Vozili smo: Škoda Octavia G-tec

27. 6. 2014
Deli

Tisti, ki iščejo alternativni pogon za Škodo Octavio, do zdaj niso imeli alternative, zato bodo pri Škodi kmalu ponudili Octavio na stisnjeni zemeljski plin (CNG).

V okviru široko zastavljenega 'čiščenja' motorne ponudbe pri Škodi bo dodaten motor dobil tudi njihov najbolje prodajani model, Octavia. Ta je tudi najkrajši čas na trgu, nekaj več kot leto dni. Ker so za njeno konstrukcijo uporabili platformo, na kateri je skonstruiran tudi Golf (z oznako MQB), je seveda razumljivo, da je že od začetka ponudbe v Octavii vse tisto, kar omogoča zmanjšanje povprečne porabe goriva, s tem pa tudi zmanjšanje vrednosti izpusta CO2 v izpuhu. Tako so Octavijini motorji že do zdaj (razen v obeh osnovnih različicah) imeli dodatke, ki jih pri Škodi imenujejo Green tec in vsebujejo sistem občasnega zaustavljanja in zagona motorja (start-stop) ter rekuperacije energije pri zaustavljanju. Zdaj pri Škodi že ponujajo še učinkovitejšo različico motorne opreme z oznako GreenLine. Gre za 1,6-litrski TDI, kjer so k dodatkoma iz že omenjenega programa Green tec dodali še gume z manjšim tornim koeficientom, aerodinamične dodatke na karoseriji in prilagojen motorni menedžment ter tudi šeststopenjski menjalnik s prilagojenimi prestavnimi razmerji.

Takšna Octavia GreenLine z motorjem z 81 kW (110 'konji') zdaj v kombiniranem normnem povprečju doseže kar prepričljiv rezultat – 3,2 litra porabe dizelskega goriva na 100 kilometrov oziroma 85 gramov CO2 na kilometer prevožene poti.

Da bi stvar z oznakami še malo bolj zapletli, so se Čehi odločili, da bodo tretjo različico Octavie, ki tudi obljublja majhno porabo, označili z G-tec. V tej oznaki črka G pomeni 'gas', torej plin. Tudi tu so Mladoboleslavci motor dobili od matere Volkswagna. Pri Golfu že imajo različico z oznako TGI in s prav takšnim motorjem bo od konca letošnjega leta mogoče dobiti tudi Octavio. Gre za tako imenovani bivalentni bencinski motor. Z dodatnimi posegi v motor je omogočena uporaba dveh vrst goriva, običajnega bencina in naravnega plina, s katerim napolnimo dodatno posodo za gorivo, vgrajeno v avtomobil. Ta naravni plin se razlikuje od običajnega utekočinjenega plina (z oznako LPG) in je razmeroma čisto gorivo, tako da z njegovo uporabo manj onesnažujemo okolje. Zato porabi (po normnem ciklu) Octavia G-tec za 100 prevoženih kilometrov okoli 4,4 kubičnega metra plina (oziroma 2,9 kilograma), pri čemer je vsebnost CO2 v izpuhu le 97 gramov na kilometer prevožene poti. Takšna alternativa pogona se seveda splača predvsem tistim, ki s svojim avtomobilom letno prevozijo veliko, saj predvidevamo, da bo doplačilo za model G-tec znašalo nekaj čez 2.000 evrov. S takšno dodatno ceno tudi Volkswagen ponuja svoj TGI (podatki o cenah so za Nemčijo).

Uporaba Octavie G-tec se v primerjavi z običajno prav v ničemer ne razlikuje. Izbira enega ali drugega goriva je samodejna in prirejena tako, da Octavia vedno najprej deluje na plin, ko tega zmanjka, pa sistem samodejno preklopi na dovod iz posode za bencin. Le za zagon hladnega motorja (pri temperaturah, nižjih od 10 stopinj Celzija) sistem sam izbere bencin, in ko zazna pripravljenost motorja, preklopi na plinski dovod (po 90 do 120 sekundah).

Razlik v primerjavi z običajnim motorjem na kratki spoznavni vožnji nismo čutili. Kupec dobi z nakupom takšne Octavie celo nekaj več kot le alternativni motor, razen dodatne posode za gorivo sta pod dnom prtljažnika še dodatni posodi za plin s skupno prostornino 97 litrov oziroma za 15 kilogramov plina, ki je spravljen v posodah pod tlakom 200 barov. Tako lahko Octavia z enim polnjenjem plina prevozi okoli 400 km, z bencinom pa še nadaljnjih 900 kilometrov, s čimer znaša skupni doseg te Octavie brez postanka za polnjenje goriva celo 1.300 kilometrov. Z dodatkom obeh posod za plin se sicer prostornina prtljažnika malenkost zmanjša, a je 460 litrov pri petvratni in 470 litrov pri Octavii Combi še vedno dovolj za brezskrbno potovanje.

Začetek prodaje še neznanka

Kdaj bo alternativna Octavia G-tec na voljo tudi na slovenskem trgu, za zdaj še ni znano. Predvidena dobava je še letos, a je ta odvisna tudi od povpraševanja v Sloveniji in drugod po Evropi. Tudi cena za zdaj še ni znana, lahko pa računamo na vsaj 2.000 evrov več kot za običajno Octavio z močnejšim 1,4-litrskim TSI.

Škoda Superb 1.6 TDI GreenLine

V okviru predstavitve dodatnih modelov Green tec in GreenLine smo se na kratko spoznali tudi s Superbom z najmanjšim turbodizlom. 1,6-litrski motor z zgolj 110 'konji' je pravzaprav presenetil. Zmogljivost tega motorja se na prvi pogled v tako velikem in tudi ne prav lahkem avtomobilu, kot je Superb, zdi nezadovoljiva. Pa med vožnjo ni bilo tako. Je pa seveda treba zapisati, da ceste okoli nizozemskega največjega mesta, Amsterdama, niso bile kakšen poseben izziv. Pospeški se zdijo kar zadovoljivi, bolj ali manj z omejitvami opremljeni odseki mestnih avtocest pa omogočajo nemoteno vožnjo. Če pa se spremenite v preizkuševalca, kako malo goriva je s Superbom mogoče 'pokuriti', je tudi izziv lahko primeren. Ob upoštevanju vseh hitrostnih omejitev (in prizadevanju, da ne bi ustvarjali kolon ali zavirali pretoka prometa) je res mogoče povprečno porabo zmanjšati na 3,6 ali 3,8 litra na 100 kilometrov!

Poleg Superba GreenLine namerava Škodin slovenski distributer letos kupcem ponuditi še nekatere druge modele s to varčnejšo opremo.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del