Vozili smo skandinavski kombi za vse razmere: Volvo V90 CC

Volvo je februarja v bližini Salzburga pripravil zdaj že tradicionalne zimske testne vožnje, ki jih je letos izkoristil predvsem za predstavitev terenski vožnji prijaznega kombija Volva V90 Cross Country.

Vozili smo skandinavski kombi za vse razmere: Volvo V90 CC (foto: Volvo) Volvo
17. 3. 2017

Volvo štirikolesni pogon v svoje avtomobile vgrajuje že dobri dve desetletji. Leta 1996 so s štirikolesnim pogonom kot prvega opremili Volva 850 Estate, leta 1997, torej pred 20 leti, pa mu je sledil prvi Volvo V70 XC, s katerim so Švedi na trg uvedli kombi z robustno obliko in tehniko, ki je omogočala kombinacijo udobne cestne vožnje in izletov na brezpotje. Volvo V70 XC je leta 2003 postal Volvo XC70 in tako ime nosil vse do lani, ko ga je nasledil v skladu z novo švedsko nomenklaturo poimenovani Volvo V90 Cross Country.


Kot pravijo pri Volvu, so z uvedbo štirikolesnega pogona v svojih avtomobilih poudarili moto 'framkomighet', ki sporoča, da vas njihovi avtomobili v vsakršnem vremenu pripeljejo, kamor si zaželite. Moto izhaja tudi iz dejstva, da Volvi nastajajo v deželi, kjer so zime med najbolj ostrimi na svetu, več kot 77 odstotkov pa je prekrite z gozdovi, kar pomeni, da se vozniki pogosto srečujejo z vožnjo izven urejenih cest. Moto je zato veljal že za Volvove avtomobile pred štirikolesnim pogonom, vsekakor pa velja tudi za novi Volvo V90 Cross Country, avtomobil za tiste, ki se ne bi radi odpovedali limuzinski oziroma kombijevski karoserijski zasnovi in udobju, radi pa bi se pripeljali tja, kamor bi se z običajnim kombijem bolj težko.


Temu seveda služijo predvsem spremembe, ki so jih namenili vozni tehniki. Podvozje Volva V90 Cross Country je v primerjavi z običajnim Volvom V90 povišano za 65 milimetrov, kar pomeni, da razdalja dna od tal znaša 210 milimetrov. Morebitne neskladnosti v videzu zaradi večje oddaljenosti od tal so oblikovalci kompenzirali tako, da so avtomobilu namenili gume s 34 milimetrov večjim premerom, ki so jih v sodelovanju z gumarji optimizirali za kombinacijo udobne vožnje in dobrega oprijema tako na terenu kot na asfaltu. Vdolbine za kolesa so razširili s plastičnimi dodatki, ki so jih za zaščito namenili še spodnjim predelom karoserije. Pri Volvu V90 Cross Country je serijski tudi štirikolesni pogon, pri katerem se navor lahko do 50-odstotno prav tako prenaša na zadnji kolesi, načinom vožnje Eco, Comfort, Dynamic in Individual pa so dodali še program Off-Road, ki deluje do hitrosti 40 kilometrov na uro in med drugim vključuje pomoč pri speljevanju in vožnji v strm klanec ter pri spustu po grobem terenu s slabim oprijemom.


Volvu V90 Cross Country so namenili štiri motorje, turbobencinska T5 in T6 ter turbodizelska D4 in D5, ki delujejo v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, D4 pa je na voljo še s šeststopenjskim ročnim. Potniška kabina je opremljena bolj ali manj enako kot v Volvih S90 in V90.


Predstavitev se je sicer osredotočila predvsem na V90 Cross Country, a so pri Volvu omenili še nekaj drugih novosti. Volvoma S90 in V90 bodo namenili nov turbodizelski štirivaljnik D3 z močjo 110 kilovatov oziroma 130 'konj', ki bo v Volvu V90 prav tako na voljo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, predstavili pa so še športno uglašeno različico R-Design, ki bo na voljo z Volvoma S90 in V90. Od drugih različic se bo poleg po oblikovnih poudarkih razlikovala predvsem po 15 milimetrov nižji oddaljenosti dna od tal, trših in znižanih jeklenih vzmeteh ter možnosti plinskega vzmetenja.


Volvo V90 Cross Country je pri nas že mogoče naročiti, njegova cena pa se začne pri 56.269 evrih za Volvo V90 Cross Country T5 A AWD z opremo Momentum in sega do 69.274 evrov za Volvo V90 Cross Country T6 A AWD z opremo Inscription.

Prvi vtis
  • Videz

    Tako kot njegov predhodnik Volvo XC70 tudi Volvo V90 Cross Country več kot uspešno združuje elegantnocestni in groboterenski videz.

  • Motorji

    Nabor motorjev povsem ustreza namenu avtomobila. Tudi šibkejša sta kos nalogam.

  • Notranjost in oprema

    V notranjosti se Volvo V90 Cross Country ne loči od Volvov S90 in V90, kar pomeni, da gre za zelo udoben in dobro opremljen avtomobil.

  • Cena

    Cena ustreza lastnostim in segmentu, v katerega se uvršča Volvo V90 Cross Country.

Prva ocena

Volvo V90 Cross Country odlično združuje cestne in terenske vozne lastnosti in premaga tudi večino klancev, ki bi mu morebiti prišli na pot. Če ga kupite, vas bo gotovo minila želja po pravem športnem terencu, ne boste pa niti pogrešali 'cestnega' kombija ali limuzine.

Podatki

Model: T5 AWD

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 187 (245) pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.500–4.800
Menjalnik, pogon: S8, 4WD
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: integralna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator (možnost zračnega vzmetenja)
Medosna razdalja (mm): 2.941
Dolžina x širina x višina (mm): 4.939 x 1.879 x 1.543
Prtljažnik (l): 913–1.526
Masa praznega vozila (kg): 1.920–1.966
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 7,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,4
Izpust CO2(g/km): 169

Model: T6 AWD

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 235 (320) pri 5.700
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.200–5.400
Menjalnik, pogon: S8, 4WD
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: integralna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator (možnost zračnega vzmetenja)
Medosna razdalja (mm): 2.941
Dolžina x širina x višina (mm): 4.939 x 1.879 x 1.543
Prtljažnik (l): 913–1.526
Masa praznega vozila (kg): 1.920–1.966
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 6,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,7
Izpust CO2(g/km): 176

Model: D4 AWD

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140 (190) pri 4.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.750-2.500
Menjalnik, pogon: R6; S8, 4WD
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: integralna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator (možnost zračnega vzmetenja)
Medosna razdalja (mm): 2.941
Dolžina x širina x višina (mm): 4.939 x 1.879 x 1.543
Prtljažnik (l): 913–1.526
Masa praznega vozila (kg): 1.920–1.966
Največja hitrost: 210
Pospešek (0-100km/h): 8,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1; 5,2
Izpust CO2(g/km): 134; 138

Model: D5 AWD

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 137 (235) pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 480 pri 1.750–2.250
Menjalnik, pogon: S8, 4WD
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: integralna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator (možnost zračnega vzmetenja)
Medosna razdalja (mm): 2.941
Dolžina x širina x višina (mm): 4.939 x 1.879 x 1.543
Prtljažnik (l): 913–1.526
Masa praznega vozila (kg): 1.920–1.966
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 7,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3
Izpust CO2(g/km): 139