Vozili smo: Škoda Superb

13. 7. 2013
Deli

Največjemu Škodinemu modelu se počasi izteka življenjska doba. A konec, ki je načrtovan za leto 2015, bo sedanja generacija počakala prijetno osvežena.

Spremembe sicer niso drastične, so pa dovolj očitne, da težav pri ločevanju starega in prenovljenega Superba ne bo. In to ne glede na karoserijsko različico, saj sta prenovljena tako limuzina kot kombi. Svojo premiero sta modela doživela na šanghajskem avtomobilskem salonu konec aprila. Zakaj tam, je dokaj jasno, saj Superb s svojo velikostjo zagotovo zadovolji apetite azijskih kupcev.

Čeprav je govor o prenovi, so Superbu namenili povsem nov prednji del avtomobila. Tako se zdaj tudi Superb oblikovno ujema z drugimi modeli, torej z novo masko, novim logotipom, odbijačem in pokrovom motorja, ki so rezultat novega Škodinega oblikovanja. Spremenjen in dodelan je tudi zadek avtomobila. Sicer bistveno manj kot prednji del, a z novimi lučmi so Superbu zagotovili prijetno podobo. Jasno, LED-elementi so prisotni tako v prednjih žarometih kot v zadnjih lučeh, ki se zdaj oblikovno, ko je govor o Combiju, enačijo z Rapidom in Octavio. Oziroma če smo natančni – prepoznavni C v zadnjih lučeh je pri Rapidu sestavljen iz enega LED-pasu, pri Škodi iz dveh, pri Superbu pa iz treh, s čimer so tudi Superbu zagotovili Škodino prepoznavnost. Limuzinske zadnje luči so seveda drugačne, vseeno sestavljene iz treh LED-pasov, a večje in oblikovno všečne. Drugih oblikovnih sprememb ni, velja pa omeniti nova aluminijasta platišča (spremeni od 16 do 18 palcev) in dve novi karoserijski barvi, kovinsko siva in mesečevo bela.

Še najmanj je Superb spremenjen v notranjosti. Razširjena je ponudba volanskih obročev, z dodanimi tri- in štririkrakimi volanskimi obroči jih je skupno zdaj na voljo kar devet različnih. Novi so še nekateri materiali oziroma prevleke ter nekateri okrasni elementi. A vseeno ostaja notranjost glavni Superbov adut. Jasno, predvsem zaradi nadpovprečne prostornosti, ki se kaže predvsem v prostoru za kolena potnikov na zadnji klopi pa seveda v prtljažniku. Limuzinski ima 595 litrov, Combi pa kar 633 litrov. Z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa vrednosti bistveno povečamo; limuzinski prtljažnik in del notranjosti ponudita 1.700 litrov prostora, Combi pa 1.865, s čimer si obe vrednosti lastita oznako 'best in class' oziroma najboljši v svojem razredu. Prav tako ostaja dvodelni pokrov prtljažnika, torej lahko odpremo samo pokrov nad prtljažnim prostorom ali pa celotni zadnji pokrov, vključno z zadnjo šipo. Odpiranje je zdaj še preprostejše, prek dveh tipk se odločamo, ali bomo dvignili samo pokrov ali pa cela vrata.

Več novosti je na področju motorjev in pogona. Zaradi dodanega sistema start/stop in regeneracije zavorne sile, ki bosta v prihodnje v državah EU stalnica pri prav vseh Superbih z dizelskimi motorji, so nekateri motorji v primerjavi s predhodniki varčnejši tudi do 19 odstotkov. Motorna paleta je volkswagnovsko bogata, na voljo je tudi več različic s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom DSG. Tako je zdaj mogoče s štirikolesnim pogonom in ročnim menjalnikom kombinirati tudi dvolitrski TDI (140 'konj'), močnejši različici s 170 'konji' in štirikolesnim pogonom pa je namenjen šeststopenjski samodejni menjalnik DSG.

Oblikovne spremembe seveda niso vplivale na kakovost vožnje. Tudi zato ker niso spreminjali podvozja, se prenovljeni Superb vozi tako kot njegov predhodnik. V mejah normalnega povsem spodobno, pri pretiravanju pa da avtomobil jasno vedeti, da ni ravno najlažji niti najmanjši. No, ko smo že pri velikosti, zdaj je Superb na voljo tudi s parkirnim sistemom za samodejno parkiranje. Sistem delo opravlja odlično in parkira na centimetre natančno, tako bočno kot pod pravim kotom.

Prenovljeni Superb je tudi v Sloveniji že na prodaj. Slovenski uvoznik predvideva, da se bo letos za Superba pri nas odločilo vsaj 125 kupcev, od katerih bo le 25 limuzin, preostalih 100 pa se bo odločilo za Combija. Še boljše številke pričakujejo v letu 2014, ko naj bi se za limuzino odločilo 70 kupcev, za Combija pa kar 250.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere