Vozili smo: Škoda Octavia RS 2.0 TSI

24. 12. 2013
Deli

Po eni strani so nenehne primerjave z Golfom neupravičene, saj mu marsikateri avtomobil ne seže do kolen, po drugi pa se jim preprosto ni mogoče izogniti.

A če si najboljši, se vsi primerjajo s tabo. In če se celotni razred imenuje Golfov, potem se vsak predstavnik razreda upravičeno primerja z Golfom. Nekaterim uspe priti dokaj blizu, drugi so še vedno daleč zadaj. Tako jih večina misli tudi za Škodo. A da ne bo pomote, zgolj med Slovenci, drugje pa ... Če se odpraviš z avtomobilom po Nemčiji, srečaš ogromno prometa. Jasno, prednjačijo nemški avtomobili, a v zadnjem času je več kot očitno povečanje Škodinih avtomobilov. Srečaš precej Fabij in Superbov, absolutni zmagovalec pa je Octavia.

Z zadnjo prenovo je Čehom uspelo avtomobil povsem približati evropskemu vrhu, pa če vam je to všeč ali ne. Ne le oblikovno, predvsem tehnično. Pravzaprav je 'pametne' Nemce lahko razumeti: kupujejo si Škode in tako pridejo do poceni Volkswagna. Le mi, vase zaverovani Slovenci, še vedno mislimo, da je Škoda 'neka' češka znamka.

Po drugi strani je Škoda že več kot 100 let prisotna tudi v motošportu. Pohvalijo se lahko z zmago na slovitem reliju v Monte Carlu in številnimi uspehi na tekmovanju Intercontinental Rally Challenge (IRC). Na tem tekmovanju je od leta 2009 Škoda celo najuspešnejša znamka. Vse omenjeno je tako več kot dobra popotnica za serijski športni avtomobil.

In to Octavia RS zagotovo je, ob tem pa se lahko pohvali še s kar nekaj presežki. Glavni je seveda ta, da stoji na enaki, novi, modularni prečni platformi (MQB) kot Audi A3, Seat Leon in seveda Volkswagen Golf. Z njim oziroma njegovo najmočnejšo različico GTI pa si deli tudi motor, dvolitrski turbobencinski TSI, ki zagotavlja 162 kilovatov oziroma 220 'konj' in 350 Nm navora. V primerjavi s prejšnjim je novi prostorninsko večji (kar se v današnjih časih zmanjševanja prostornin ne zgodi več prav pogosto), posledično močnejši, a vseeno za skoraj 20 odstotkov varčnejši. Jasno, zaradi vsega omenjenega je govor o najhitrejši Octavii do zdaj. Od 0 do 100 km/h pospeši v vsega 6,8 sekunde in doseže 248 km/h največje hitrosti.

A Octavia RS ni zgolj podvozje in zmogljiv motor, je tudi privlačna celota z odlično notranjostjo. Čeprav ta ni ravno dirkaška, nekateri elementi brez težav prepričajo, da gre za poseben avtomobil. V prvi vrsti so to odlični športni sedeži, sledijo pa volanski obroč, prestavna ročica in stopalke. Počutje v avtomobilu je odlično, samo delovanje vseh omenjenih sklopov pa brezhibno. To, da je moči in navora dovolj, je jasno, bolj presenetijo nadpovprečni lega in predvsem trakcija avtomobila. Zasluge gredo zagotovo tudi izboljšanemu volanskemu mehanizmu, ki z dodanim progresivnim krmiljenjem poskrbi, da je pri večjih hitrostih obračanje volanskega obroča trše, pri mestnem manevriranju pa mehkejše, dodatno pa so zmanjšali tudi vrtljaje volana od ene do druge skrajne točke.

Tako lahko brez težav zapišemo, da se Octavia RS izkaže za več kot le Škodo. Navsezadnje si z Golfom GTI deli tako podvozje kot motor, primerljiva pa je tudi cenovno. V Sloveniji je Golf GTI od Octavie RS dražji za manj kot 1.000 evrov. Tudi po tem se lahko sklepa, da gre za dokaj podobna avtomobila, pri čemer ima (spet v Sloveniji) drugi težave s poreklom, prvi pa s prostornostjo. Izbira ni lahka, ni pa težavna – tudi če izberete napačno, ne bo nič narobe. Dobili boste nadpovprečno dober avtomobil, z odličnim motorjem in športnimi voznimi lastnostmi, in pri Octavii Combi RS še velik prtljažnik. Težava lahko nastane le, če ste slovensko ozkogledi. Če ste, je čas, da se zapeljete na izlet po nemških (avto)cestah.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, Foto Matej Jazbinšek, tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere