Tretji rod petvratne Octavie zdaj poznamo že nekaj mesecev. A slovenski kupci so zahtevni, kar 70 odstotkov vseh Octavijinih se odloča za karavansko različico. Od junija bo tu prava rešitev, nova Octavia Combi.
Posebnih razlik v primerjavi s petvratno Octavio pri tej z bolj škatlastim zadkom ni opaziti. Seveda tehnični podatki povedo več kot oči. Skupna dolžina od običajne Octavie ni spremenjena, a je za dva centimetra daljša medosna razdalja. Prav spremenjen zadek pa je tisti, ki Combiju omogoča veliko večjo uporabnost v vseh pogledih. Če poskušamo zložiti pod navojnico zaščite prtljažnika vso prtljago, je moramo imeti zares veliko. Octavia Combi je pravi prostorski čudež, saj sprejme kar 610 litrov prtljage. Ima tudi dvojno dno, ki ga lahko postavimo navpično in tako razdelimo prtljažnik na več prečnih razdelkov, možne pa so še številne druge kombinacije. Seveda lahko prtljažnik tudi povečamo, in sicer tako da z vzvodoma delno ali povsem preklopimo naslonjala zadnjih sedežev. Takrat nastane res velik prtljažni prostor za voznikovim in sovoznikovim sedežem. A to še ni vse: če preklopimo še naslonjalo prednjega sovoznikovega sedeža, v Combi spravimo tudi predmete, dolge do treh metrov.
Ves ta prostor za prtljago ali pa za pet potnikov – dva ali celo trije tudi zadaj dovolj udobno namestijo svoje noge oziroma kolena – pa je spravljen v prav všečno obliko. Combi je po svojem videzu pravzaprav elegantnejši med obema možnostma (petvratna kombilimuzina ali kombi), vsaj tako misli avtor tega besedila. Oblika brez dodatnih okraskov takoj pove, da gre za Škodo. Morebiti je ta za nekatere še vedno bolj 'češka' znamka, a pravi poznavalci lahko pri Škodi najdejo veliko tistega, kar sicer ponujajo nekatere druge, uglednejše znamke koncerna Volkswagen. Combi je zares posrečena Octavia in pridobiti kaj več prostora na zgolj 4,6 metra dolžine najbrž ni mogoče.
Tako kot pri petvratni različici je tudi Combija mogoče dobiti s tremi različno velikimi turbobencinskimi motorji (1,2-litrski z dvema zmogljivostma), zelo podobno je tudi pri turbodizlih, tu sta na voljo dve prostornini, pri 1,6-litrskem pač z dvema različnima zmogljivostma. Tudi pri menjalnikih je ponudba prav pestra, pri manjših motorjih je ta lahko le ročni petstopenjski ali pa pri nekaterih tudi dvosklopčni s sedmimi. Pri večjih oziroma močnejših pa petstopenjskega ročnega nadomesti tak s stopnjo več.
Skupaj s kombijem so pri Škodi predstavili tudi različico s štirikolesnim pogonom. Ta bo pri Octavii na voljo le v povezavi s karavansko karoserijo, manj pa je motorne izbire, pravzaprav sta tu le dva turbodizla z ročnim menjalnikom, 1,8-litrski TSI pa bo kot 4x4 na voljo le s šeststopenjskim DSG.
Octavia se na cesti obnaša zelo solidno in z lego Combija v ovinkih ni večjih težav. Čeprav je večina različic opremljena s poltogo premo, se ta izkaže kot solidna izbira, zadovoljive zmogljivosti zagotovijo tudi motorji, čeprav najbrž osnovni 1,2-litrski z zgolj 85 'konji' več kot za osnovni prevoz ne bo dovolj. Pri močnejšem 1,6-litrskem TDI (105 'konj') pa smo pogrešali šesto prestavo, ki bi predvsem pri vožnji po avtocesti zagotovila nekaj nižje in varčnejše vrtljaje. Menjalnik z dodatno prestavo pri Škodi obljubljajo za kasnejši čas (v različici Green Line).
Še nekaj o cenah: Combi, lahko tudi z dodatkom 4x4, bo na slovenskem trgu na voljo od konca junija in bo za okroglih 1.000 evrov dražji od petvratnih enako opremljenih različic. Doplačilo za štirikolesni pogon bo dodatnih 2.400 evrov.
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna