Škoda se je s svojim drugim samostojnim električnim avtomobilom (za Enyaqom) podala v dostopnejše vode in potegnila, kot že samo ime pove, vzporednico Karoqu, s katerim ga je tudi cenovno izenačila. Bo tudi električna paralela tako uspešna?
Na simpatičnih cestah (sicer nepričakovano deževne) Mallorce smo imeli priložnost zapeljati najnovejši Škodin izdelek, ki je, v luči prihodnje elektrifikacije vsega kar se pelje, trenutno najbrž kar najpomembnejši Škodin avtomobil. Najbrž (vsaj na začetku) ne toliko po prodajnih številkah, kot po tem, kako se bo Škoda z njim uveljavila v segmentu »dostopnejših« električnih avtomobilov. Pa naj za zdaj beseda »dostopnejši« še ostane v navednicah.
Že takoj po pristopu k avtomobilu je jasno, da Čehi z Elroqom uvajajo novo oblikovalsko filozofijo imenovano »Modern solid«. Slednja se najbolj izrazito kaže prav na sprednjem delu. Tam izstopata ozka LED žarometa, med katerima se razprostira (v zadnjem času že kar obvezen) prav tako LED svetlobni pas. Odbijač je zajeten, prav tako izstopa nova maska. Manj oblikovalskih pretresov je na zadku, kjer so se pri Škodi držali preverjenih linij.
Pogled v drobovje razkrije poznano osnovo – koncernska platforma MEB namreč že zdaj gosti večji model Enyaq, posledično pa so tudi pogonski in baterijski sklopi že poznani. Štiri baterijske različice nudijo zmogljivosti od 52 do 85 kWh, pri čemer je slednja možna tudi s štiri kolesnim pogonom. V enakem vrstnem redu se stopnjuje tudi moč električnega motorja – 125, 150 in 210 kilovatov. V različici z zadnjim pogonom in največjo baterijo zmore Elroq z enim polnjenjem prevoziti tudi do 581 kilometrov.
Slednjo sem vzel v roke za preizkus po hribovitih in zavitih cestah Mallorce. Na kombinaciji novega in oprijemljivega asfalta, ter starega, dotrajanega in spolzkega, se je Elroq izkazal zelo dobro. Sistem dinamičnega uravnavanja podvozja druge generacije je delo opravljal z odliko. Vožnja je primarno udobna, avto pa dopušča tudi nekaj dinamike, ki jo dobro nadzoruje vgrajena elektronika (preverjeno v praksi). Poraba na razgibani trasi je bila še vedno znosnih 18 kWh/100 kilometrov.
Naslednja izbira pa je bila tista najšibkeša. Glede na razliko v moči sem pričakoval večjo razliko do močnejšega Elroqa, a se je tudi »petdesetica« izkazala kot zelo spodobna izbira. Avto je sicer, zaradi manjšega dosega, bolj primeren za mestno in primestno uporabo, je pa jasno to cenovno najugodnejša izbira in bo posledično zagotovo našla širok krog kupcev.
Slednje bo pričakala tipična Škodina notranjost. Oblikovalci tu ničesar niso prepustili naključju (razen velikega napisa Škoda na volanskem obroču, kar je pri češkem proizvajalcu novost), tako da gre za urejeno in pregledno delovno okolje in (koncernsko) poznano ergonomijo.
Uporabnost je še razširjena z nadgrajeno aplikacijo MyŠkoda, preko katere lahko, poleg dokaj osnovnega odklepanaj in zaklepanja avtomobila, nadzora polnjenja, ipd., tudi upravljate s sistemom samodejnega parkiranja, ki, glede na demonstracijo, poteka zelo enostavno in zanesljivo. Škodina asistentka Laura je oplemenitena z umetno inteligenco, izbirnik informacijsko-zabavnega sistema je pregleden in prilagodljiv, prostornost pa Škodino radodarna. Ne le spredaj, temveč tudi zadaj in v prtljažniku, ki je odmerjen na 470 litrov.
Škoda ne more brez svojih Simply clever rešitev, ki so jih prilagodili tudi za Elroqa. Strgalnik za led je v Elroqu, za razliko od konvencionalno gnanih modelov, mesto našel v vratih prtljažnika, poleg funkcije strgalnika pa lahko z njim izmerite tudi globino profila pnevmatik. Tu je še posebna mrežica, nameščena pod zadnjo polico, ki je namenjena pospravljanju polnilnega kabla in ima nosilnost tri kilograme, kar je, kot so Čehi sami dejali na predstavitvi, enako šestim pločevinkam piva.
Kljub temu, da je trg električnih avtomobilov zelo negotov, pa so pri Škodi glede novinca zelo optimistični. Za to imajo več kot 20.000 razlogov, kolikor naročil so že prejeli v predprodaji. Nenazadnje, Elroq je cenovno bolj ali manj izenačen s Karoqom, kar je bil tudi Škodin cilj. Prvi avtomobili bodo sicer kupcem dobavljeni februarja prihodnje leto.
Znane pa so tudi cene za Slovenijo. Osnovni Elroq 50 bo tako na voljo za 34.742 evrov (pred subvencijo), slednja pa ga lahko poceni še za dodatnih 7.200 evrov. S tem se cena spusti krepko pod 30 tisočakov. Preostale cene si lahko ogledate tukaj. V Sloveniji bo avto na voljo od februarja prihodnje leto naprej, svojega pa si že lahko sestavite v uvoznikovem konfiguratorju.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem