Vozili smo skandinavski kombi za vse razmere: Volvo V90 CC

17. 3. 2017
Deli

Volvo je februarja v bližini Salzburga pripravil zdaj že tradicionalne zimske testne vožnje, ki jih je letos izkoristil predvsem za predstavitev terenski vožnji prijaznega kombija Volva V90 Cross Country.

Volvo štirikolesni pogon v svoje avtomobile vgrajuje že dobri dve desetletji. Leta 1996 so s štirikolesnim pogonom kot prvega opremili Volva 850 Estate, leta 1997, torej pred 20 leti, pa mu je sledil prvi Volvo V70 XC, s katerim so Švedi na trg uvedli kombi z robustno obliko in tehniko, ki je omogočala kombinacijo udobne cestne vožnje in izletov na brezpotje. Volvo V70 XC je leta 2003 postal Volvo XC70 in tako ime nosil vse do lani, ko ga je nasledil v skladu z novo švedsko nomenklaturo poimenovani Volvo V90 Cross Country.


Kot pravijo pri Volvu, so z uvedbo štirikolesnega pogona v svojih avtomobilih poudarili moto 'framkomighet', ki sporoča, da vas njihovi avtomobili v vsakršnem vremenu pripeljejo, kamor si zaželite. Moto izhaja tudi iz dejstva, da Volvi nastajajo v deželi, kjer so zime med najbolj ostrimi na svetu, več kot 77 odstotkov pa je prekrite z gozdovi, kar pomeni, da se vozniki pogosto srečujejo z vožnjo izven urejenih cest. Moto je zato veljal že za Volvove avtomobile pred štirikolesnim pogonom, vsekakor pa velja tudi za novi Volvo V90 Cross Country, avtomobil za tiste, ki se ne bi radi odpovedali limuzinski oziroma kombijevski karoserijski zasnovi in udobju, radi pa bi se pripeljali tja, kamor bi se z običajnim kombijem bolj težko.


Temu seveda služijo predvsem spremembe, ki so jih namenili vozni tehniki. Podvozje Volva V90 Cross Country je v primerjavi z običajnim Volvom V90 povišano za 65 milimetrov, kar pomeni, da razdalja dna od tal znaša 210 milimetrov. Morebitne neskladnosti v videzu zaradi večje oddaljenosti od tal so oblikovalci kompenzirali tako, da so avtomobilu namenili gume s 34 milimetrov večjim premerom, ki so jih v sodelovanju z gumarji optimizirali za kombinacijo udobne vožnje in dobrega oprijema tako na terenu kot na asfaltu. Vdolbine za kolesa so razširili s plastičnimi dodatki, ki so jih za zaščito namenili še spodnjim predelom karoserije. Pri Volvu V90 Cross Country je serijski tudi štirikolesni pogon, pri katerem se navor lahko do 50-odstotno prav tako prenaša na zadnji kolesi, načinom vožnje Eco, Comfort, Dynamic in Individual pa so dodali še program Off-Road, ki deluje do hitrosti 40 kilometrov na uro in med drugim vključuje pomoč pri speljevanju in vožnji v strm klanec ter pri spustu po grobem terenu s slabim oprijemom.


Volvu V90 Cross Country so namenili štiri motorje, turbobencinska T5 in T6 ter turbodizelska D4 in D5, ki delujejo v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, D4 pa je na voljo še s šeststopenjskim ročnim. Potniška kabina je opremljena bolj ali manj enako kot v Volvih S90 in V90.


Predstavitev se je sicer osredotočila predvsem na V90 Cross Country, a so pri Volvu omenili še nekaj drugih novosti. Volvoma S90 in V90 bodo namenili nov turbodizelski štirivaljnik D3 z močjo 110 kilovatov oziroma 130 'konj', ki bo v Volvu V90 prav tako na voljo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, predstavili pa so še športno uglašeno različico R-Design, ki bo na voljo z Volvoma S90 in V90. Od drugih različic se bo poleg po oblikovnih poudarkih razlikovala predvsem po 15 milimetrov nižji oddaljenosti dna od tal, trših in znižanih jeklenih vzmeteh ter možnosti plinskega vzmetenja.


Volvo V90 Cross Country je pri nas že mogoče naročiti, njegova cena pa se začne pri 56.269 evrih za Volvo V90 Cross Country T5 A AWD z opremo Momentum in sega do 69.274 evrov za Volvo V90 Cross Country T6 A AWD z opremo Inscription.