Škoda z novo različico Rapida svojim kupcem ponuja nekaj povsem novega, drugačnega, a tudi v koncernu že videnega in preizkušenega.
Zdi se, da se v zadnjem času tudi pri Škodi cedita med in mleko. Modeli in različice se množijo, prodaja pa raste iz meseca v mesec. Tudi v Sloveniji. Seveda ne tako dobro kot drugje po Evropi, a Škodin zastopnik se tudi v Sloveniji ne pritožuje. Za še boljše prodajne rezultate v Sloveniji bodo pri Škodi težko kaj naredili, pred njimi so v prvi vrsti naša vlada in mi sami. Pravzaprav bomo lahko veseli, če bosta položaj in z njim prodaja avtomobilov ostala na enaki ravni.
K boljši prodaji pa jasno vedno precej prispevajo novi modeli. Če so ti cenovno ugodni, pa sploh. A tudi tu so izjeme. Škoda je pred časom predstavila povsem nov model v srednjem nižjem razredu. Rapid je limuzina, ki ima ob nadpovprečno velikem prostoru v kabini tudi velik prtljažnik. A Slovenija ni kakšna bližnjevzhodna država in takšne limuzine pri nas še vedno niso najbolj priljubljene. To dokazujejo tudi prodajne številke, ki niso prizanesle niti Škodinemu Rapidu.
A zgolj leto dni po limuzini je na ceste zapeljal nov Škodin adut. V mislih so ga imeli že ob predstavitvi limuzinskega Rapida, a so z njim, morda tudi zgolj marketinško, počakali. Hkrati z novim modelom so Škodini avtomobili dobili nov 'prizvok'. Medtem ko smo jih do zdaj dosledno pojmovali kot avtomobile, ki jim za osnovo služijo Volkswagnovi modeli, so zdaj pri Škodi stopili še stopnico više. Namreč že samo ime, oblika pa sploh razkrivata, da takšnega modela pri Volkswagnu (še) nimajo. Ga pa imajo pri Audiju in reče se mu A3 Sportback! In ko ju postavimo ob bok, sta Audi A3 Sportback in Škoda Rapid Spaceback precej enaka avtomobila. Seveda, ne gre pozabiti na razredno različnost in Audijevo pripadnost višjim slojem, s katero se Škoda ne more niti noče primerjati. Primerjava je zgolj oblikovna, odločitev pa na prvi pogled precej posrečena. Navsezadnje imajo pri Škodi Fabio in za zahtevnejše kupce Octavio. Obe sta na voljo tudi v karavanski različici in dodati še en karavan ne bi bilo smiselno. Tudi zato, ker so si cene omenjenih avtomobilov precej podobne. Z nekaj dodatne opreme se avtomobili cenovno hitro 'prekrijejo', zmeda oziroma izbira pa je po tem samo še težja.
Slednjo so zato pri Škodi olajšali z novim oblikovnim konceptom. Spaceback je v primerjavi z limuzinskim bratom krajši kar za 18 centimetrov, a se tega v notranjosti ne opazi. Pravzaprav se tudi ne more in ne sme, saj je prostornost povsem enaka. Tako se tudi Spaceback pohvali z največjim prostorom za noge (64 mm) v zadnjem delu potniške kabine in tudi največjim prostorom za glavo (980 mm). Nič slabše se ne odreže pri prostornini prtljažnika, saj se s 415 litri oziroma 1.380 litri pri zloženih naslonjalih zadnje klopi uvršča med največje v svojem segmentu. Tako kot je za Škode značilno, tudi Rapid Spaceback ponuja nekatere preproste rešitve in domislice, denimo dvojno dno, 'serijsko' strgalo za led, nameščeno na vratca posode za gorivo, držalo za varnostni brezrokavnik pod voznikovim sedežem itd.
A vrnimo se k obliki. Kot rečeno, Spaceback ni karavan, pa tudi običajen petvratni avtomobil ne. Je točno to, kar je Audi A3 Sportback, torej nekakšen petvratni avtomobil s podaljšano streho in skoraj kupejevskim zadkom. Oblikovno se zdi povsem všečen, še bolj je praktičen. Hkrati pri Škodi ponujajo zanimivo možnost individualizacije in kot dodatno možnost ponujajo veliko panoramsko steklo, ki ga je mogoče kombinirati s podaljšanim zadnjim steklom. To je v primerjavi z običajnim precej večje in sega približno deset centimetrov nižje v pokrov prtljažnika. Povedano drugače – skupaj s panoramskim steklom poteka temna steklena površina vse od vetrobranskega stekla prek celotne strehe do skoraj zadnjega odbijača. Čeprav se morda sliši čudno, je v resnici posebnost precej posrečena.
Tudi pri drugih (predvsem varnostnih) komponentah Spaceback ne zaostaja v ničemer za starejšim bratom. Tako sta v državah EU serijska sistema ABS in ESC, na voljo so prednje in stranske ter varnostne blazine za glavo, tritočkovna prednja varnostna pasova sta višinsko nastavljiva, za doplačilo pa si je mogoče omisliti tudi ksenonska žarometa, sistem nadzora tlaka v gumah, prednje meglenke, ki znajo 'pogledati' tudi v ovinek, in asistenco za speljevanje na klancu.
Motorna paleta je seveda enaka kot v osnovnem Rapidu in jo sestavljajo štirje bencinski in dva dizelska motorja. Premiero bo v Spacebacku doživela šibkejša različica 1,6-litrskega motorja TDI s 66 kW oziroma 90 'konji', ki bo seveda na voljo tudi v osnovnem Rapidu.
Ne glede na izbrani motor se Rapid Spaceback pelje povsem spodobno. Še več, pri kombinaciji zmogljivejšega motorja in sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko (DSG) je počutje v kabini več kot odlično oziroma za razred, v katerem se Rapid Spaceback vozi, nadpovprečno. Pohvalo si zasluži tudi ročni menjalnik, ki je sicer v osnovi zgolj petstopenjski, a je pomik prestavne ročice brezhibno natančen.
V slovenske prodajne salone bo Škodin Rapid Spaceback pripeljal konec novembra. Slovenski zastopnik si želi zanj še letos najti vsaj 60 kupcev, v prihodnjem letu pa brez oklevanja 'iščejo' vsaj 600 kupcev. Sliši se veliko in zelo ambiciozno, a glede na to, kaj avtomobil ponuja, povsem realno.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere