 2.634, 2.631
Dolžina x širina x višina (mm): 4.263 × 1.816 × 1.459; različica FR 4.271 x 1.816 x 1.444
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): 1.231
Največja hitrost: 211
Pospešek (0-100km/h): 8,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 119

Model: 1.6 TDI 66 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66 (90) pri 2.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.636; različica FR 2.634, 2.631
Dolžina x širina x višina (mm): 4.263 × 1.816 × 1.459; različica FR 4.271 x 1.816 x 1.444
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): 1.281
Največja hitrost: 178
Pospešek (0-100km/h): 12,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1
Izpust CO2(g/km): 108

Model: 1.6 TDI 77 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77 (105) pri 3.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5; S7**; spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.636; različica FR 2.634, 2.631
Dolžina x širina x višina (mm): 4.263 × 1.816 × 1.459; različica FR 4.271 x 1.816 x 1.444
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): 1.281; 1.286*; 1.301**
Največja hitrost: 191; 192*; 191***
Pospešek (0-100km/h): 10,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1; 3,8*; 3,9**
Izpust CO2(g/km): 108; 99*; 102**
Opombe:

*Sistem Start/Stop. **DSG (samodejni menjalnik).

Model: 2.0 TDI 110 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110 (150) pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; S6**, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.636; različica FR 2.634, 2.631
Dolžina x širina x višina (mm): 4.263 × 1.816 × 1.459; različica FR 4.271 x 1.816 x 1.444
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): 1.301; 1.305*; 1.322**
Največja hitrost: 215; 215*; 211**
Pospešek (0-100km/h): 8,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4; 4,1*; 4,4**
Izpust CO2(g/km): 115; 106*; 117**
Opombe:

*Sistem Start/Stop. **DSG (samodejni menjalnik).